{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.122 visninger | Oprettet:

Lån af hoppemave.. {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen.

Jeg har i et stykke tid overvejet at låne en hoppemave, da det altid har været lidt af en drøm, at have min fremtidige ridehest helt fra føl.

Men nå, det jeg vil spørge om, er egentlig bare om i selv har nogle erfaringer med det? Enten som låner eller udlåner.. Ved i også hvor man muligvis kunne finde en der var interesseret i at låne sin hoppes mave ud? Jeg har set nogle enkelte stykker herinde på HG, men ikke nogle der har vækket min interesse, så jeg ved ærlig talt ikke hvorhenne jeg skal søge.

På forhånd, mange tak for hjælpen. smiley

- Heidi.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lån af hoppemave..
  • #1   20. maj 2012 Jeg har set folk søge efter hoppemaver under bedækning herinde.. Hvorvidt det er placeret korrekt er jeg ikke sikker på. Men ja, søg efter en smiley

    Selv ville jeg blive lykkelig hvis nogen kunne tænke sig et føl efter min hoppe da jeg pt ikke selv har råd til at lave en beholder..., men hun er nu engang kun en pony...


  • #2   20. maj 2012 Lillepigen:
    Ah, den havde jeg faktisk slet ikke tænkt på. Lige nu er det mest bare en tanke jeg går og leger med, så det er slet ikke aktuelt endnu. smiley


  • #3   20. maj 2012 Der sker vel ikke noget ved at søge, og se hvad der er af muligheder smiley

  • #4   20. maj 2012 Lillepigen:
    Det har du helt ret i. smiley


  • #5   20. maj 2012 Jeg lejer en hoppemave ud.. Kender mange der har gjort det, hvis bare man bliver enige om forholdene gennem kontrakten, så skulle der jo ikke være noget smiley

  • #6   20. maj 2012 jeg lejer min hoppe mave ud.... ved ikk om du har set hende... men det hele er på kontrakt

  • #7   20. maj 2012 R: Er det din DV's mave du udlåner? smiley

    Stald Kastaniely: Hende havde jeg faktisk ikke set, nej. smiley

    Og til her begge: Ser i helst at hoppen bliver stående hos jer, eller at lejer får hende i perioden. Hvad med pris, hvordan kører i det?


  • #8   20. maj 2012 sender dig li en pb

  • #9   20. maj 2012 Ja det er det smiley en fantastisk hoppe med potentiale, blodlinier og temperament i orden.
    Om hun står hos mig eller hos dig kommer an på, hvor i landet du bor. Har før haft en hest udlejet, som gik virkelig skidt, så jeg er meget forsigtig med det nu.
    Prisen er noget vi finder ud af sammen smiley


  • #10   20. maj 2012 R:
    Jeg kan sagtens forstå din forsigtighed omkring det, jeg ville have det præcis på samme måde hvis jeg selv ejede hoppen. Derfor ser jeg faktisk helst at hoppen bliver hos ejer, da det nok vil skabe mest tryghed. smiley

    - Mange tak for jeres svar også, det er rart at man lige kan blive lidt klogere på det hele. smiley


  • #11   20. maj 2012 Tak for forståelsen, det er der desværre mange, der ikke har. Håber du finder ud af noget smiley

  • #12   20. maj 2012 R:
    Ja, det kunne jeg godt forstille mig. Forresten ser din hoppe super fin ud, må man spørge hvad hu fik af karakterer til kåringen? smiley


  • #13   20. maj 2012 Puha, det kan jeg ikke præcist huske, men en masse syv og otte taller, og et fem tal fordi smeden havde beskåret hende forkert som plag, så hendes forstilling var forkert, men det er rettet op nu selvfølgelig smiley hun er jo kåret RDH, så hun har naturligvis fået 8 i helhed og gået sadelkåring, egnethedstest og alt det der smiley

  • #14   20. maj 2012 R:
    Ja, hun lyder da bestemt rigtig fin. smiley
    Hvis nu du lejede hendes mave ud, mens hun stadig stod opstaldet det sted som du i forvejen havde hende, og ville blive stående der gennem hele perioden, hvad vil lejer så skulle betale af udgifter?

    Jeg undskylder hvis jeg spørger en del, men specielt det med pengene er jo en vigtig del. Det duer jo ikke hvis jeg i sidste ende slet ikke har råd. smiley


  • #15   20. maj 2012 Du spørger bare løs, jeg svarer gerne smiley
    Hvad jeg har forstået, så er normalen, at lejer betaler ALT.. Altså opstaldning, smed, dyrlæge, foder osv. samt for alt hvad der har med hingst at gøre, altså også transporten til og fra hingstestationen. Jeg har så valgt at gøre det sådan, at bliver hoppen stående hos mig, betaler jeg smed, almindelige dyrlægeregninger, tandraspning og udstyr hvis det mangler. Så betaler lejer kun opstaldning, som pt. vil udgøre 550 kr/mdr. og til vinter ca. 1300-1500 kr/mdr. alt efter hvilket og hvor meget foder hun skal have. Jeg vil så gerne tilbyde at sørge for, at hun kommer frem og tilbage fra hingstestationen, da det jo kan være ret besværligt for lejer, hvis han/hun bor et helt andet sted i landet smiley
    Det er lige umiddelbart, hvordan jeg tænker at gøre det. Men jeg er naturligvis til at snakke med, jeg er kun interesseret i, at min hest får det bedst muligt og at andre kan få glæde af et fantastisk føl fra hende, jeg er ikke ude på at tjene penge på det smiley


  • #16   20. maj 2012 R:
    Det lyder som en fair måde at køre det på, og specielt det med at du selv tilbyder at stå for transport frem og tilbage er en stor hjælp. Det er ikke noget jeg selv ville have mulighed for at gøre. Men du mangler vel nogle udgifter, jeg tænker regninger der har noget med bedækningen at gøre? Vaccinationer og ligende. Og hvad med føllet? Skal der på nogen måde betales ekstra for den, de seks måneder der går før lejer kan få det? smiley


  • #17   20. maj 2012 Alt hvad der har med bedækningen at gøre, betaler jeg naturligvis ikke smiley Den årlige basisvaccination af hoppen betaler jeg, samt tandraspning og smed. Der betales ikke for hverken hoppen eller føl for de seks måneder de går sammen, dog kun hvis føllet begynder at skulle have meget foder, altså at den ikke deler med hoppen mere. Men det er jo småting, som sagt er jeg til at snakke med om sådan nogle ting smiley

  • #18   20. maj 2012 Det lyder meget rimeligt. smiley
    Men på den anden side er det jo også lidt af et sats. Du kan jo aldrig vide dig sikker om noget skulle gå galt, eller om føllet bliver dødfødt, og hvis dette sker, så er det jo en god sum penge der er gået til spilde. Med den sølle SU som jeg får til næste år, bliver jeg jo nød til at tænke lidt over hvad pengene skal bruges til. smiley


  • #19   20. maj 2012 Ja det er jo klart smiley Jeg har dog tegnet en forsikring på min hoppe, som både dækker hende og føllet. Så dør føllet inden 40 dage tror jeg det er, så får jeg en større sum penge, så jeg kan få et nyt føl. Men ja, det er aldrig sikkert hvad det bliver til smiley

  • #20   20. maj 2012 Nej det er jo det.. Og den forskring vil jo ikke kunne hjælpe lejer på nogen måde, så pengene vil stadig gå tabt. smiley
    Men alt i alt virker det hele faktisk meget rimeligt og fair. Nu så jeg lige på din profil at du er fra Østjylland, hvor præcis? Jeg er selv flyttet til Århus for et halvt års tid siden.


  • #21   20. maj 2012 Så vil pengene jo naturligvis gå til lejer, ellers er det jo ret fusket smiley men det er alt sammen noget som vil komme i en kontrakt, hvis det bliver aktuelt.
    Jeg bor også i Århus, det var da lidt sjovt! Hvor står din hest henne?


  • #22   20. maj 2012 Ahh, se, den fik jeg ikke helt med. smiley
    Jeg har desværre ikke nogen hest lige pt. Unik som er på min profil, er min tidligere parthest, som jeg desværre måtte sige farvel til da jeg flyttede. Så lige nu rider jeg desværre ikke, og da jeg skal starte på HF, bliver tiden nok knap. Jeg håber dog på at kunne finde en hest her i nærheden at ride et par gange om ugen, men nu må vi se.
    - Hvor har du dine heste opstaldet? smiley


  • #23   20. maj 2012 Nå for søren, det var da ærgeligt, han ser ellers så fin ud. Der er masser af heste at ride i Århus, jeg har til for nylig reddet en fantastisk oldenborger, men jeg har en alvorlig knæskade pt, så ingen ridning til mig smiley
    Min araberblanding bliver i sønderjylland hvor mine forældre er fra, da der er en rigtig sød pige til at passe og pleje hende, så hende vil jeg ikke tage hende fra smiley men når min hoppe engang har tænkt sig at fole, så bliver hende og føllet flyttet til Borum lidt uden for Århus. Et rigtig lækkert og hyggeligt lille sted hvor hestene har det som blommen i et æg smiley


  • #24   20. maj 2012 Ja, han var uden tvivl en dejlig hest.
    Jeg er ked af at høre det med din knæskade, det er da bare supertræls. Vi må da håbe at du snart kan komme op på hesten igen. smiley

    Jeg kender ikke rigtig til de forskellige stalde her omkring Århus, da jeg jo ikke har boet her så forfærdelig længe, men det bliver da sikkert spændende at få dem derud. Skal du selv beholde føllet så? smiley


  • #25   20. maj 2012 Tjah det ser desværre ud til at jeg må lægge ridningen på hylden de næste år smiley men så er det godt jeg får følle smiley (ja, jeg beholder følet;-))
    Der er både mange gode og knap så gode steder heroppe.. Men jeg tror, jeg har været ret heldig smiley
    Har altid haft en drøm om, at have en hest fra føl af, og så tænkte jeg, at det skulle være nu, når jeg har knæskade og alt det, så passer det fint smiley


  • #26   21. maj 2012 Det er jeg ked af at høre. smiley
    Ja, jeg har det præcis på samme måde, hvilket jeg også har skrevet. Altså, med at have en hest fra føl af. Og tiden nu her passer mig rigtig godt, da jeg vil få føllet når jeg er lige ved at være færdig med HF. Det eneste minus er jo bare at jeg ikke har så mange penge at gøre godt med, men det handler jo om hvad man har lyst til at bruge sine penge på også. smiley

    - Det skal nok blive super spændende når den lille nye kommer, det er altid så dejligt med de små føl. smiley


  • #27   21. maj 2012 Ja det er virkelig et spørgsmål om prioriteter, jeg har to, snart tre, heste samt en hund, og jeg siger hellere nej til en bytur for at bruge en weekend sammen med hestene og hunden frem for at ligge med tømmermænd smiley og så kan jeg ikke huske hvornår jeg sidst har købt tøj til mig selv.. Men jeg har altid hellere ville ha mine dyr end dyrt tøj og café- og byture smiley

  • #28   21. maj 2012 Ja, jeg ser også meget hellere at jeg har en hest ved siden, end nyt tøj hver måned. Men hvis dette ville blive aktuelt, så er det da bestemt super dejligt at vi bor så tæt på hindanden. Det giver klart en vis tryghed at begge parter kan følge rigtigt med, både under før, under og efter drægtigheds perioden. Jeg har selvfølgelig en masse ting jeg skal have tænkt igennem, inden jeg ved hvorvidt jeg skal gøre det ene eller det andet. Det er jo en stor beslutning at få sig et føl, og det duer ikke pludselig at hoppe fra. Og så skal jeg jo også være 100% sikker på at jeg kan få pengene til at række, der er pludselig en masse ekstra udgifter udover det sædvanlige. smiley


  • #29   21. maj 2012 Ja det er da helt bestemt en fordel smiley
    Ja selvfølgelig, det er ikke noget man bare lige gør fra den ene dag til den anden. Dog slutter bedækningsperioden i juli, så hvis man vil ha føl til næste år, skal hopperne bedækkes inden da. Jeg vil sige, at i år har jeg kun haft udgifter til hingstestationen og til scanning. Det kan jo aldrig siges på forhånd om der skal udgifter til dyrlæge nu når føllet kommer, men vi håber da på alt forløber som det skal smiley og det er endda hendes første føl, så hun er helt ny i faget, ligesom jeg hihi smiley


  • #30   21. maj 2012 Hvad tager din dyrlæge for sådan en scanning? smiley

  • #31   21. maj 2012 Jeg brugte en af de dyre dyrlæger her i området, når det nu var aller første gang min hoppe skulle i fol, tror jeg gav omkring 1500-1700 kr.. Men det er jeg nu overbevist om kan gøres billigere smiley

  • #32   21. maj 2012 Puh, ja, det ender jo op med en god sum penge. smiley
    Hingsten jeg pt. har i tankerne er Blue Hors Zack, som jeg er faldet godt og grundigt for. Og han er jo lidt af en dyr herre også, men han skulle lave nogle fantastiske føl. smiley


  • #33   21. maj 2012 Ja hesteverden er generel ikke billig, og slet ikke når man selv skal financere det! smiley
    Hvor sjovt, ham overvejede jeg også meget til hende sidste år, jeg er også kæmpe fan af ham smiley og hans og min hoppes blodlinier passer super godt sammen og vil give føllet rigtig gode forudsætninger.


  • #34   21. maj 2012 Ja, han er da også bare super lækker! De Noir er jeg også ret vild med, men det er samme pris for de to. Det er jo et rigtig dressurbetonet føl jeg gerne vil have frem, og din hopper ser ud til at kunne hjælpe den drøm på vej. smiley

  • #35   21. maj 2012 Ja han er jo noget for sig, men jeg blev frarådet ham i sin tid, kan faktisk ikke huske hvorfor, men det var vist noget med, at andre blodlinier ville passe bedre sammen med min hoppe..
    Hehe ja springhest er hun hvert fald ikke, hun fik 5 i kapacitet og 6 i teknik haha smiley men da hun gik stævner vandt hun alt hun kom i nærheden af, så der vil bestemt være potentiale i et føl, derfor glæder jeg mig også sindsyg meget til den lille ny kommer til verden! smiley


  • #36   21. maj 2012 Haha, så må vi da håbe at hendes manglende springegenskaber bare er smuttet over til dressuren.. smiley
    Det kan jeg virkelig godt forstå, det er jo en forfærdelig lang ventetid.


  • #37   21. maj 2012 Det tror jeg bestemt de er, for hun kan trave solen sort, men hun kan ikke en gang springe over hegnet smiley
    Ja men det går alligevel hurtigt, det føltes som igår da vi afleverede hende på hingstestationen smiley men det er nu her hvor hun er gået næsten to uger over termin at ventetiden er rigtig slem.. jeg ligger søvnløs om natten fordi jeg bare venter på hun foler.. men nu må jeg vist hellere se at få lidt søvn, hun foler ikke de næste par dage hvert fald smiley men nu er vi venner herinde, så kan vi jo bare skrives ved et andet tidspunkt smiley du er hvert fald meget velkommen til at skrive hvis der er noget du gerne vil spørge om eller er nysgerrig på eller andet smiley


  • #38   21. maj 2012 Så vil jeg da krydse fingre for at hun snart foler. smiley
    Ja, det er nok på tide at smutte i seng. Mange tak fordi du gav dig tid til at svare på mine uendelige spørgsmål, det har gjort det hele lidt tydeligere for mig. Nu vil jeg tænke lidt over det, og regne lidt frem og tilbage. du skal selvfølgelig nok få at vide hvad jeg gør af overvejelser. smiley
    Godnat til dig, og sov godt.


Kommentér på:
Lån af hoppemave..

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce