{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hoppe ifol hvor sent/gammel
  • #1   29. okt 2012 De skal ikke være alt for gamle.. det meget forskelligt fra hest til hest. Men tror aller senest man skal gøre det når de er 10-12 år, de kan jo nemlig godt ha svært ved at komme i fol, jo ældre de er.
    Min hoppe Gjola er 11 og har ikke været i fol før, hun skal ifoles til næste år, for frygter simpelthen at det bliver forsent hvis jeg venter! Så har lidt dårlige nerver omkring det!


  • #2   29. okt 2012 Min er 7 år og skal ifoles til næste år. Jo ældre de er jo flere komplikationer kan der komme.

  • #3   29. okt 2012 Vi har lige købt en super dejlig hoppe på 16 år. .Jeg ville gentligt gerne have et føl efter hende, da jeg synes hun er en super dejlig hest, men jeg har grundet hendes alder valgt at se hende som en vallak smiley da jeg ikke vil risikere at miste hende på grund af hendes alder og komplikationer ved folig.

  • #4   30. okt 2012 Jeg har fået min hoppe bedækket i maj og da hun skulle scannes, sagde min dyrlæge at alderen ikke betød det store smiley hun havde selv haft en hoppe som for første gang kom i fol da hun var 19 år;) Jeg gik nemlig med samme bekymring!! smiley

  • #6   31. okt 2012 Sidsel det er nu noget vås, for alderen har stor betydning!
    Jo ældre de er, jo sværere kan de ha ved at komme i fol og jo besværligere kan det også være for hoppen.
    Det siger jeg som datter og niece af dyrlæger og med erfaring med avl siden jeg blev født smiley smiley


  • #7   31. okt 2012 Det handler også om at bækkenet "stivner" med alderen, hvilket kan besværliggøre fødsel hos førstegangs-mødre. Jeg aner ikke hvad grænsen er for heste.

Kommentér på:
Hoppe ifol hvor sent/gammel

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce