{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
687 visninger | Oprettet:

vedligehold af drægtig hoppe {{forumTopicSubject}}

min dejlige hoppe er nu 5 mdr henne, og ser endelig fin ud som hun er nu men kan godt begynde at se at jeg skal til at finde noget tilskuds foder der holder hendes vægt.

lidt info om hende så er hun 20 år, tænder er iorden og har lige fået ormekur. bliver redet hver anden dag ca 1 time.
hun for nu morgen og aften 1kg fiber mix breeding og ½ kg havre + naf mobility flex til bentøjet. så går hun på go græsfold hele dagen.

jeg ved godt at når hun kommer lidt længer hen i hendes drægtighed så skal hun sættes op i foder og det bliver selvfølgelig hendes drægtighedsfoder og havre.

men vil gerne have råd til havd jeg ellers kan give hende som holder lidt på hendes vægt?

hoppen er ikke go til linamix da hun for meget løs maven af dette.





Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  vedligehold af drægtig hoppe
  • #1   8. sep 2011 jeg ville sørge for hun har rigeligt med god wrap. og du kan som suplement give hende 1½ dl olie morgen og aften. så burde hun kunne holde huld, og samtidig få de fedtstoffer hun har brug for.

  • #3   8. sep 2011 jeg vil meget gerne vente med at give wrap, fordi hun først og fremmest går på en meget fin og fyldig græsfold hele dagen.
    hun har meget nemt ved at få løs mave og olie gør det ikke bedre.
    lige så snart jeg starter hende op på wrap skal jeg også starte hende op på en blanding ysy eller lign.

    der er sojaskrå i hendes foder blanding.

    men tror jeg vil prøve at se om jeg ikke kan få fat i noget hø til natten.


  • #5   8. sep 2011 hun for halm til natten da hun stå på spåner.

    som skrevet så for hun drægtighedsfoder, og der skulle hun meget gerne være dækket ind med diverse mineraler og vitaminer.

    jeg er ikke intresseret i at min hoppe er til den tynde side, da hun så bliver meget usel at se på. hun skal være normal fyldig og gerne med lidt ekstra de sidste par mdr af hendes drægtighed da jeg ikke er intresseret i at hun liger en dyreværnssag når hun har folet.



  • #6   8. sep 2011 jeg kender godt til skalaen, men kender også min hest, og når man begynder at kunne anse de bagerste ribben så skal den altså ikke tabe sig yderligere. men nok om det.

    jeg ved godt at halm bare er fylde men det giver også en vis struktur til maven, speciel når min hoppe har tendens til løs mave.

    men vil da mægtig gerne høre fra andre med ældre avlshopper og deres fodring metoder.


  • #7   8. sep 2011 min hoppe er ikke den nøjsomme type hun har altid skulle have en del i foder.





  • #8   8. sep 2011 Majsflager er gode til og holde en vægt oppe på en hoppe. Dog er der forskellige meninger om de er gode for hesten eller ikke.

Kommentér på:
vedligehold af drægtig hoppe

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce