{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.001 visninger | Oprettet:

Only for girls.... Mensessmerter {{forumTopicSubject}}

Ooookay....
Er lige nu i et smertehelvede pga noget så simpelt som menstruationssmerter.
For et år siden fik jeg en spiral sat op og det virkede ganske upåklageligt. Det eneste jeg kunne mærke var anderledes var, at jeg pletblødte ved ægløsning. Desværre udviklede dette sig til regulære blødninger og efter tre måneder med spiralen blødte jeg 24/7 og måtte have den ud.

Så fik jeg minipiller og den første måned førte normal blødning med sig, men derefter.....
Nothing at all, hvilke gjorde mig nervøs og blev faktisk hysterisk gravid, men efter 20 styks graviditetstests og lægeundersøgelse faldt jeg til ro, men måtte stoppe med minipillerne pga hysteri.
Var simpelthen PMS konstant plus den manglende blødning gjorde mig nervøs.
(skal overhovedet ikke have børn)
Nu er jeg så uden pause kommet på nogle normale p-piller og skal først have blødning på onsdag. Men nu er det som om at nu skal jeg dælme dytme have smerter for de sidste 6 måneder og jeg lever på en intressant cocktail af jordbærthe, smertestillende og chips.
Udover at ligge med en blød pude på maven i fosterstilling, hvad kan jeg så?
Evt. Gå en tur med hunden, hvis det stilner lidt af?
Kunne massage af lænden hjælpe?

Og burde jeg bare tage en pause fra kemisk prævention i et par måneder og bruge gummi i de dage, så min krop kan "komme" sig?

Hvad gør I, hvis I ellers er ramt af smerter i de dage?

På forhånd tak


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Only for girls.... Mensessmerter
  • #1   23. jul 2011 jeg har tidligere haft så nogle kraftigt smerte at jeg tit knækkede totalt sammen og holdt mig for maven, selv på åben gade, og har brækket mig af smerterne og jeg ved ikk hvad... men mine smerter har fortaget sig rigtigt meget med tiden... har nu kun smerte engang i mellem..

    mange mener jo at menstruationsmerter er psykisk, men om det passer ved jeg ikk.
    men en rigtig god ide er faktisk og holde dig aktiv, eller også i TOTALT ro


  • #2   23. jul 2011 Jeg døjer osse med uudholdelige mens-smerter, og synes jeg har prøvet lidt af hvert, både hvad angår p-piller o.l. og smertestillende piller (som absolut ikke tager smerterne).

    Nu ved jeg ikke hvordan du har det, men ved mig er det sådan at jeg pludseligt kan miste alle kræfter, blive svimmel og føle at jeg er ved at besvime (pga smerter går jeg da udfra -der skulle ikke være noget galt der ellers kunne give de problemer), så at gå en tur eller på anden vis bevæge mig er jo ikke en løsning for mig.
    -men hvis du kan, så ER en gåtur en rigtig god idé

    Ellers har jeg forsøgt mig med varmepuder, men synes ikke det hjælper det store.
    Tilgengæld har jeg fundet ud af at det hjælper mig at lægge mig ned på gulvet (har gulvvarme) HELT udstrakt på ryggen og så koncentrere mig om min vejrtrækning og at slappe HELT af, selvom det kan være svært.
    Det kan tage 1-2 timer før det så går nogenlunde over, men smerterne er nemmere at håndtere på den måde.

    Når det har været allerværst, har jeg fået min mor til at køre mig til lægen, som så har givet en sprøjte med Gud ved hvad (smertestillende af en art), som har taget smerterne omgående -men det er jo ikke en løsning hver gang

    Er du blevet grundigt undersøgt? Cyster på æggestokkene og en række andre liderlser kan faktisk være årsag til stærke mens-smerter, så hvis ikke det er gjort, så ville jeg få udelukket den slags


  • #3   23. jul 2011 Voldsomme menses smerter hos mig forsvinder KUN ved at jeg tager 1 ibuprofen(2 ipren) og 2 panodil/pamol...

    Og da jeg var yngre hjalp det at jeg red:-)


  • #4   23. jul 2011 Jeg tager 2 ipren når jeg har voldsomme smerter..
    God bedring smiley


  • #5   23. jul 2011 det er meget forskelligt fra person til person hvad der virker.

  • #6   23. jul 2011 Jeg havde lige som Pernille B S meget kraftige og væmmelige mensessmerter.
    Begyndte på p-piller men måtte stoppe da jeg rent ud sagt blev rådden i hovedet og min mand var ved at gå fra hus og hjem.
    Efter jeg fik en dep. for snart 5 år siden og fik antidepresiv har jeg ikke haft smerter overhovedet...
    Få en snak med lægen og stil krav. Han er til for at hjælpe dig smiley
    Hvis det ene ikke virker så tag fat i lægen igen og vil lægen ikke mere så skift.
    Held og lykke.



  • #7   23. jul 2011 Tusinde tak allesmmen.
    Vil prøve en pause uden kemiske hjælpemidler og se om min krop stadig kommer til at gøre afsindig ondt.
    Men under alle omstændigheder vil jeg lige snkke med lægen om det:-)
    Ellers vil jeg også snart få en sterilisation gennemført, så p-piller bliver snart fortid:-D


  • #8   24. jul 2011 Bare husk du selv skal betale nogen af 5000 kr for en sterilisation og søge om tilladelse til det smiley

  • #9   24. jul 2011 Frydenhøj: det er faktisk 12000 kr en sterilisation koster og man skal enten have en læges henvisning eller man kan tage på privathospital og få en tilladelse af dem, hvis man opfylder tre krav.
    1: du er myndig
    2: du er over 25
    3: du er dansk statsborger

    Derefter kan du blive opereret en uge efter din lægesamtale. Hvis det er det offentlige, du vil bruge, så går der tre måneder mellem samtale og operation.


  • #10   25. jul 2011 Pyha ja, det gjorde jo ikke ligefrem sagen billigere smiley
    Men vent du nu lige ½ år at se, for kommer der en ny regering til, så vil de afskaffe brugerbetalingen på det område igen


  • #11   27. jul 2011 Hej Dinne,
    Har rendt rundt med sterilisationstanken siden jeg var 24 år, har dog altid følt mig akavet omkring børn.
    Det er med børn lidt ligesom med en elefant: de er nuttede at se på og garanteret sjove at arbejde med, men det er jo ikke ensbetydende med at jeg vil have en;-)

    Ang. Mine mensesproblemer, så håber jeg lidt at det er pga de mange ting, jeg har udsat min krop for med henblik på præventionsområdet, og at den blot trænger til en pause og så bliver sig selv igen.
    Dog skal det nævnes, at jeg en gang (selvfølgelig før en Rammstein koncert) fik så store smerter, at jeg knap kunne hviske, blodet fossede ud af mig som i den scene i filmen Ondskabets hotel, hvor elevatordørene åbnes (just so you get the picture) og jeg var så sensitiv, at jeg ikke kunne røres ved uden at skrige af smerte og det var hele kroppen.
    Sjovt nok stoppede det i samme øjeblik ambulancefolkene kom ind af døren og jeg havde det ganske fint, dog lidt træt, men blev indlagt alligevel og tjekket for alt.
    Det viste sig at det bare var menstruationssmerter.....
    Har heldigvis ikke prøvet det siden, men det var mens jeg var på novynette pillerne.

    Tror jeg beholder livmoderen lidt endnu, medmindre kroppen begynder med sådan et stunt igen. Men hold da op, hvor ville det være nemt!
    Ingen blødninger og ingen smerter.

    Et mere personligt spørgsmål: er du frivillig barnløs eller ?
    Det er et privat spørgsmål, som jeg ingen ret har til at kræve svar på.
    Synes bare det, at være frivillig barnløs stadig er tabulagt, men det er da heldigvis mere og mere normalt nu:-) men hvor er det nemt at føle sig alene og stemplet...


  • #12   27. jul 2011 Ok, tusinde tak for svar:-)

Kommentér på:
Only for girls.... Mensessmerter

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce