{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.225 visninger | Oprettet:

Jeg håber på det bedste, men må huske at frygte det værste.. {{forumTopicSubject}}

Til alle der kender mig i virkeligheden - tys fys schys about it!! Jeg skal ikke have flere problemer - dette er KUN til i baghovedet...

Jeg står i en rigtig rigtig meget øv situation lige nu, som jeg ikke er så sikker på vil vende igen.

Jeg håber på det bedste og skal forsøge mig frem til om mine planer virker og høre om min rytter kan tage Jasmin flere gange om ugen nu, så det hele funker og hun bliver brugt nok, men hvis intet af det går, så er der kun en sidste løsning, medmindre hun går som en hygge hest indtil jeg på et tidspunkt har fået scooter.

Jeg ville derfor høre om jeres vurdering af salgspris på Jasmin.

Jasmin er en broget blandingshoppe på 8 år. Paint og frederiksborg. Hun er 164 cm høj og er en god avlshoppe. Har tendens til at avle røde føl med sorte pletter i - præcis som en knapper, bare i andre farver. Alle er gode i hovedet, og har et roligt sind.

Jasmin har i sine brunstperioder én enkelt dag, hvor man bare skal lade hende være, for så er hun bare træls og farlig at håndtere. Resten af dagene er hun også træls - men håndterbar. Det positive er dog at hun bliver ekstra ivrig under ridning, så der er god udnyttelse af arbejdet her.

Ellers er hun en god konehest, dejlig at gå med, kan mærke om man er efaren eller ej og er forsigtig omkring uefarne og nervøse ryttere, mens hun ved sikre og efarne rytter godt tør at skabe sig en lille smule mere hvis noget er skræmmende. Når hun synes noget er skræmmende løber hun 1 meter eller spjætter med alle 4 ben ned i jorden og står stille. Intet af det kan man falde af på, og du kan hellere ej nå at reagere før det er ovre igen. Indtil videre har jeg kun oplevet lyseblå, små ting og et kæmpe telt(som vi red under) var lidt farligt. Dog det med når mennesker kommer bagfra ind af en dør.. uha, det er altså lige skræmmende nok smiley så kan man høre bank i jorden med alle 4 ben.

Har været ved børn i kørestole, og ældre og haft hund med op at ride. Ingen af tingene er et problem, og hun giver ofte hundene en mysser.

Hun har ekstrem sunde og stærke hove siger smeden, og bliver hellere ej særlig slidt - så her trænges ingen sko - ingen dyr regning!

Nem at fodre på.

I dressuren kan hun gå stabilt i skridt og trav. Giver man hende den rette støtte og driver hende nok på og holder hende tilbage samtidig, får hun bagparten godt under sig. Dette er igang med at trænes grundigt. I galoppen har hun haft tendens til at changsere og løbe i hjørnerne. Changseringen er der styr på og det med at løbe i hjørnerne kan komme op i små perioder. Ellers er hun begyndt at søge forsigtig ned i galoppen og vi træner med at lave en god og blød, langsom galop.

God til at stoppe - dog ikke helt til at blive stående. Dette øves på - og hun bliver bedre og bedre og står længere for hver tid!
Schenkelvigning i skridt og versade er hun godt i gang med og klarer det rigtig flot. Schenkelvigning i trav er på begyndt - dette klarer hun også flot!

I spring føler hun sig bedst til rette pt. i 50-60 cm. Har dog sprunget 95 cm fejlfrit én gang. Er blevet nemmere at styre på springene så det er meget sjældent hun styrer uden om. Dette er rytterfejl. Hun er en ivrig tøs og glad for at springe og rides derfor med martingal og en masse ros efter springene, da hun er nemmere at få ned i skridt og få ro på så.

Har en enkelt uvane på staldgangen med at skrabe med forbenet når det bliver for kedeligt eller hun tigger.

Er super let og god til jordtræning og kan schenkelvigning, bagpartsvendinger, trav og skridt på små signaler og kysse og smile.

Er super lækker og nem i skoven både med andre og alene.

Hvad vil I evt skyde på hun kunne være på i markedet?
For mig er det vigtigst at hun får et godt og så muligt, blivende hjem, så at diskutere en pris er altid velkommen hos mig.

Spar penge på din forsikring



  • Der er endnu ikke skrevet kommentarer

Kommentér på:
Jeg håber på det bedste, men må huske at frygte det værste..

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce