{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
908 visninger | Oprettet:

er det bare mig?? {{forumTopicSubject}}

ja jeg var faktisk lidt i tvivl om jeg gad oprette dette enme - men nu prøver jeg og håber på at der ikke kommer nogle "håå nej ikke nu igen!" eller "hvor er du bare ond mod din hest" kommentare...

jeg syntes efter hånden jeg ser flere og flere emner med folk der skriver - som et "hjælp mig lige her" enme om at de søger råd om hvad man kan eller kunne havde gjordt i en hvis situration.

OG jeg syntes næsten KUN jeg ser folk der kommer med de der " hold da helt op hvor du mishandler din hest, der er bare IKKE okay at ride med spore eller pisk og så BRUGE dem!!!" "jeg er i og håå så sød ved min hest for jeg kan løse ALLE min problemr bare ved at se på min hest og så gør den ingen ting!"

og jeg tænker først, hvorfor har vi en "jeg er enig" kanp og ikke en "jeg er uenig" for den kunne jeg godt havde brugt mange gange smiley (sikker også andre der kunne i forskelige siturationer)

MIN mening er at der er okay at ride med bid, pisk og spore man skal bare behandle hesten fair. og for jeg der ikke gør, det er sku også helt i orden.
bukker din hest er der også okay at give den en i røven og sige nej du må fanme ej - selvfølgelig skal man være ops på at hesten ikke har ondt, at der er noget gal o.s.v.

tror i ikke folk ønsker det bedste for deres heste uanset hvad?
ja jeg gider næsten ikke gå ind i en diskution mere fordi folk er så grove! "man må ikke sælge sin hest, og hvis man kommer i pengenød så skulle man havde forudset der for 3 år siden!" come on piger! ved i OVERHOVED hvilken luksus jeres heste lever i? jeg kan sige jer, at sel den mest ynkelige pony der bliver pisket dagen lang har der bedre her i DK end andre steder i verden (ikke at det er ok - det er det selvfølgelig ikke)

men hvorfor er folk der har andre meninger end jer, og gør tingene på andre måder, hvorfor er de ALTID onde ved ders heste, hvorfor har hesten ALTID ondt?

nu ved jeg godt, der er en eller anden der vil række mig ned og sige grove ting - for det sker sku i alle disse diskutioner. og jeg ved der er en eller anden der vil læse dette enme og finde et lille punkt jeg ikke har fået gennemset og peje fingre af det.(chancen er der i alt fald ;P)

jeg er fanme glad for der næsten aldrig er problemer med min hest, og hvis der er kan jeg løse dem selv (med mine i andres øjne måske meget onde metoder?) og HVIS jeg engang fik et problem og havde brug for hjælp, ved jeg jeg aldrig ville skrive det her inde, og er det ikke syndt når det faktisk er det denne side er til (tager jeg helt fejl?)

så - skal folk her inde lære at acceptere at vi har forskelige metoder, og prøve at snakke pænt i en "jeg ville nok gør sådan her" tone i stedet for "ej hvor er du ond" tone?
eller skal vi/dem med et problem spørgsmål bare holde mund eller acceptere at der kommer disse kommentare.

jeg indrømmer, jeg er sku ikke perfekt og kan gør nogle ting jeg forstyder - jeg laver fejl hver dag (jeg er blot menneske)
så hvad med jer? kan i lægge hånden på hjertet og sige i aldrig har gjordt noget forkert mod jere hest uden det var med vilje?

er det bare mig? eller er et eller andet galt?

stavefejl er gratis - og et smil er også smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  er det bare mig??
  • #1   24. sep 2012 Må give dig helt ret! smiley
    Når folk opretter et emne, har andre mere travlt med at hakke ned på dem, end at hjælpe dem med det de endelig spørger om..
    De fleste emner ender i store debatter, hvor folk alligevel aldrig bliver enige?


  • #2   24. sep 2012 kunne ikke være mere enig!!

    ellers havde jeg da også mishandlet min hest på det groveste, da jeg ridder med bid, pisk, sadl osv.! For jeg har ALDRIG galloperet på en mark uden udstyr!
    jeg vil godt indrømme at jeg har "slået" min hest, for den skal fanme ikke sparke efter mig...

    uha! nu kom jeg vist også ud med det...!:D


  • #3   24. sep 2012 Jeg er lidt "lost" her i teksten, men jeg tror jeg har fortstået dig ret smiley

    Jeg er helt enig! Jeg ser også næsten i vært emne mindst én dårlig og provokerende komentar! Jeg skriver ikke ondt til andre om hvordan de gør og hvad, jeg deler min "viden" og håber de tager i mod den i stedet for at fyre løs om at jeg ikke skal skrive hvis det ikke er noget pænt!

    Jeg har det ligesom dig, jeg skriver aldrig, A L D R I G mine problemer op i et emne herine! fordi jeg VED hvordan folk reagere! jeg er dog så fornuftig og hidser mig ikke op over en komentar jeg ikke ville havde jeg tager den til mig og vil bruge den som hjælp! smiley

    Jeg syntes folk er så grove overfor hinanden herinde, og ikke får at få mig selv til at lyde som den pige der er så sød og rar og ikke gør noget fortræd! for nej! sådan er jeg ikke, jeg har mine momenter hvor jeg bare ikke syntes det er i orden for hesten også skriver jeg min mening men mest for hjælpen ikke for at hænge personen ud, men så reagere folk altid så grusomt, også..ja..så bliver man jo sådan lidt "slap nu lige af, jeg ville bare hjælpe" også går der diskution i det.

    Hvis der er noget jeg ikke vil havde andre folk skal komentere så ligger jeg det ikke herind, for du skal regne med at få komentar for det du gør godt eller dårligt! Det høre ligesom til, jeg syntes ikke folk skal lige noget ind de ikke vil havde "lort i hovedet" for så hold det for dig selv smiley At man skriver man ikke vil havde onde komentar, det overser folk. Heldere skrive at man tager i mod konstruktiv kritik for så snakker folk som hjælp og ikke som en der taler ned!

    Jeg syntes folk er så grusomme mod andre folk og de svare bare igen! Så snart der er en video hvor bare ën person har komenteret og det ikke er pænt så skal de næste squ også svare sådan!!

    Jeg syntes i skal tage det som en hjælp!

    Som du sagde : " Stavefejl er gratis" smiley

    -SOfie


  • #4   24. sep 2012 sofie - jeg undskylder for en forvirrendne tækst smiley

    det er da også helt ok med konstruktiv kritik! og det er også helt iorden at havde en anden mening, eller syntes at der ikke er helt ok det der. (for det syntes jeg tit heller ikke selv) men istedet for at fyre en eller anden grov kommentar, så hjælp vedkommene og sig "sådan ville jeg ikke gøre, fordi sådan og sådan - jeg ville gøre sådan.."

    det lytter folk mere til, end en sur kommentar om at det er bare for ondt, man kan sige tingene på mange måder, og ved fra mig selv, at bliver det sagt på en respektfuld måde OGSÅ selv om man er skide uenig så lytter JEG i alt fald mere

    smiley


  • #5   24. sep 2012 Yup smiley

  • #7   24. sep 2012 Er også helt enig.
    Det nytter ikke noget, at stå og sige: "Nej lille skat, det må du altså ikke, så bliver jeg sur.", hvis hesten har tildens til fx. at bide. Her bliver man nød til at være konsekvent, ellers lære den ikke en skid af det.
    Selvfølgelig skal man jo også være blid og sød ved hesten, så snart den er sød. Men laver den ballade, og det ikke bare er et lille glædesbuk (hvilket jeg mener er helt okay. Min part bukker, når hun er rigtig glad og kommer på jordetur), så skal den have det at vide. For jeg gider ikke og sidde på hesten, i frygt for at den lige pludselig kyler mig af, fordi jeg ikke har opdraget den godt.

    Så jeg er enig :).


  • #8   24. sep 2012 Kunne virkelig ikke være mere enig med dig!

    Gud, hvor jeg "elsker" det her indlæg. Har selv tænkt på at skrive et, men har ikke kunne formulere mig ordenligt synes jeg smiley

    Nogle de hakker fandme ned på en, som om man var et monster. Jeg er træt af at læse de kommentarer som nogle skriver.
    Kan godt forstå nogle vil have ytringsfrihed, men forhelved: At sidde og svine en lille pige til, som nogle i andres øjne synes er helt forkert.

    Hvis de ikke har noget ordenligt at skrive, så lad vær' med at skrive det!


    Så Thumps up til dig, fordi du skriver dette emne! smiley


  • #9   24. sep 2012 Enig..
    Det nytter ikke at lade hesten bestemme, det får den jo ingen respekt af.
    Selvfølgelig er der noget som mishandler deres heste. Men det er ikke mishandling at bruge konsekvenser, når man også bruger ros når den gør som man ville havde. Det er altså et stort dyr som kan trampe en ned lige når den vil.
    Pisk, spore, forskellige bid.... alt sammen er ikke for at være ond mod hesten, men for at opdrage den osv. Man når aldrig til punktet hvor man rider uden noget, før hesten har respekt.. smiley


  • #11   24. sep 2012 Enig

  • #12   24. sep 2012 Faldt lige over Call me reklamen, tror jeg det er smiley

    "Tal ordenligt! Det koster ikke noget."

    Det er fandme det samme herinde.
    -Andet end internetregning..


  • #13   24. sep 2012 >Gedelorten< : Enig! men reklamen!

  • #14   24. sep 2012 >Gedelorten< er helt klart HELT ENIG med det med reklammen smiley <3!


  • #15   24. sep 2012 Jeg er bestemt også enig . Men kan nu tit ikke lade være med at trække på smilebåndet for det er jo fordi vi elsker hestene så højt at sindene kommer i kog . Og så er der nok nogle der er lidt hurtiger på tasterne som andre,som nok lige burde tælle til 10 .
    Men er da synd for nogle, der vikelig får " hug" , det er ikke nødvendigt .


  • #16   24. sep 2012 Nu ved jeg ikke om der er nogle af jer der er på hundegalleri, men der er tonen væsentligt skarpere, og jeg blev prygelknarpe i løbet af 5 min. Hold da fast, der sad jeg godt nok på øretævernes holdeplads smiley .
    Håber ikke det bliver lige så slemt herinde .



  • #17   24. sep 2012 jeg synes du har ret i mange af de ting su skriver smiley
    det er vigtig vi taler pæt, og siger vores budskaber på en pæn måde, speciel til de lidt yngre herinde på HG smiley


  • #18   24. sep 2012 Kan ikke være mere enig! smiley Jeg er også bare blevet hakket ned på det groveste fordi jeg bare spurgte om hvad jeg skulle købe til min kæreste på vores årsdag?! Så kom der alle mulige kommentarer som;
    "Du ved jo knap nok hvad forelskelse er..,"
    Eller;
    "Du er sgu da aaaalt for ung til at have en kæreste overhovedet!" Jeg synes bare de skal holde sig væk, hvis de ikke kan komme med nogen hjælp! Jeg bestemmer squ selv over mit eget liv, og i stedet for at fyre noget lort af, kunne de måske hjælpe lidt i stedet?!?
    Jeg har også prøvet hvor jeg lavede et emne om, om der var nogen der ville være ven på Face, men så kom der bare alt muligt lort i stedet for! 'Overskriften' var; "Skal vi være venner på Face? :D" Så kom der bare alt muligt om at jeg skulle gå ud i den virkelige verden og finde nogle venner, eller også var der bare nogen der svarede: Øhh, nej?! Jeg synes det er helt fint med forskellige meninger, men der er da ingen grunden til at fyre noget pis af, hvis det ikke hjælper! smiley

    Så kan kun give dig ret smiley


  • #19   25. sep 2012 nåå så det er her alle defornuftige mennesker gemmer sig smiley

    hvor er det dejligt at der er nogle der er enige!
    og den der "Tal ordenligt! Det koster ikke noget." er da genial smiley




  • #20   25. sep 2012 jeg synes altså også nogle gange jeg oplever folk der opretter et emne hvor de skal have hjælp til et eller andet, så hvis der er nogle der svare personen, så svarer personen dem bare surt igen smiley

Kommentér på:
er det bare mig??

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce