{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
538 visninger | Oprettet:

Foderplan til 5-års pony {{forumTopicSubject}}

Davs HG'ere.

Jeg har været så heldig at få min kære pony hjem igen efter et år, hvor han har været solgt. Super skønt!

Jeg står nu på et ridecenter, hvor de foder ret meget med havre. Og jeg må indrømme, at jeg ikke er så vildt begejstret for korn generelt.. Ud over havren, får de wrap i mindre omfang samt vitamin/mineral (som jeg ikke kan huske hvad hedder) og lucerne sammen med kornet og vitamin/mineral-blandingen. Ved siden af får de også roepiller morgen og aften.

Men mit spørgsmål er så:
Kan man ikke udelukkende fodre på wrap ad libitum, grønt/roepiller og vitaminer/mineraler? Evt. med hø ad libitum (blandet med wrap)? Hvad skal han have ud over dette?

Han er en pony, som pt. ikke laver det store. Han rides på begrænset tid, men skal rides op til lidt LC-stævner for hest (både dressur og spring) og evt. noget distance på længere sigt. Han er robust bygget og hverken for frisk eller for doven smiley

Håber at I kan hjælpe mig..

Mvh Natascha.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Foderplan til 5-års pony
  • #1   1. sep 2011 Jeg vil sige at man godt kan fodre på det hvis hesten ikke er i arbejde, men hvis den skal trænes op ville jeg vælge at give den noget grov foder også . En hest skal have sine vitaminer, noget grovfoder, også godt med stråfoder som wrap/ ad libitum vil være . Er det fordi du ikke vil have den bliver fodret med stedets foder? for så ville jeg foreslå dig at give den et måltid mad af grov foder når du har redet, sådan at den ikke får havre fra stedet, så kan du jo selv styre hvor meget og hvor lidt den får smiley For der er ikke ret med "heste benzin" i roepiller smiley

  • #2   1. sep 2011 Hvad kan man vælge som grovfoder?
    Jeg bryder mig ikke om, at de fodre så meget med korn, som de gør.. det er faktisk det eneste problemet egentlig er.

    Selvfølgelig skal hesten have sine vitaminer og mineraler smiley


  • #3   1. sep 2011 Der findes forskellig . Jeg er mest til piller men kan kan også vælge en musli . Jeg bruger almindelig sport fra nobel food og så lidt lucerne (hos dem hedder den forrage mix) smiley
    nobelfood.dk


Kommentér på:
Foderplan til 5-års pony

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce