{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
670 visninger | Oprettet:

Vallak/hoppe?? {{forumTopicSubject}}

Jae.. Hvad er bedst vallak eller hoppe?

VED godt man ikke kan sige den ene er bedre end den anden. Men jeg har altid fortrukket vallaker, fordi hopper har en tendens til at blive hidsige og så kan de jo blive hingste gale. Men nogen vallaker kan jo også være hidsige?

Jeg skal op og se på en hoppe og er også meget interesseret i den.

Jeg har næsten kun redet vallak, så synes selv det er lidt svært at vudere?

Håber jer der har super fine hopper kan hjælpe lidt med at vudere det smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vallak/hoppe??
  • #1   13. nov 2011 Jeg har hoppe, og køber ikke andet smiley Det er dog ikke helt bevidst.
    Jeg kan godt lide at deres temperament er lidt underligt. Nogle dage er gode, andre knap så gode. Det synes jeg ruster en godt som rytter (:
    - Og så kan man avle på dem hvis de går hen og får en skade (:


  • #2   13. nov 2011 jeg rider hoppe, og det er fantastisk sys jeg, selvfølgelig har de altid lidt mere hidsighed i sig, men sys ellers at de er fantastiske væsner smiley

  • #3   13. nov 2011 Okay smiley - Tak for svaret!

    Synes også bare det er lidt svært med det hidsige der. For min vallak han har godt nok også sine hidsige sidder :o)



  • #4   13. nov 2011 Jeg har begge dele, og ville ikke undvære den enes særheder for den andens! Min hoppe er absolut ikke hidsig, men har helt hendes egen mening om tingene! Hun kan dog forhandles med for det meste smiley den anden hoppe er for ung til at man rigtig kan sige noget om det endnu. smiley

    Min vallak er gammel og snu, så han kan på mange måder være meget værre end en hidsig, hingstegal hoppe når det passer ham! smiley

    Men det kommer absolut ikke an på hestens køn, for det ene er ikke bedre end det andet. Det kommer an på hvilken slags person man selv er, temperament osv. Det hele skal jo passe sammen. Og man kan sagtens få en hoppet vallak og omvendt. smiley


  • #5   13. nov 2011 Kristine J: Tak for dit svar smiley

    Som jeg skrev lige før så er min vallak godt nok også hidsige nogle gange, dog kan man selv tænde og slukke ham ;o)
    Har også selv redet en hoppe som var så lidt hoppet som den overhovedet kunne være smiley


  • #7   13. nov 2011 Der findes ikke andet end gode hopper. Og hingste og vallakker. Så længe hest og rytter passer sammen, er kønnet totalt ligegyldigt! smiley

  • #8   13. nov 2011 Jeg har redet mange af begge køn. Hopper: rigtig søde men når de bestemmer sig for noget hjælper det ikke bare li at sætte de på plads. De bliver ved. Hvis man er en person der gerne giver hesten sin vilje så er hopper supre. Hvis du ikke giver hoppen sin vilje kan hun hurtig komme til at ikke lide en. Vallaker: kan godt prøve grænser ret tit men når de bliver sat på plads accepterer de det og gør som de bliver bedt om. De er tit meget kærlige mens hoppene er mere selvstændig. Der findes selvfølgelig undtagelser men det er sådan de fleste hopper og vallaker har været imod mig. Jeg er mest til vallaker da jeg ikke gider hoppene sine særheder.:-D

  • #9   13. nov 2011 Jeg har hoppe nu. Men hvis jeg engang skal havde noget andet, så tror jeg det bliver en vallak.
    Da de fleste hopper har lidt hidsigt temperament og vil ofte gerne bestemme, og det vil jeg også, så tit så går det bare ikke, har dog heldgivis fundet den gyldene middelvej med min pony, jeg har nu.. smiley


  • #10   13. nov 2011 der er meget forskelligt... jeg er total ligeglad og kan slet ikke lide det med at nogle folk kun kan lide vallaker eller kun kan lide hopper...
    Hopper har ofte deres egen mening og vallaker kan ofte være meget dovne og ligeglade...
    Vallaker får ofte flere skrammer på folden, da de leger mere


  • #11   13. nov 2011 Jeg er mest til vallaker. Jeg har aldrig redet hopper sådan fast altså, men det er også på en måde bevidst.
    Jeg syntes de der grunte/hyle lyde er trælse at høre på værd gang de møder en ny. og så syntes jeg bare at de er generelt sure
    jeg ved det lyder dumt men jeg tror virkelig bare ikke at jeg er hoppe menneske. smiley



  • #12   13. nov 2011 JUNCKER.<3
    hmmm... vallaker kan være på samme måde og pive og se surt på alle andre heste...,


  • #15   13. nov 2011 Jeg har vallak, og har haft hoppe. smiley
    Kan helt klart bedst lide vallaker, men hopper er heller ikke værst.
    det er forskælligt fra hest til hest:-)


  • #16   13. nov 2011 En hingst kan du bede om at udføre et stykke arbejde.
    En vallak kan du beordre.
    Men en hoppe skal du sende en anmodning i fire eksemplarer og afvente svar, hvis du ønsker det samme arbejde gjort;-)


  • #17   14. nov 2011 Jeg tror aldrig at jeg har oplevet en vallak grynte/hyle på den måde hopper gør.
    Jeg ved at vallaker også kan være skide sure og lægge øre af andre heste. Men jeg syntes bare at vallaker er mere nede på jorden. Også i ridning.
    Men det kan jo også være fordi at jeg aldrig har redet hoppe fast og egentlig aldrig har oplevet deres gode sider på samme måde som man gør når man omgås hesten værd dag
    - det er bare min mening. smiley


Kommentér på:
Vallak/hoppe??

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce