{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
508 visninger | Oprettet:

Islænderkåring bidløs? {{forumTopicSubject}}

Hej alle!

Nu har jeg i andre grupper lagt spørgsmålet ud angående, om man må ride en islænderkåring bidløst. Ingen vidste rigtig noget, så jeg kontaktede DI. I halvanden uge nu har spørgsmålet været taget op i DI, fordi der åbenbart ikke er regler sat for det.
Avlskomiteen har haft det oppe på møde, og mener at hestene skal fremstilles med bid. Men de vil gå videre med det, fordi de egentlig er enige i, at det er en unødvendig regl i og med, at man godt må starte stævner uden bid.

Jeg er blevet bedt om jeg vil skrive en skriftlig henvendelse til DI så de har et konkret eksempel at gå ud fra når de går videre til "de højere magter" med spørgsmålet.
Jeg tænkte om der var andre som gerne ville komme med ideer/inputs til den mail jeg skal skrive?
Jeg fremlægger umiddelbart mit eget eksempel, hvor min unghest aldrig har været redet med bid, og det derfor ikke vil være optimale forhold for hende at blive vist med bid til en kåring.

Meninger og forslag - også til den mail der skal skrives - er velkomne.

Hilsen Mette


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Islænderkåring bidløs?
  • #1   22. mar 2013 Du kunne nævne, at der kunne laves en "folkeafstemning" omkring emnet, eller noget hvor folk kan skrive under på at de er for, at der kan rides bidløst til kåring. Den slags er jo ligetil at lave over nettet nu til dags smiley
    Hvis nu der er rigtig mange der stemmer Ja til bidløse kåringer, kunne det være at "de højere magter" ville tage det mere seriøst op, eller tvivle mindre hvis de i forvejen evt tvivlede.. smiley


Kommentér på:
Islænderkåring bidløs?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce