{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
768 visninger | Oprettet:

hænger sig {{forumTopicSubject}}

Hej

jeg har en 5 års araber som hænger sig selv når hun står bundet og der sker noget som hun ikke lige er helt tryk ved
hun har fundet ud af at rebene springer når hun gør det og så slipper hun for at stå bundet
jeg har tænkt på at sætte hende i kæder for så kan hun ikke springe dem men vil endtlig være træt af at gøre det da hun jo kan komme til skade ved det
Problemet er kun når hun står bundet udenfor om sommeren og jeg har ikke noget sted hun kan stå indenfor når hun er på sommergræs
hungør det ikke når jeg børster og ordner hende men hvis der sker noget som der ikke plejer at ske rundt om hende kan hun godt finde på det men det er langt fra hver gang så jeg syntes det er svært
har i evt et råd til hvad jeg kan gøre så vil jeg meget gerne høre det for det er ved at blive til et problem og jeg vil gerne have det løst

MVH Berit


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hænger sig
  • #1   18. jun 2011 hej Berit,
    Du kunne evt forsøge dig med en halsrem og kæde, dog således at du kan løsne det om nødvendigt, men hun ikke kan sprænge det


  • #2   18. jun 2011 Hvad med en kæde betrukket med en gummislange? smiley

  • #3   19. jun 2011 Man kan få sådan nogle tykke elastiksnore til fastgørelse? hvad med sådan en? den kan hun vel ikke knække? og evt. give hende halsrem på når hun står bundet. bare lad grimen blive på så du kan tage fat i hende smiley

  • #4   21. jun 2011 Prøv at søge i forum. Jeg kan huske at der var en der havde samme problem sidste år. Måske kan du finde en løsning der.

  • #5   24. jun 2011 inden du begynder med kæder osv - tænk på hvor meget det kan skade din hests nakke osv - der skal træing til, hun skal lære når der kommer et tryk skal hun give efter. og det lære hun ikke ved at blive bundet fast i en kæde.

  • #6   25. jun 2011 nej det er også det jeg tænker men hvordan skal jeg gøre så hun giver sig i stedet for bare at rykke jeg har trænet hende lidt med klikker så hun forstår godt konceptet


  • #7   26. jun 2011 det er svært at forklare - men prøv at lave nogle øvelser med hende hvor hun skal give efter ex læg et tov bag hendes øre og samel det under kæben, læg et lille tryk og så snart hun giver efter ( sænker hovdet) giver du hende ro. hun skal finde ud af hvor det er godt at være,
    der er rigtig mange øvelse....men det er sku svært at skrive det ned - der skal tid og tålmodighed til, men er sikker på hun kan lære det på en god måde, for jer begge.


Kommentér på:
hænger sig

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce