{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
876 visninger | Oprettet:

Træning af føl, plage. {{forumTopicSubject}}

Hvor gamle er jeres føl/plage? Hvad træner I? Og hvor meget? Er der nogen af jer der synes de skal have lov at bare lege og hygge sig? Og hvorfor og hvornår starter I så at træne de? Og til sidst hvor mange af jer giver jeres føl/plage pauser og hvor længe, hvornår starter i træningen igen?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Træning af føl, plage.
  • #1   15. jan 2012 Vi har en hingsteplag på 2 år til sommer. Han får bare lov til at være hest, han kan det basalle så som at stå bundet, løftet hove og trækkes med.
    Bliver jævnligt hilst på af smeden så han ser denne ikke er farlig.


  • #4   15. jan 2012 mit føl på 6 måneder, hun skal bare hygge sig, dog bliver hun trukket til og fra marken, og hun kan løftet hove osv..

  • #5   15. jan 2012 Da mit føl var en uge, fik den grime på, og sin mors underlag på ryggen, og håndklæder, når hun skulle tørres.

    Havde hende på ridebanen med mor, og da hun var ca. en måned havde jeg tov på hende, og lærte at trække hende - vi snakker 10 sekunder hver 2. dag, da hun var meget panikken og SKY dengang. Men sad og sang for hende 3 timer hver dag, og i dag er hun frygtelig tillidsfuld.

    Så gik jeg ture med hende hver dag, ca. ½ time. Havde jo trænet trækken på banen..

    Da hun var 9 mnd. fik hun lov at løbe over en bom på jorden.

    1½ år fik hun gamacher på, og blev flyttet. Blev trænet med Mclean.

    I dag bruger jeg også klikkertræning, da jeg havde en HMS underviser ude, som viste, det er super effektivt på hende.

    Hun er nu 2½ år og jeg mangler bare at sætte mig op.
    Er ved at træne klassisk dressur med hende fra jorden, og bruger tøjlesignalerne fra "sadellejet", har trænet longe, bøjler nede, hive i bøjlen, og lagt min vægt på hende.

    Går også med dækken nu, både pga. forkølelse, men også fordi Majbrit Carter mener, det er god træning i fht. sadeltilvænning.


  • #7   15. jan 2012 Min bliver 2 til Maj. Jeg træner ikke rigtig noget med ham endnu. Han kan de basale ting som at stå bundet, løfte hove, trækkes med, rykke til siden, stoppe, bakke og få skyllet ben, Har prøvet at ligge et underlag løst på ryggen af ham.

  • #9   16. jan 2012 Går nogle ture med mine ungheste engang imellem så de kan vende sig til trafikken :o)
    Ellers bliver de bare striglet og nusset om :o)

    Bliver først sat ligeså stille i gang når de er tre, de skal også han lov til at hygge sig, de kommer tids nok i arb.


  • #11   16. jan 2012 Mit føl er 8. måneder gammel, vi træner at gå ture ved vejen(derfor er hun blevet trafiksikker), ordne hove, blive rørt over alt. Hun har lært at ligge sig når jeg ber hende om det, og hun kan neje dog ikke helt på kommando endnu smiley Så leger vi lidt med presseninger og hun kan læsses i trailer smiley

  • #12   16. jan 2012 Mit føl er 6 mdr smiley
    - Vi træner stå bundet, (kan vi næsten), gå i trailer (kan vi), røre/løfte ben (mangler en del endnu), strigles over hele kroppen (kan vi næsten) blive trukket ind/ud fra fold (kan vi) og så går vi ture rundt omkring på cykelstierne i Esbjerg smiley
    Inden for de næste 6 mdr - der skal vi få det med at løfte ben helt 100% på plads, og så skal han lære 'trave' signalet fra jorden af, når jeg løber ved siden af - og så skal vi selvfølgelig stifte bekendskab med alt hvad der er farligt :o)

    Han får nu også lov til at gå og være føl smiley Træner ikke mere end 15 min - eller noget i den dur..


  • #13   17. jan 2012 jeg har 2 hingste den ene bliver 1 år til maj og den anden bliver 2 år til maj.
    de bliver nusset med hver dag men vi træner ikke det vilde.. engang imellem går vi en tur ud på vejen og går ca 2-3 km med dem.
    og de er så vant til det at de bare gå med lang snor efter os smiley
    og vi kan røre dem over alt, løfte ben osv uden problemer
    tror ikke det er så vigtigt at træne dem fra små.. men tror derimod det er vigtig at have kontakt med dem så den fulde tillid er der smiley


Kommentér på:
Træning af føl, plage.

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce