{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
947 visninger | Oprettet:

Hvilket foder bruger i? {{forumTopicSubject}}

Gruden til jeg skriver dette er fordi min araber tabte sig rigtig meget her i vinters. Hun havde nok dækkener på og kunne sagtens holde varmen.

Hun fik St. Hippolyt's foder der hedder NaturMüsli. Senere begyndte jeg at give hende SeniorMüsli fra Eggersmann da det feder helt vildt.

Hun blev tjekket for orm og der var intet. Hun var heller ikke syg eller noget andet.

Hvad bruger i af foder til jeres arabere og hvor stor en mængde giver i morgen og aften? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilket foder bruger i?
  • #1   3. jul 2011 min er kun halv, men hun har fået Tjørnhøj mølles Breeder (:

  • #2   3. jul 2011 Tak smiley

  • #3   3. jul 2011 Det har jeg hvertfald været rigtig glad for, hun har fået en skøn pels af det (:
    og så er det ikke vildt dyrt i forhold til så meget andet (: efter sommeren skal hun have noget andet, men stadig fra TM så spændende at se hvad jeg kan finde på til hende smiley


  • #4   3. jul 2011 Ja, det er en ren foderjungle smiley

  • #5   3. jul 2011 Til min shagya-araber bruger jeg Fase lll og Build Up fra Brogaarden. Han får ligeledes valset havre og Green Power Lucerne.
    Super godt foder der altid har holdt huld på den smiley


  • #6   3. jul 2011 Maria Jepsen

    Mange tak smiley
    Det vil jeg da lige læse lidt mere om smiley


  • #7   3. jul 2011 Bruger Spillers Cool mix. Første vinter hvor jeg brugte andet foder, kunne hun ikke holde varmen medmindre hun fik et 800 g dækken på, sidste vinter hvor hun fik Spillers har hun klaret den UDEN dækken. Har givet hende kanpt 1,5 kg fordelt på 3 måltider og så lidt ekstra vitaminer/mineraler, da hun ifølge planen havde skullet have 2 kg foder, men så var hun blevet for fed.

  • #8   3. jul 2011 Stine L

    Tak for det svar smiley Det må jeg nok også lige få undersøgt nærmere smiley


  • #9   3. jul 2011 Det er hvad jeg fodrer med, og her gjort det gemmen nogle år efterhånden - fungerer fint her:

    Hel Havre
    Byg
    Surelimb (vitamin og mienral tilskud fra D&H)
    Hedgerow Herbs (Urter fra D&H)
    Hvidløgsgranulat (BlueHorse)
    B-Express, forår og efterår (Blue Horse)
    Hartog Lucerne
    + masser af 1. klasses hø..:)

    Har tidligere brugt Fiber P fra D&H i stedet for Hedgerow Herbs, hvilket jeg også var tilfreds med!


  • #10   3. jul 2011 Sannie W

    Hun får hø smiley Hun får alt det hun kan spise. Hele vinteren igennem har der ligget hø tilbage i boksen fra om aftenen.

    Hun har også fået roepiller, men dem bliver træt af i længden smiley


  • #11   3. jul 2011 > Stine <

    Jamen det lyder jo godt det hele smiley


  • #12   3. jul 2011 Håber i finder ud af hvad der passer bedst til jeg:) Men måske du skulle overveje at blande selv i stedet for færdigblandet - giver tit det bedste resultat:)

  • #13   3. jul 2011 jeg har en hest der er meget svær at fodre på - jeg startede med at give hende:

    1500g fase balancer
    900g fiberpiller
    900g lucerne
    3 dl raspolie
    60 ml b-vitamin

    fordelt på tre gange om dagen.

    dette blev hun SUPER FLOT af på ingen tid.. efter to måneder har jeg åbenbart boostet hende, så idag går hun kun på sommergræs med vitaminer - som hun ALDRIG I LIVET kunne før - før græsset fik hun kun fri wrap og 1500g fasebalancer som var nok efterfølgende..

    jeg har også super gode suregrow og fiberpiller..


  • #14   4. jul 2011 Sjovt du skriver det...min dreng som jeg fik i efteråret skulle angiveligt aldrig have været svær at fodre på. Jeg skiftede også til Hippolyt Naturmüsli (det han fik får skulle jeg køre længere for at få fat i + han fik næsten 3 kg daglit).
    Og jeg har også haft svært ved at holde huld på ham. Fik også nok hø og havde dækken på.
    Så måske er det bare ikke godt til arabere....
    Jeg planlægger også at finde andet til efteråret.

    Jeg supplerede de sidste par måneder med soyaskrå og det gav ham hurtigt lidt mere huld og muskler.


  • #15   4. jul 2011 har kun dårlige erfaringer med hippolyt, der skal gives rigtig meget før man kan holde huld på dem - vi fodrer med Spillers, og har gjort det i mange år, og har kun gode erfaringer med det.

  • #16   4. jul 2011 Jeg bruger equifirst basic omega3, roepiller og wrap til Shamar. For nogle år siden var han også svær at holde huld på og brugte linamix en overgang, hvilket jeg kun kan anbefale;) I basic omega3 er der linamix i. Og nu synes jeg at han er i pæn stand samt pelsen er flot...

  • #17   4. jul 2011 vi har en der får:
    (8 års vallak)
    400 gr linamix
    ca. 450 g. Hestemix (til nøjsommeracer fra st hippolyt)
    lucernemix fra brogaarden u/melasse m/hørfrøolie
    50 gr salvana mineral

    (3års hingst) (min venindes, men opstaldet hos os)
    6-700 g build up musli fra brogaarden
    6-700 g sortsbrok fra havens (mener der er producenten)
    150 g champions claim fra st hippolyt (energifoder, da det er en galophest)

    Men vil helt klart anbefalde linamix og buildup til en hest der man hul... Hørfrøene i linamixen har rigtig mange gode virkemidler. Og min heste har aldrig set så godt ud, som de gør nu.

    Er meget glad for st hippolyts produkter. Hvor meget naturmusli for hun.. For jeg ville mene, at hun i hvert flad skulle op på minimum 800 g om dagen, måske endda lidt mere. afhængig af hvor meget hun trænes.




Kommentér på:
Hvilket foder bruger i?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce