{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
693 visninger | Oprettet:

udlån af hoppen til avl? {{forumTopicSubject}}

hej alle miniature folk smiley

Jeg har købt mig en sød og smart lille ny mini hoppe. Men da jeg kun har råd til a sætte en ifol om året, tænker jeg at jeg måske ville udlåne den nye hvis der var et "marked" for det?

Lige pt har jeg ingen billeder men kan henvise til mor og far og farver smiley

Hun bliver 2 her i år, og er en smart lille sort sag med få hvide hår i næsebord og ved højre kronran (dvs der er anlæg for aftegn!)
Hun er efter følgende:
M: Brøggergårdens Peggy-Blue
(DMD04006A)

MM: ARABELLA AF BRØGGERGAARDEN (DMD95103B)

MF: ØRNHØJ STILTON (SH 180)

F: BW'S Mr. Matchmaker 208333200301716 DK WF

FF: Bjerregårds Diamentel - B-pony i spring

FM: Melani af Fjordglimt

DVS hun kan blive hingstemor!
Hun er ca 95 cm, og ville dermed kunne kåres i begge foreninger (jeg står for en kåring i EAMH) ønsker man at kåre i DMHF står det for egen regning!

Jeg tænker man låner hende for min 1½ år (dvs indtil føllet er fravænt)

Er der nogen som kunne være interesseret i at låne en sådan hoppe, eller ska jeg bare lade hende gå hjemme indtil min egen økonomi er til a lade hende ifole?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  udlån af hoppen til avl?
  • #1   9. apr 2012 Jeg ville beholde hende hjemme, for hun kan jo først kåres næste forår. Så skal hun sættes i fol efter kåringen og går jo 11 måneder med føllet i maven. Føllet må først fravænnes som 6 måneder gammelt. Alt i alt går der næsten 3 år inden hun kan komme hjem til dig igen.
    Man ved aldrig hvilken hest man får igen efter udlån og hvordan den er passet med foder, smed, dyrlæge og det hele. Det kan ende i rigtig mange ærgelser og spekulationer at låne en hest ud i så lang tid.


  • #2   10. apr 2012 pia>> det er self rigtigt... men synes det var synd "bare" a lade hende gå, men hun kan self bruges som show hest indtil hendes debut i avlen smiley

  • #3   10. apr 2012 Jeg ville også beholde hende hjemme smiley

    Men vi har jo selv lånt en hoppe med henblik på avl. Det er jeg super glad for at vi får lov til smiley


  • #4   10. apr 2012 jeg har også selv lånt, men pga uoverens stemmelser med ejer så sendte jeg hende hjem før tid... det er ikke så meget det jeg ikke har tid eller råd til a beholde hende, men synes bare det er en skam hun ikke sættes ifol

Kommentér på:
udlån af hoppen til avl?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce