{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
985 visninger | Oprettet:

Pony lytter ikke til føls signaler? {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen, jeg håber i kan hjælpe mig her smiley !

Jeg har vores heste hjemme - det indebærer min store hoppe(14år), hendes næsten 3 måneder gamle føl og en lille pony fra 2002 på 125cm.

Altting går fint så længe de alle tre går sammen - ponyen og føllet leger fint sammen og når ponyen ikke gider mere ligger han ører af følle og følle går tilbage til mor eller går lidt væk fra ponyen og spiser græs.

Men siden han blev 2 måneder er jeg jo begyndt at ride uden ham - og så opstår der altså problemer...

Vi har haft ponyen siden januar - vi har købt ham af min underviser, hvor han gik med to unge heste - en hingst og en vallak og så en ældre dreng på 22, og som i sikkert kan forestille jer var han klart neders i herakiet - hvilket han <b>altid</b> har været, også inden min underviser fik ham.

Normalt går det rigtig godt med ponyen og føllet - men da jeg tog min hoppe ud fra folden gik der totalt rav i den. Hoppe og føl kan sagtens skilles - det siger de ikke noget som helst til, men når ponyen og føllet går sammen uden min hoppe så går det bare galt. Ponyen går simpelthen lige i flæsket på føllet - og selvom føller underkaster sig meget tydeligt, så bliver ponyen bare ved. Føllet står bare med halsen helt fremme, åben mund og gumler og gumler, men intet sker - ponyen bliver bare ved med at jage ham rundt og bumpe ind i ham, småbide og "slå" med forbenene smiley

Hvad skal man gøre? - Det er selvfølgelig klart, at føllet og ponyen ikke går sammen uden hoppen mere og jeg skilte dem fra hinanden med det samme jeg så at det ikke gik. Vi har prøvet et par gange - den ene gang var min underviser (ponyens gamle ejer) her og vi gav dem lidt længere tid hvor min underviser stod derinde og prøvede at holde ponyens fokus, men det hjalp heller ikke rigtigt :s

Lige nu kan jeg lukke af, så ponyen går inde i løsdriften, så kan jeg ride på folden (vi har ingen ridebane endnu) og føllet kan komme ud på græsfolden imens - så har han noget at bruge tiden på og tænker slet ikke på sin moar, men det kan jeg jo ikke rigtigt blive ved med. På et eller andet tidspunkt skal hoppen jo med på nogle ture hvor de ikke kan se/høre/lugte hinanden mere og så synes jeg godt nok det er alt for meget for den størrelse, at han skal stå alene?

Ja har i nogle gode råd eller nogle anelser om hvorfor ponyen gør sådan? - Ved hansimpelthen ikke hvad signalerne betyder eller hvad foregår der?

Håber i kan hjælpe
Knus Frederikke


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pony lytter ikke til føls signaler?
Kommentér på:
Pony lytter ikke til føls signaler?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce