{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
659 visninger | Oprettet:

Hvad Fanger jeres interesse? {{forumTopicSubject}}

Jeg tænkte på, hvad får jer til at trykke på en bestem film på youtube fx.?

Er det billedet i starten?
Titlen på filmen? Osv

Og hvad får jer til at blive ved med at se filmen færdig?
Hvad kan i typisk godt lide ved sådanne slags "hjemmelavet" film?

Hvad synes i er vigtigt i den for at i tror den vil fange folks opmærksomhed?

Jeg er vildt interesseret i at høre ad i siger, eftersom min veninde og jeg faldt i snak om det.

Jeg selv mener det vigtigt at der er en rød tråd, at det er en mening med filmen.
Og at der er gode klip i god kvalitet og så at det også er anderledes, og ikke mainstream redigering smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad Fanger jeres interesse?
  • #2   22. okt 2012 Jeg forstår ikke lige helt...?
    Altså du mener film med heste træning hvor de kører et langt råt klip ud? smiley
    For hvis det er det, så er jeg enig med dig.
    Klippene bliver hurtigt for lange i en lille film og det gør at jeg ikke gider at se dem, de skal maks vare nogle sekunder for at holde interessen oppe smiley


  • #4   22. okt 2012 Hold da op jeg er godt nok beæret! smiley
    Tuuuusind tak!


  • #7   22. okt 2012 Jeg vil gerne at billedet (altså når man klikker på en video) ikke bare er ensfarvet. Der må gerne være et motiv der passer til videoen. Titlen skal også sige noget interessant om videoen. Videoer der hedder noget i retningen af "se her!!!!" går jeg bevidst uden om. Lige sådan med videoer der har en meget mystisk eller overdreven overskrift. Overskriften skal vise at videoen er interessant for mig, og det gør den hvis den fortæller noget om videoen.

    For at jeg skal blive der, skal videoen blive ved med at være interessant. Jeg bliver ikke hængende i en video hvor kameraet er sat på hegnet/barrieren og står det samme sted hele tiden (kun hvis indholdet er meget, MEGET vigtigt i følge mig). Jeg gider heller ikke se en masse klip hvor der sker det samme (igen hvis det er en hest: Jeg gider ikke se den samme hest, lave den samme øvelse fra den samme vinkel igen og igen).
    Musikkens tema skal passe til indholdet, og tempoet på også gerne passe til så vidt det er muligt, men det er knap så vigtigt.

    Hvis man virkelig vil være sikker på at undgå den mindste smule kedsomhed hos mig:
    En ordentlig klipperytme, det vil sige: Endelig ikke for lange klip, og de må gerne variere i længde. Det er i orden med længere klip, men 15 sekunder er virkelig lang tid i en video, så den længde skal bruges med omtanke og kun i bestemte situationer der kræver den længde,
    Og varierer billedbeskæring og vinkler. Jeg bliver træt af at se en lang video hvor alle klip er i en total. Varier endelig mellem total, halvtotal, nær og evt. ultranær. Der kan gøre alt mere spændende!

    Og nu lyder det som om at jeg er meget krævende, og det er jeg på en måde også, men der er så mange videoer der minder om hinanden. Og det er de færreste der er gjort rigtig gode. Mange kunne, med lidt flere tanker bag, være gjort rigtig gode, men er i stedet kun halvgode.
    Og de ting jeg har nævnt, gør en rigtig stor forskel på mig. Hvis jeg ikke synes at indholdet i videoen er interessant, så har jeg selvfølgelig ikke nemt ved at blive hængende. Men er ovenstående opfyldt, er der større sandsynlighed for at jeg bliver selvom emnet ikke interesserer mig - fordi filmen kan drage mig ind i verdenen alligevel.

    Og ja, som du siger: Der skal helst være en rød tråd og et budskab. Og når du siger mainstream redigering, så tænker jeg også at det netop ikke skal være helt hjerneforladt redigeret på rutinen (medmindre man selvfølgelig er meget dygtig også på rutinen), men at man har tænkt sig om under redigeringen.

    Lang roman, og jeg er ikke engang sikker på at jeg har set en af dine film smiley


  • #8   22. okt 2012 Luna & bettemus: den klippe måde (kan ikke huske lige hvad den hedder) men den bruger man oftere i dokumentarer og ligende. Altså i længere film for at lave en god intro og sige "her sker noget stort" men så stopper det, som du nævner og kommer igen senere med små doser af gangen.
    Det kræver dog at det "spændende" har en vild "oplevelse" eller det med sig for at kunne fungere optimalt, hvor det i en kortere film kan virke mere forvirrende. smiley

    Hønen: det er et virkelig godt feedback der kom fra dig! Men man kan jo også sige at ud fra dine krav snakker du jo også om en "perfekt" film og derfor er der jo mange krav.
    Og det lyder absolut ikke dumt er er helt enig i at det kræver masser af variation og gang i det.

    Jeg ville gerne vise dig mine film, men mine links (bruger ipad) virker ikke til computere smiley
    ( du kan søge abso1995 og min kanal dukker op på youtube)


  • #9   22. okt 2012 Ja, det er lidt den perfekte film jeg hentyder til. Men hvis bare noget af det er opfyldt, så gør det også meget. Der er bare flere muligheder for at opfylde det.
    Jeg har kikket lidt på din bruger siden jeg skrev indlægget. Og jeg kan rigtig godt lide denne http://youtu.be/whQPr8HBP8E og denne http://youtu.be/sHA0SOhniDg

    Noget der så irriterer mig en smule ved mange af dine videoer, er at lyden stopper lidt brat selvom der ikke er en høj lyd lige når videoen stopper. Du kunne eventuelt fade den sidste 1/4 af sekundet. Måske lidt mere eller mindre alt efter hvad der lige passer, men det gør at lyden ikke stopper så brat.


  • #11   22. okt 2012 Mange tak! smiley
    Ja, jeg har også godt hørt det før, problemet i mine er at jeg klipper meget i sangen for at skulle undgå en alt for lang film og da jeg så slutter sangen, i min version, ved jeg at knap et sekund efter kommer en ny akkord frem og så vil det virke for mærkeligt at lade den fade ud i det.
    Men jeg er nu enig med dig, min nyeste er der en fejl til sidst i audioet, lyden fadede ikke som jeg bedte den om under redigeringen


  • #12   22. okt 2012 Luna & bettemus: det er vigtigt man selv er tilfreds med det man laver smiley

  • #13   22. okt 2012 I øvrigt, så har jeg subscribed. (selvom jeg ikke kan lide at blande engelske og danske udtryk i sådan en sætning :p)

  • #14   22. okt 2012 Haha, det kan man næsten ikke undgå i dagens danmark! smiley
    Mange tak! smiley


  • #16   22. okt 2012 smiley

Kommentér på:
Hvad Fanger jeres interesse?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce