{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
929 visninger | Oprettet:

inspiration til hingstevalg {{forumTopicSubject}}

intet er fast endnu og det er ikke en gang sikker at jeg vil prøve at avle iår pga flere års uheld der har taget hårdt på okønomien, men det kunne stadig være spændende at få noget inspiration til hingste vlag og også gerne hvilke hingste i har valgt eller har i tankerne og på hvilke grundlag ?
Selv prøver jeg at kigge lidt efter en hingst til Star, jeg har kigget lidt på enten en welsh hingst eller dsp, dv eller en pinto, men uanset race eller type skal hingste avle højstillet, langbenet og gerne mere ædelt, da hoppen er lidt lavstammet og kortbenet i min opfattelse.
Afkommet skal jeg selv bruge og gerne som min kommende jagt og lidt allround hest.

Jeg vil derfor gerne hører hvilke hingste i evt kunne finde på at bruge til hende, og også gerne hvilke hingste i selv vil bruge iår hvis i da har valgt ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  inspiration til hingstevalg
  • #2   4. jan 2012 jeg kan desværre ikke hjælpe dig med hvad du skal vælge af hingst,
    men prøv at gå efter at hingsten ikke må have de samme "fejl" som hoppen har..

    Vores hopper skal bedækkes ved vores egen hingst Johan, han var fløg til jyde hingstekåringen og på landsskuet i Herning i 2011


  • #3   8. jan 2012 Alt efter hvad du er til selvfølgelig, men synes du skulle kigge her inde: http://hingstedepotet.dk/DK.aspx Jeg har et afkom efter Daylight, nemlig Fighter og han er bare super dejlig (du kan se ham på min profil). Kender også et par stykker der har fået bedækket hos Eminenz og set er bestemt også gode resultater der er kommet der! smiley

  • #4   12. jan 2012 tak for jeres svar. arg højstillet og langbenet er ikke helt det samme, men hænger tit sammen, men heste kan godt være lavstillet med langeben, det er bare ikke så udbredt.
    Jeg har tiden hvor jeg ikke har haft mulighed for at svare fået en masse nye oplysninger om hoppen fra gamle ejer, som jeg opsporede, hun burde være en blanding imellem hollandsk sportspony og pinto, hun er registreret som 148 cm, men mit mål på 150-155 er taget med tommestok vedsiden af hende, så det kan sagtens være at det er mig der tager fejl


  • #6   12. jan 2012 jeg fik bedømte en hoppe hvor beskrivelsen hed, dejlig langbenet hoppe med feminint præg, dog knap højstillet..
    Jeg vil tro at udfra den beskrivelse så er der forskel på disse to begreber, ellers ved jeg ikke hvordan det hang sammen smiley


Kommentér på:
inspiration til hingstevalg

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce