{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.889 visninger | Oprettet:

Spansk / akademisk sadel ? {{forumTopicSubject}}

Hej
Nu må jeg lige høre jer kloge mennesker om det er mig den er gal med.

Jeg har lånt en venindes spanske sadel de sidste to dage til min hest og det er bare så fedt at mærke som hesten reagerer på mit sæde men men men er jeg den eneste der får sindsygt ondt på læggen / under knæhasen af sadelklapperne som niver for hvert skridt hesten tager ?
jeg er ikke så meget inde i denne ridning endnu men håber da at lære mere - men kan næsten ikke holde ud at ride når det gør så ondt - kan først begynde at lave noget når området at trykket så meget så deter følelsesløst det kan vel ikk være rigtigt ?

sidder jeg forkert eller hvad går galt ? har ellers været dressur/spring rytter men er begyndt på parelli træning og herved fået lyst til at afprøve denne form for ridning.

Puha det blev en lang en men håber i kan forklare mig om det bare er mig der har ondt eller om det er generelt ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Spansk / akademisk sadel ?
  • #1   27. okt 2012 Det er bestemt ikke normalt at den niver, har du ikke ridebukser på?

  • #2   27. okt 2012 Det problem har jeg aldrig oplevet eller hørt om før! Hvilken sadel er det?

  • #3   27. okt 2012 jo har ridebukser på - prøvede med mine lange springstøvler men der passede det med at den skubbede lynlåsen på støvlen ned..

    og med korte støvler passer det med at underkanten af sadel klappen sidder og niver / trykker mig på benet lige under knæhasen / over lægmusklen.

    ved ikk hvad slags sadel det er - lånte den bare af en veninde for at prøve hvordan den lå på min hest da han får buler af mine bomsadler - så for at finde ud af om det er bomsadler eller sadler generelt som er et problem..

    kan prøve om jeg kan finde en der ligner smiley


  • #4   27. okt 2012 den ligner lidt denne sadel i opbygningen med sadelklappernes længde..


    profilbillede
  • #5   27. okt 2012 synes jeg ikk - prøvede at lave dem et hul længere idag end igår men det gjorde bare endnu mere ondt og tabte bøjlerne hele tiden..
    rider normalt uden sadel eller i lammesadel så ved ikk helt om jeg sidder forkert i sædet ? er der nogen "regel" for hvor lange bøjlerne skal være ?


  • #6   27. okt 2012 oka min veninde sagde også at de skulle være forholdsvis lange men hun har ik tid til at hjælpe mig før mandag.. men hvor gør det ondt !

    findes de i forskellige længder i klapperne, hvad med sæde str ? og er bomløs eller bom bedst ??

    har en hest som som sagt har fået buler ved rygraden når han har sadel på efter han har været sakdet i sommers.. han får ingen buler når jeg rider i lammesadel eller uden sadel og med den akademiske sadel her som jeg har lånt få han en enkelt lille bule som ikk kan ses men jeg kan mærke fordi jeg ved hvor de sidder..


  • #7   28. okt 2012 I en akademisk sadel skal du sidde som om du stod på jorden med spredte ben, hvis det giver mening! Den er designet til at din krop skal være så lang som mulig, men self. stadig med øre-skulder-albue-hofte-ankel linjen i behold og i lod.

    På Diva-sadlen fra klassisk dressur kan du godt få ekstra lange klapper.

    Jeg ville vælge en læderbom hvis jeg skulle investere i sadel nu smiley


  • #8   28. okt 2012 Oka smiley må prøve mig frem smiley nu er der begyndt at komme blå mærker frem så kan være jeg skal lade værre med at ride i den idag .. Nu må vi se smiley
    Kender i eller andre sadler som er okay i opbygning til en MEGET kort rygget hest som er lidt sensitiv i ryggen ? Den skal helst ikke være alt for dyr da pengene ikk hænger på træer pt smiley


  • #9   28. okt 2012 Måske kan du være heldig at finde en ok Hidalgo sadel. De er ikke ret dyre og har læderbom.

  • #10   29. okt 2012 Jeg havde store problemer med min spanske/klassiske sadel fra sadeldamen fra fyn.

    Men en ny epona kan ligeledes gøre dette, indtil at den er reddet ind. Særligt hvis man har længere ben. Det har jeg ihvertfald oplevet.


Kommentér på:
Spansk / akademisk sadel ?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce