{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.189 visninger | Oprettet:

Indfodet hest. "cirkler" {{forumTopicSubject}}

Jeg har et spørgsmål omkring, hvad det vil sige at have en hest som er indfodet.? "VINKER" CIRKLER
Og hvilke konsekvenser det kan have for ens ridning med hensyn til dressur og springning?

Bliver man dømt ned i dressur klasserne?
Springer den dårligere?

Har den tendens til skader/gigt?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Indfodet hest. "cirkler"
  • #2   7. nov 2011 Min hest er det især på den venstre ben, men han har været i en undersøgelse hos de bedste heste dyrlæger, som bruges til militærets heste da deres heste SKAL være 100%
    og de sagde til min hest at det havde ingen betydning.
    Og af anden viden jeg har er der mange heste der er indfodet eller udaffodet, men det har ingen betydning, ligesom hos mennesker smiley


  • #3   7. nov 2011 Min søsters hest er. Det har ikke været en hindring for dem at ride dressur/spring.

  • #4   8. nov 2011 Har en hoppe, der er indfodet på begge forben. Hun går LA-MB øvelser i dressur. Hun fejler intet. Hun har lige været i 2 bøjeprøver pga salg. Der var der ingenting. Dog kan de ikke holde som Grand Prix-heste.

  • #5   8. nov 2011 Altså det gør intet i dressur. Det eneste er at den i springningen kan bliver overbelastet, da den jo lander anderledes, og belaster den ene side af kodeleddet på en anden måde end hvis den bare var "normaltfodet" hvis du forstår (: Jeg fik frarådet af dyrlægen at købe en indfodet hest, netop på grund af springningen. men hesten går nu internationale militarystævner, og har ingen problemer med det (: Men altså, det er konsekvensen (:

  • #6   8. nov 2011 Min er meget indfodet. Det var ikke et problem - indtil.... At smeden beskar hende en LILLE smule forkert. Det var først den 3. smed, der opdagede fejlen, så forestil dig hvor lidt der skulle til. Hun vinker meget.

    Det samme er sket med min plag. Hun er indfodet på EN hov - og vinker med den. Smeden beskar hende lidt for stejlt på den hov, og hun har siden gået lidt sjovt + var varm i koden.

    Så som alle andre med indfodet/skæve hove, så er det ikke et problem, hvis smeden altid holder tungen i munden, men der skal meget lidt til.


Kommentér på:
Indfodet hest. "cirkler"

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce