{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.820 visninger | Oprettet:

Kursus i kranio-sakral terapi for heste {{forumTopicSubject}}

Der tilbydes et introduktionskursus den 1. og 2. oktober 2011 i kranio-sakral terapi for heste med underviseren Silvia Martí Korff.

Silvia Martí Korff, Dyrlæge 1992 UAB (Universidad Atónoma Barcelona), Post-Grade i fysioterapi for store dyr (Escuela Universitaria Gimbernat 2000), Veterinær Kiropraktiker certificeret af IVCA (Internacional Veterinary Chiropractic Association), Kranio-sakral terapi for dyr, visceral manipulation og somato-emotional release (I, II og udvidet) for mennesker ved Upledger Instituttet i USA og Spanien.

Henvendt til:
Alle hesteejere og personer, der arbejder med heste og som ønsker at lære teknikker, som kan hjælpe med sundheden og velbefindende af deres dyr.

Kurset er rettet til både professionelle og private. Dyrlæger, dyrlægestuderende, hesteterapeuter og private hesteejere, som er interesseret i at udvide deres tilgang til heste, vil kunne deltage.

Det er et meget praktisk kursus, hvor der vil være demonstration, og hvor deltagerne vil få mulighed for at praktisere de forskellige teknikker.

Egen hest kan ikke medbringes. Der vil være heste på stedet, som deltagerne kan øve sig på.

Indhold:
• Hvad er - og til hvilket formål - tjener kranio-sakral terapi?
• Kranio-sakral terapiens historie
• Grundprincipperne i kranio-sakral terapi
• Anvendelsen af kranio-sakral terapi
• Forklaring og demonstration af hvordan man lytter til vævet
• Tilgangen til hesten: respekt og intention
• Basiskoncepter om hestens anatomi
• Basiskoncepter om hestens biomekanik
• Teorien om at kunne lytte til kranio-sakral rytmen
• Teorien om teknikken ”still point”
• Teorien om teknikken ”dural tube”
• Al teori bliver efterfulgt af praktiske øvelser for deltagerne.

Sted:
Thommysminde HesteCenter, Hvejselvej 63, 7300 Jelling.

Tidspunkt:
Den 1. og 2. oktober 2011. Hver dag fra kl. 8.30 – 18.30 inklusiv pauser.

Materiale:
Der vil blive udleveret undervisningshæfte på engelsk, og undervisningen vil foregå på engelsk. Hvis der er ord eller begreber, der er tvivl om under kurset, vil disse blive oversat til dansk. Alle deltagere vil få udleveret et kursusbevis.

Pris:
2.000,00 kr.

Beløbet på 2.000,00 kr. betales ved tilmelding. Tilmelding er bindende, og beløbet vil ikke blive tilbagebetalt i tilfælde af afbud. Frokost er inkluderet i prisen.

Mulighed for overnatning: 70 kr. pr. nat.

Kontakt:
Nanja Søbakke Kreutz, www.yeguada-lagineta.com Telefon: 21 32 25 33

Silvia Martí Korff tilbyder også behandling af heste, hunde og mennesker d. 28.-30. september 2011.

Du kan hente kursusbeskrivelsen hér:

http://www.yeguada-lagineta.com/index.php?option=com_content&view=article&id=6&Itemid=8&lang=da


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kursus i kranio-sakral terapi for heste
  • #1   18. jul 2011 Det lyder rigtig spændende. Det vil jeg kigge nærmere på. Det kunne være fedt selv at kunne behandle sin hest til husbehov.

    Tak for tippet Merete.


  • #2   23. jul 2011 Ja det er meget spændende. Jeg har selv prøvet det lidt på hestene og været med ude, når vores datter behandler.
    Jeg er spændt på at møde Silvia og få behandling af hende. Og spændt på, hvad hun siger om hestene. Det er både det fysiske og psykiske hun hjælper med.



  • #3   24. jul 2011 Øv øv d. første jeg skal til Zumba Master Class Med Beto.

  • #4   23. okt 2011 Det blev et meget spændende kursus.
    Jeg havde ikke forestillet mig, jeg ville kunne lære at behandle på en weekend. Men alle kursister fik lært at føle kraniosakralrytmen, lært" still point "og nogle fik lært "dural tube" teknikken.
    Vi øvede først på hinanden og os selv, inden vi gik ud til hestene.
    Vi lærte, det var meget vigtigt, at møde hesten med ærbødighed og "spørge om lov" inden vi gik i gang. Og takke pænt, når vi afsluttede.
    Det var helt utroligt at se, hvordan hesten arbejdede med under behandlingen.
    Det var også fantastisk at se Silvia arbejde med vores heste herhjemme. Selv Sascha, der ikke rigtig har været nogen, der kunne nå ind til, værken clearvoyant, reiki healer eller IET, måtte overgive sig.
    Det var en dejlig weekend med positive, glade og hyggelige hestepiger.


Kommentér på:
Kursus i kranio-sakral terapi for heste

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce