{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bid løs trense :)
  • #2   9. jul 2012 Det må du meget gerne! smiley

  • #3   9. jul 2012 hvilken model vil du lave sidepull, en med kryds under, kapsun eller evt. en soft hackamore ?

  • #4   9. jul 2012 Sidepull smiley

  • #5   9. jul 2012 min sidepull er med rundflettet råhud næsebånd, det er den western udgave hööks har. hvis man kan nøjes med en alm rem eller noget reb i stedet for det råhuds dims, så er den måde den er lavet på egentlig ikke så tosset. der er kun 2 spænder på. resten er samlet med lædertråd- man skal bare lige lure den snøring af, som de bruger i stedet for spænder og alm syninger. (det har jeg til gode)

    - men bortset fra det, så sidder hackamore meget bedre på min hest, men jeg ønsker mig en ridekapsun hvor tøjlehjælpen er lettere forståelig, jeg tror kapsun er endnu bedre, og der er tit en rem under kæben ca . midt mellem kæbe og hageren på en alm. trense... så den bliver siddende, det savner jeg ofte ved de andre modeller..

    så for at nørde til det ekstreme, laver jeg snarest en hakapsun, så jeg kan ride med 2 sæt tøjler og det er egentlig ikke andet end at sætte kapsunringe i næsebåndsdelen til hackamoren.- som jo derudover bare er et nekkestykke, evt. med en ekstra kæberem...


  • #6   9. jul 2012 Okaj, tak for tippet.. smiley
    Har også overvejet hackamore, men er lidt i tvivl? smiley


  • #7   9. jul 2012 hakamoren er ikke så smart til dressur, for tøjlen skal jo egentlig hænge løs, det blier ret svært at have tilstrækkelig kontakt, synes jeg, Men den er fin til at øve rindning med tøjlerne i en hånd, pga. stængerne der skubber hestens hoved når man tager tøjlen ud til en side... og så har den jo lidt udveksling, hvis bremsen er rusten....



  • #8   10. jul 2012 Hvad mener du med, "og så har den jo lidt udveksling, hvis bremsen er rusten...."? smiley

  • #9   10. jul 2012 at der er hævestangseffekt (større /skarpere tryk) på næseryggen på hackamoren i forhold til kapsun og sidepull, og det er godt til en gammel væddeløber som min, som nogen gange glemmer at høre efter hvornår han skal sætte farten ned igen ;D

  • #10   10. jul 2012 Okay, super!
    For jeg har også en, som vidst ikke lige har lært det, at stå stille... smiley
    Har det hjulpet dig? For så burde jeg nok overveje det! smiley


  • #11   10. jul 2012 træning i afslapning og dressur generelt har hjulpet, jeg rider kun uden bid herhjemme og egentlig mest for at styrke/kontrollere kommunikationen med de andre hjælpere. Det er en hjemmelavet soft-hackamore af læder med for, så der er ikke meget mere træk i den end en grime, sidepullen er betydeligt hårdere... det er ikke det det kommer an på for mig, for så længe jeg tror jeg kan stoppe ham, - og viser at jeg altså MENER STOP så plejer det at gå. min hest er ret usikker på hvad der skal ske uden bid, så han bedst med, synes jeg, og han vil meget gerne have bid på. For sjov holdt jeg begge trenser op foran ham i dag, og det var den med bid han "valgte" den anden gad han ikke røre ved...

Kommentér på:
Bid løs trense :)

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce