{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
773 visninger | Oprettet:

klipning om vinteren {{forumTopicSubject}}

hej, jeg vil gerne have lidt hjælp til hvilken klippning der er bedst for min Fjordhest han har aldrig været klippet før.

og hvor finder man en billig klipper

jeg har tænkt på af få en fuld klipning, men er det bedst, han går med dækken om vinteren, men han sveder stadig, og det er derfor jeg gerne vil have ham klippet.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  klipning om vinteren
  • #1   16. aug 2012 Det er lidt en smagssag hvad man vælger. Hvis du ikke bruger ham så meget om vinteren, så vil jeg forslå at du klipper ham på halsen og så et "spor" langs siden af ham så han kan komme af med varmen og så bare lægger regndækken på.
    Hvis du bruger ham meget eller han sætter meget pels/sveder meget ville jeg give ham en fuld klip (evt lade pels være i sadellejet). Så skal du have fat i et vinterdækken.

    Som en lille tommelfingerregel kan man bruge, at er hesten klippet over ryggen og lænden, så skal den have vinterdækken på. Jo mere pels man lader blive på kroppen, desto tyndere dækken.

    Jeg brugte ikke min unge hoppe så meget sidste vinter så hun var slet ikke klippet, men gik med et regndækken uden foer, da jeg gerne ville have en tør hest uden strittende vinterpels.

    Nu er hun i fuld ridning, så det bliver fuld klip og vinterdækken.


  • #2   17. aug 2012 Jason får fuld klipning hvert år!
    -Både krop, ben og hoved, og så står han osse med vinterdækken, nogle gange 2 dækkener. smiley


  • #3   17. aug 2012 min får fuld klip 2-3 gange på en vinter alt efter hvor koldt det er og den går med 400 g dækken

  • #4   17. aug 2012 Mine får altså lov at være helt naturlige, uden dækken og klipning..
    De går i løsdrift (med undtagelse af min 3 års vallak) og ingen af dem bliver redet mere end hvis de sveder, så må de stå på boks til de er tørre..

    Ved godt jeg træder mange over tæerne ved at sige det her (Det er bestemt ikke første gang), men jeg er generelt modstander af dækner og klipning, medmindre man er seriøs stævnerytter der deltager i stævner flere gange om måneden. Eller hesten rent faktisk ikke kan holde varmen uden.
    Har kun kendt en hest som jeg syntes blev redet nok til at have dækken på, og den gik uden. Har så haft en der skulle tage 200 kg på (ikke en fjordhest), så den var også nødsaget til at gå med dækken, og jeg syntes det var et alt for stort arbejde.
    Vi ødelægger hestens naturlige hårdannelse når vi går ind og blander os, så i min verden skal der være en god grund til det.

    Men jeg har skam intet imod jer fordi i gerne vil have dækner på jeres heste smiley Syntes bare at jeg ville komme med mine tanker omkring dækner og klipning smiley


  • #5   19. aug 2012 Jeg går selv og overvejer hvordan jeg skal gøre med min Trold til vinter. Han bliver redet hverdag og går på fold alle lyse timer om vinteren. Tror jeg klipper alt "under dæknet", men følger lige med her...

Kommentér på:
klipning om vinteren

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce