{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
896 visninger | Oprettet:

Islænderen - Et multitalent {{forumTopicSubject}}

Hejsa islændertosser. Jeg har lavet denne mappe: http://www.hestegalleri.dk/fotoalbum/diverse_hest/384620-islaenderen___et_multitalent?status=2
Med billeder af islændere der der er dygtige indenfor alternative områder af ridesporten. (dvs alt andet end gangarter)
Det har jeg gjort for at være med til at fjerne nogle af de fordomme man ofte støder på her på HG angående islænderen og dens kvaliteter.

Jeg mangler dog stadig en del og håber derfor at i kan hjælpe mig med at fremskaffe flere billeder. Jeg mangler fx. billeder af islændere redet i western og flere billeder af islændere der går for vogn.
Også gerne i klassisk dressur, voltigering, mountet games, væddeløb, cirkus kunster osv.. Alt hvad i har eller kan finde.

Mvh Julie


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Islænderen - Et multitalent
  • #1   27. sep 2012 Det er super sejt gjordt! Jeg ham er islænder som har et super spring talent tjek min profil du tager bare nogen billeder hvis du ville:-)

  • #3   27. sep 2012 Har

  • #4   27. sep 2012 Fedt fedt fedt.. Jeg stemmer også for at du får sat Gnyr fra Kokholm på - han er distancehest med stort D. smiley

  • #5   27. sep 2012 Fedt og spændende album! smiley
    Gode billeder og godt initiativ.
    Jeg er dog i bund og grund ligeglad med, hvilke fordomme folk har om mine heste. Jeg kan kun grine af folk, som har fordomme overfor islænderen, fordi jeg selv var sådan før jeg fik lov at prøve en. Jeg kan kun more mig indvendigt, fordi jeg ved, hvad de går glip af. Jeg var selv totalt ANTIislænder, dengang jeg red på storheste, og jeg skulle f*ndme aldrig have sådan en lille uldtot.. Meeeen. så prøvede jeg tilfældigvis en ismule, fordi min mor og min veninde tvang mig... Jeg red EN enkelt tur, og efterfølgende har jeg købt to islændere, og droppet alt andet ridesport. Jeg kommer ALDRIG fra islændere igen. Det er så suverænt fedt.. Specielt pga. deres temperament og ekstra gangarter.. Jeg er i bund og grund ligeglad med, hvad folk tænker om islændere, fordi jeg VED hvad de går glip af, og fordi jeg VED hvad jeg selv gik glip af med den indstilling.
    Jeg har en kusine, som har samme holdning til islændere. "De kan ikke bruges til en skid". Jeg GLÆDER mig at hele mit hjerte til at sætte hende op på en af mine en dag, og se hendes tvivl komme frem i ansigtet. Jeg går bare og venter på, at den dag skal komme, hvor jeg får hende overtalt.
    Jeg har allerede fået vendt så mange dressurtosser og storhestepiger om til islændere, fordi jeg har tvunget dem til at prøve mine, bare en enkelt gang. Jeg har endnu ikke fået én eneste negativ kommentar, idet samtlige piger havde et smil på læben, da de fik lov at prøve at tølte og passe. De fleste af pigerne rider den dag i dag stadig på storheste, hvilket også er fair nok, hvis det er dét ,man er til, men samtlige piger har sagt, at hvis jeg nogensinde mangler en rytter, så skal jeg ringe MED DET SAMME! smiley
    Jeg fik en dag en kommentar fra en af mine veninder, som lød således: "gud hvor jeg synes, at du holder dine islændere pænt. De fleste andre islændere får jo bare lov til at stå med mudder i den lange og støvede pels"
    Jeg knækkede fuldstændig sammen af grin, fordi hun var så uvidende. Sådanne kommentarer skal da ikke støde os.. De skal få os til at more os over, hvor lidt folk i grunden ved om, hvor fantastisk en hest en islænder er, og hvor meget de går glip af med den indstilling..
    Sorry... spring til siden, men altsåå.. Jeg kan simpelthen ikke tage mig af, at folk vælger at lukke øjnene totalt, bare fordi det er en trend i storhesteverdenen smiley


  • #7   27. sep 2012 Jeg bar nogle spring billeder se på profilen med sif smiley

  • #9   1. okt 2012 Mange gange tak for al opbakningen og hjælpen! smiley Jeg har fået rigtig mange beskeder fra folk der gerne vil dele deres billeder, og i første omgang gemmer jeg dem bare på min computer og så udvælger jeg senere de alle bedste til at lægge i albummet. Det skal jo gerne se lidt overskueligt ud smiley

Kommentér på:
Islænderen - Et multitalent

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce