{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
644 visninger | Oprettet:

Sjove oplevelser med de unge heste? :-) {{forumTopicSubject}}

Hej, ja vil gerne høre om jeres sjove oplevelser med de unge heste?
episoder hvor i kun kan grine af deres adfær? smiley

Igår d. 10/8-11 var jeg ude hos min vallak victor, og jeg fodre ham normalt når jeg kommer og han får det lige for tiden bare på folden så det hele bare er ren hygge, og efter han havde spist og havde stået og blive kløet lidt mistede han interessen for mig, så jeg valgte at sætte mig på spanden, så blev jeg pludselig spændene igen, og synes han kom meget tæt på og gik søgende omkring spanden, og pludselig mens jeg kigger væk et øjeblik har jeg pludselig en forhov i skødet smiler, svingede pr refleks min arm ud efter ham og sagde nej hvor efter han tog hoven til sig og blev nysgerrigt stående, kunne ikke lade være med at grine af ham, kære unge hest, for ved jo godt det ikke var et spark eller noget andet ondt fra hans side, bare lidt klodset ung hest, måske et forsøg på at vende spanden om så han kunne se om der var mere foder i smiler

Men kan i andre fortælle nogle sjove og søde historie om jeres kære unge heste? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sjove oplevelser med de unge heste? :-)
  • #1   11. aug 2011 ja men overraskende nok har jeg inge blå mærker fået, min hånd er lidt øm for den ramte han først, og tænkte også det kun var godt jeg reagerede som jeg gjorde for hvad når han er blevet 5 og han så stadig tror han kan gøre sådan så kan han virkelig ramme tungt og hårdt smiler

  • #2   11. aug 2011 (ikke en episode der lyder sjov men grinte lidt af hende)
    Min hoppe i dag, D. 11-08-11, valgte at gå i panik på staldgangen.. ja hun faktisk ødelagde sin grime fordi hun gik i panik over hun ikke kunne bakke mere .. Til at starte med, gik jeg selv i panik.. men da grimen så var sprunget(sikkerhedsgrime) stilte hun sig med ALLE 4 BEN spredt ud på staldgangen og prustede mens hun bare rystede på hovedet som om hun tænkte '' var det en flue eller?'' og da hun gjorde det kunne jeg simpelthen ikke lade hver med at grine lidt af hende.. Hun er så klodset Min Lille Pige :-D!

    Det skal lige siges at hun ingen skade tog af det! Kunne fint give hende trense på (skulle ride hende) og der var heller ingenting under ridningen! smiley Hun var dog lidt nervøs ved at gå forbi de træktorve der hang på væggen men ellers ingenting! Hun hverken løb væk eller noget.. Min underviser sagde at jeg skulle være stolt af hende, for alle andre heste var stukket af pga panikken.. Så jeg er glad for min tøs!


  • #3   11. aug 2011 •»Malou, nu med den sorte labrador'hest Sofie smiley !
    Ville også have været blevet nervøs først ligesom dig og derefter stå og grine lidt af hesten smiler, præcis lige som dig smiler


  • #4   11. aug 2011 blev ikke så nervøs for at hun ville løbe eller noget.. mere fordi jeg tænkte ''SHIT SOFIE?! Det der plejer du fandme ikke at gøre!'' gik faktisk selv i panik - men fordi jeg kort blev frustreret over det??

  • #5   11. aug 2011 hahaha, det er da sødt!

  • #6   11. aug 2011 fantastisk smiler

    De er simpelthen så dejlige de unge heste smiley


  • #7   12. aug 2011 Min plag Stjarni, har fået en virkelig UNDERLIG idé ! :o)
    - Jeg trænede ham som sædvanligt på banen, men han havde fået sådan en ponypude på(Det var den gamle model, på ca et kilo, og han havde ingen stigremme på, og han havde underlag under), da han blev bange for noget, sandsynligvis en hestebremse der stak ham, da han begyndte at løbe rundt - Men, jeg er jo temmelig stædig - Jeg havde et virkelig langt tov i ham, min far har lavet, som er nok 15 meter eller noget lign. det - Da jeg bare blev ved med at holde fast, og tilsidst satte mig ned, så han opgav at løbe.. Så kom han hen imod mig, da jeg sad lige og skulle sunde mig(havde ondt i hænder og arme, han er jo stærk), da han begyndte at kysse mig! o.O Seriøst! Alså ikke sådan et normalt, blidt, næsten ikke eksisterende Stjarni kys, men virkelig et kys med savl og det hele! smiley Siden har han altid gjordt det, når han ved han har lavet noget slemt. Han ved nu godt jeg ikke kan benægte ham at smigre sig ind på mig på den måde! smiley

    - Stjarni & Louise.


  • #8   12. aug 2011 Er det med tunge og det hele eller ;-)? hhaha sødt!

  • #9   12. aug 2011 Jeg er mere forundret over, hvor klog Adeilo er smiley

    Allerede kort til efter jeg fik ham kunne han selv åbne boksen, hvis ikke den nederste var lås var låst.. (han var nok 8 mdr)

    For et par måneder siden måtte vi også have lås på ind til laden (porten er op til folden) for den åbner han også og inviterer de andre heste ind på hø..

    Desuden har vi en løbegang fra den ene mark til den anden og når de står og venter på at skal over på den anden fold har han tilsyneladende brugt tiden på at finde ud af, hvordan man binder knuder op..
    Så der blev bundet en anden og meget strammere knude, som ikke kan bindes op, men nu tager han fat i torvet og løfter det over stolpen..

    Han kigger SÅ meget efter, hvad man gør og gør det samme smiley


  • #10   12. aug 2011 Christina H
    hold da op det lyder godt nok lidt vildt smiley
    kunne forstille mig at det gør hverdagen lidt mere interessant smiley



    Idag d12/8-11 kom victor mig i møde i fuld galop blev jeg ret overrasket over har jo kun haft ham 1½ måned og han var en smule sky da jeg var ude og se på ham smiley tror han har regnet ud at det mig der kommer med foder smiler
    Men lige da jeg fløjtede kiggede han op på mig og rettede ørene frem af også satte han ellers i galop smiler
    dejlig følelse, har jeg ikke prøvet før med nogle af de andre heste jeg har ejet smiley


  • #11   13. aug 2011 Min frieserplag løfter også fusserne højt smiley Så højt, så hun nogengange får hoven op i drikkekoppen, som bestemt IKKE skal sidde højere! Så kigger hun på sin hov og ser ud som om hun undrer sig over at den er havnet dér. Heldigvis går hun ikke i panik! smiley

    Her på det sidste har jeg måtte "forsømme" hende lidt, mht. opmærksomhed, så da jeg i går havde tid til at kæle med hende, stod hun bare med hovedet lænet mod min mave længe!
    Det var altså sødt :')


  • #12   13. aug 2011 Nuurrhh!!! smiley


    -Jeg skulle hjælpe min bedste veninde,
    med at ride hendes Dartmoor pony, Lilleper til...
    I trav og skridt gik det fint..

    Men i galop ville han bare ikke mere,
    så han for frem med med mig på ryggen,
    til han fik mig smidt af..

    Jeg vendte mig på ryggen, hvor jeg kunne se hans stejlende
    fordel over mit hoved..?
    Ka ikk helt huske hvad der skete efter, udover at han ikke
    ramte mig og at da han løb væk slog han en kæmpe prut midt i
    et bukkespring:D!


  • #13   13. aug 2011 En af mine heste var virkelig sjov når de skulle få en hel balle wrap på folden for første gang (der er ik særlig meget græs tilbage)... Vi skulle så have plast + net af inden de kunne spise, og når vi havde taget nettet af så tager han det i munden som en hund og løber afsted med det... vi var ved at dø af grin... han blev ikke engang bange for det, og vi skulle hive lidt i det for at han skulle slippe... gad godt have det filmet!

Kommentér på:
Sjove oplevelser med de unge heste? :-)

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce