{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
835 visninger | Oprettet:

versade,traversade træning {{forumTopicSubject}}

Ville bare lige vise hvor dygtig min lille prut efterhånden er blevet. Her har han stået stille i en måned, og jeg kommer hjem og kan bare gå direkte igang hvor jeg slap (som sådan) så nu glæder jeg mig til at genoptage undervisningen igen.

Skal siges han har haft sååå svært ved traversaden så det er en succe det her! - og han havde problemer med at spænde op i versaden, så at se ham strække så fint ud her er bare HEAVEN!
(obs, ved godt han er tæt på at gå på fire spor i traversaden men han er stadig ved at lære)

http://www.hestegalleri.dk/alb_vis.aspx?albumid=368231

Skyd løs smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  versade,traversade træning
  • #1   5. maj 2012 Rigtig flot smiley
    Eneste 'kritik': Han må gerne have hovedet pegende helt lige frem i traversen.. Men som du selv siger skal de jo lige lære det først smiley


  • #2   5. maj 2012 hm, jeg har mere fået det lært som han mere skulle være som en banan smiley ?? ellers er det jo bare en versade den anden vej?? Sådan har jeg da ihvertfald lært det, eller mener du bare han runder for meget?

    - lige præcis den dag fokuserede jeg meget på at han rundede sig ind (da han normalt helst vil kigge ud af = bare en versade) så kan sagtens tænkes jeg har kommet til at runde for meget, men han har MEGET svært ved traversaden, men bliver bedre og beder smiley


  • #3   5. maj 2012 derudover står han også aaalt for højt i nakken til hans niveau i traversaden som resulterer i at han spænder, men rom bliver heldigvis ikke bygget på en dag, og hvor er det skønt man altid kan forbedre smiley

  • #4   5. maj 2012 De skal være en banan smiley men principielt er det jo bare versadeformen du flytter lidt (forpart ud på hovslaget) og beder udvendige bagb. om at tage vægt..
    Er 99 % sikker på de skal kigge ret fremad.

    Jeg overgør også rundingen på min pt så det er slet ikke ment som negativ kritik smiley


  • #5   5. maj 2012 hmm.. er virkelig bare sikker på hun sagde han skulle rundes lidt til indvendige, eller kan det da ikke give bananen smiley ?

    Men lige meget hvad så er det ihvertfald bedre end han går og kigger ud på hegnet. Men det er jo en kunst at gøre det perfekt, fnis. Man burde nogle gange skifte til en sport der var lidt nemmere


  • #6   6. maj 2012 Så vidt jeg kan se vil ham med kapriole-siden også have dem til at kigge lige frem:
    (link fjernet)

    Men ja! Det er noget af en kunst og der er jo mange forskellige måder at udføre øvelserne på smiley

    Tjekker Bent's bog senere smiley


  • #7   6. maj 2012 fnis kan godt være de så kun skal rundes og ikke bøjes måske ?? ak ja sådan går det når man tager pause for undervisningen smiley



  • #8   6. maj 2012 Jeg synes det ser super lækkert ud!!

    angående jeres lille diskussion om hvor vidt den skal være bøjet eller ej. Så vil jeg da mene at hesten skal være stillet til indvendige, og dermed ikke have hovedet parrelet med barrieren.
    En stilling i nakken behøver jo ikke være særlig kraftig. Ved www.kapriole.dk Har hesten da også en stilling i nakken.


  • #9   6. maj 2012 Jeg vil mene at den skal være bøjet gennem hele kroppen, men derfor han hovedet vel godt pege lige frem?
    Eller er jeg ude på et skråplan nu? smiley

    Synes ofte at folk har meget forskellige opfattelse af bøjning og stilling.
    for mig sker stilling i ganaschen og bøjning går igennem hele kroppen.


  • #10   6. maj 2012 er total modsat dig, min opfat af bøjet i hele kroppen, så skal hesten også bøjes som en banan (som vito forsøjer) smiley dog vil jeg dog sige jeg nok selv tror at han kun skal stilles

    Jeg har lært det således under min uddannelse på skolen:
    vi stiller i schenkelvigninger og vi bøjer i versade

    hvis jeg husker korrekt smiley


  • #11   6. maj 2012 Jeg ved intet om schenkelvigninger.... Andet end der ikke er noget fysisk formål da hesten træder forbi tyngdepunktet..

    Jeg ser også stillingen som en vinkling i ganaschen, mens bøjning er når den bøjer i kroppen i derved træder et af bagbenene ind mellem de to forbens spor..


  • #12   11. maj 2012 Hentet fra Christina Holmbæks hjemmeside:

    "Når jeg kommer ridende på en cirkel, og forparten rammer hovslaget, og bagparten stadig er inde i cirklen, så er det her traversaden starter. Dvs. bøjningen igennem hestens krop, er stadig den sammen, som hvis jeg red på cirkel eller versade. Forskellen er ikke hvor meget eller lidt bøjning, men hvor jeg placere hestens forpart og bagpart, som i versaden er det bredden mellem min hests forben, der afgøre hvor langt bagparten skal ind. Som i versaden ønsker jeg kun at ride på 3 spor, lige så snart jeg ride på mere end 3 spor, så begynder min hest at krydse sine ben og han får en ukorrekt bevægelse i sine hofter og skuldre."



    (Maya, lige et side spring, hvilken uddannelse har du taget på hvilken skole? smiley )


  • #13   11. maj 2012 line, af det du skriver så forstår jeg det som at jeg har "ret" smiley ??

    - jeg er igang med dyrepasser m. heste i speciale (hvor jeg os lige har været til irland og arbejdet), men skifter over til veterinær sygeplejerske her til vinter


  • #14   11. maj 2012 Ja i hvert fald i følge Christinas teori smiley

    Okay det lyder spændene smiley


Kommentér på:
versade,traversade træning

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce