{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
819 visninger | Oprettet:

Han vil IKKE!!!! {{forumTopicSubject}}

Jeg har min hest Bounty, som jeg har haft i 3 år, han er 4 nu. Og alting går stille og roligt fremad. Normalt hvis der er noget han er bange for eller som han ikke vil gå forbi, så plejer at jeg kunne "overtale" ham (ikke ved at slå!) til at gå forbi alligevel, selvom man kan se på ham at han virkelig IKKE vil. Jeg overtaler ham ved at være stædig og prøve at vise ham at det ikke er farligt..
Men der er én ting jeg ikke kan få ham overbevist om... smiley

Når vi skal ind af døren til ridehuset, er der nu blevet lavet en rist(staves), så vandet ikke samler sig og løber ned i risten.. Han har lige fra han var føl (det sted han blev født og var der til han blev 1 år) været vant til at gå over den form for rist, både ren og beskidt. Men den her rist er jo ny, et andet sted og plejer ikke at være der.
Føler jeg har prøvet alt...

Ført en hest over risten (som Bounty stoler på) og prøve at trække ham efter. Prøvet at gøre som jeg plejer for at få overtale ham til at gøre noget han mener er farligt. Prøvet med godbidder og foder. Og har prøvet i flere måneder, og han går IKKE over.

Jeg forstår godt at han er bange pga. uden hans ben (hvis risten jo nu skulle hoppe op og skære hans ben af???) kan han ikke overleve. Jeg forstår godt problematikken i hans hoved, men han plejer bare ikke at slet ikke at til at overtale.

Har I nogle ideer?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Han vil IKKE!!!!
  • #1   29. aug 2011 tror du skal starte forfra men din træning.. ligesom man gør når de igen er blevet bange for trailere..



  • #2   29. aug 2011 Når du skriver forfra med min træning, hvad mener du så helt præcist? smiley

    - For da jeg fandt ud af at han var bange for risten(staves) begyndte jeg at lave elevator øvelsen, frem, stop, bak osv. og han reagere super godt?


  • #4   29. aug 2011 ja jeg ville selv trække hesten så langt frem til resten som han nu ville vare med til og når der så er ro på ville jeg klappe og rose ham.. hvis han virker klar vil jeg prøve at får hem til at tage et skridt mere og så ros når han gøre det.. og så ville jeg holde for den dag, med det og så gå ud og lave noget andet med ham

  • #5   29. aug 2011 og sådan vil jeg fortsætte til han er over risten

  • #6   29. aug 2011 lad den står og se den og så ros den med godbidder og lad den enlig snuse til det:) Husk Kun ros selvom den bakker eller gør et alle andet form for flugt fra dens side.
    Lav evt ølvelser fra jorden af og så gå ind til den rist? igen og bare prøv det to gange og så hold en pause til næste dag
    Ikke stå og tvinge den for så bliver den stædig og du må endlig ikke blive stædig for det aflæser den med det samme. og så bliver det kun kamp mellen dig og hesten.
    Husk kun ros før til noget godt smiley

    Mvh Puk Krogh
    Evt kontakte mig i privat vist du har flere spørgsmål
    eller du ikke forstår det jeg skriver smiley Så er du ydest Velkommen til at kontakte mig på Privat bedsker evt Email vist det er

    Pukkeline@mail.dk

    Andre er også Velkommen til at kontakte mig på Email vist i har spørsmål kan jo også kontaktes på privat bedsker.


  • #7   29. aug 2011 du har allerede fået nogle gode ideer, som jeg giver folk helt ret i(:

    vigtigst af alt tålmodighed! (:


  • #9   29. aug 2011 bak den over risten smiley

Kommentér på:
Han vil IKKE!!!!

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce