{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
681 visninger | Oprettet:

Tynd unghest {{forumTopicSubject}}

Min Örn har altid været en meget slank unghest, lige fra 1 års alderen og har aldrig haft en "vom", som mange af vores andre unge har haft/har.
Han er nu 3 år og jeg syntes han er for tynd - Han bliver fodret med god kvalitets wrap hø morgen og aften, og går derudover på græs (dog er der ikke særlig meget græs på folden, hvilket er derfor vi giver wrap).
Han har også altid været typen der har været lidt "slatten". Han reagere perfekt, leger da også nogle gange, men har i sit liv vokset så ufattelig meget, at jeg tror det nogle gange har gjort ham 'stiv' i kroppen.
Jeg overvejer nu at tage ham ind hver anden dag og give ham noget Brogårdens Leisure Mix, da jeg er sikker på at der intet fysisk er i vejen med ham.

Har i andre også prøvet det med ungheste af "smal karakter" og hvad gjorde I for at holde hul på dem?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tynd unghest
  • #1   15. apr 2011 jeps min glitnir har alle dfage hvor slank lidt kedelig og se på og fik afvide sådan var han bygget men nej nu har vi haft ham i 4 mdr og efter han har fået islænderfoder og hø har fået masser af muskler og en del fedt:-)

  • #2   15. apr 2011 Tak begge to :o)

    Ja, jeg tror jeg må lægge en foderprogram for ham. han vokser stadig en HEL masse, og er total uden muskler, så ser virkelig sølle ud lige pt xD Han har fået ormekur, så det burde også ære iorden.
    Hø ad libitum vil jeg ikke, nu hvor de har noget små græs at gå og nippe af i dagtimerne, så syntes jeg morgenmad og aftensmad er fint. Har kun haft dårlige oplevelser med heste der gik mad ad libitum.


  • #5   16. apr 2011 Hvis du synes han sommetider virker stiv fordi han vokser kunne det måske hjælpe og give ham Pavo grow det har min veninde haft stor succes med.

Kommentér på:
Tynd unghest

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce