{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.194 visninger | Oprettet:

vitaminer {{forumTopicSubject}}

jef ved a der er rigtig mange emner om foder, MEN syns ikk helt jeg kan finde nogle der besvare mit spørgsmål smiley

Jeg har den her plag som li er fyldt 1 år.... men han har det lidt med a bli til den tykke side.... så jeg vil helst ikk fylde en masse foder i ham... så mit "spørgsmål" lyder: Det er vel ikk nødvendig a fylde en masse føl/ungheste foder i ham, han kan vel nøjes med ren vitamin... der står bag på sækken, hvor meget han ska han... så burde det være nok ikk? han får selvfølgelig wrap ved siden a smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  vitaminer
  • #1   8. apr 2013 I princippet jo smiley
    Kommer an på hvilket produkt du vælger? smiley


  • #2   8. apr 2013 Er lige med på en lytter.....

  • #3   8. apr 2013 Da Carrera var yngre havde jeg samme problem, og gav derfor kun vitamin/mineral samt roepiller

  • #4   8. apr 2013 Hvilke vitaminer er bedst egnet til voksende plage?

  • #5   8. apr 2013 Man kan sige, at heste, der er overvægtige har tendens til fejludvikling, men personligt fodre jeg lidt på dem i vinterperioden, og vil hellere de vejer lidt for meget, når vi har så kolde vintre.

    men min plag får Suregrow fra Brogaarden, som den har fået fra dag 1 :). Det håber jeg er et godt valg.. men jeg vil mene du bør sikre dig, at den får det optimale for en ung hest i vækst, og det ikke er vurderet ud fra en udvokset hest, det du vil give den :)..

    Ellers er jeg enig med dig i, at du bare kunne give vitamin/mineral blanding i roepiller el.lign. smiley


  • #6   9. apr 2013 jeg ville ikke gøre det smiley fordi det er ikke vitaminer hesten vokser af og du giver derfor ikke hesten den optimale mulighed for at vokse. forstå mig nu ret! en hest vokser af proteiner, at den så har det med at blive tyk gør vel ikke så meget når det nu stadig er koldt?
    min den egen kan jeg ikke holde hul på, han vokser simpelhen det hele væk smiley
    din plag er kun et år og jeg syntes istedet for bare at give vitaminer/mineraler så find en foderblanding med et godt protein indhold, jeg bruger selv horselux grow, og det feder ivertifald ikke på hverken den store eller den lille ( den lille har også tildens til at blive godt tyk^.^) bliver den så for tyk af det kan man altid sætte den lidt ned, men du skal huske hver gang hesten vokser så bliver den jo også tynder, ikke at de bare skal være fede, men man skal passe på ikke at tage alt fra dem så der ikke er noget til at vokse af smiley


  • #7   9. apr 2013 Det vitamin/mineral produkt jeg bruger hedder golden mineral og er fra eggersmann.... der står bag på posen hva en plag ska ha.... også burde han jo være dækket ind...

    Problemet med et færdig blandet foder er jo præcis a jeg kan ikk sætte ham ned i den mængde der står han ska ha på posen, gør jeg det, får han jo præcis ikk det han ska ha, da jeg jo sætte mangden ned....

    Så er jeg en smule uenig i a det er okay a en plag er for tyk.... det er ikk sundt for deres led og knogler a de har for meget a bære rundt på.... derfor hellere lidt for tynd end lidt for tyk i min verden.... og han får jo masser a wrap smiley


  • #8   9. apr 2013 og hvorfor giver i rugepiller? er det bar for a de har lidt mere i kryppen eller er der en mening smiley

  • #9   9. apr 2013 ja okay, led osv har ikke godt af det... desværre er min bare sådan en der enten er en smule større (slet slet ikke meget) større end han skal være, for når han tager et godt ryk opad mister han ALT hul, et problem jeg havde sidste år og jeg er allerede begyndt med samme problem smiley

  • #10   9. apr 2013 Hvis hendes plag er til den tykke side må den netop ikke få for mange proteiner..
    Hvis hesten indtager for mange proteiner kan det give skader i væksten, samt et forhøjet indhold af proteiner giver fedme :-).

    Men jeg ville til enhver tid rådføre mig med en foderforhandler..

    Roepillerne giver jeg fordi det giver en større mæthedfornemmelse, det styrker mave/tarm funktionen, hesten fordøjer det nemlig langsomt, tilmed er det en rigtig god måde, at "gemme" pulver o.lign. i, som f.eks. biotin som to af mine får :-).


  • #11   9. apr 2013 Jeg har haft foder forhandler med ind over med hensyn til a vitamin produktet er til plage smiley Men tit så vil de jo os gern sælge, så derfor spørger jeg her inde hva folk har bedst erfaringer med smiley

    okay, ku være man sku prøv lidt ruepiller os.... men ska de ik stå og "tø op" længe?


  • #13   9. apr 2013 Da Carrera blev fravænnet, fik hun bare Gemüse-Kräuter-mineralien fra St. Hippolyt samt lidt roepiller til at blande vita/mine op i. Kan ikke huske om hun også fik en anelse grønpiller...

    Men hvis der ellers gives godt med god stråfoder, ville jeg slet ikke være betænkelig. De får også proteiner via høet.
    Min dyrlæge syntes det var fint jeg gjorde sådan, da hun var i alt for godt huld til også at få følfoder.



  • #14   9. apr 2013 Jeg har haft givet ham lidt føl foder.... en halv litter pr dag... men er bar blevet lidt i tvivl om det egenlig ik er spild a give ham, hvis han os ska ha vitaminer ved siden a.... han blir tjekket for orm, så det er ik det... han er ik oppustet, og heller ikk vildt tyk nu, men har tendens til a bli det smiley

  • #15   11. apr 2013 Hvorfor ikke bruge horselux grow? Der er den dækket ind uden at få mere til sidebenene end absolut minimum? -Og så noget godt grovfoder:-D

  • #16   12. apr 2013 Eller suregrow, som ikke indeholder ret mange FE. Evt suppleret med lidt lucerne.

  • #17   12. apr 2013 jamen igen fordi de ska ha store mængder.... og det er ikk muligt a sætte dem ned uden a man alligevel ska tilsætte vitaminer for a de er dækket.... og da han hunrtig blir tyk, så duer det ikk smiley li pt lever han a 7 kg wrap og 100 gr vitaminer om dagen.... og han ser fin ud huld messigt, men li så snart han kommer på mere foder, blir han simpelthen tyk....

    Og spurgte fordi jeg egentlig blev i tvivl om der var specille "ting" i følle foder som han SKULLE ha.... for han ser pæn ud som det er nu.... og han må ikk bli for tyk jo smiley


  • #18   12. apr 2013 Stald Kastainely: Han skal kun have 70 gram dagligt for at være dækket ind ifølge Eggermans anvisning, så så længe han ser fin ud nu på dette og grovfoder, burde det være fint nok.... smiley

  • #19   13. apr 2013 Det er os det han får smiley Jahh os det jeg er kommet frem til... blev egentlig bar li i tvivl om der var noget i føl/plage foder, som der ikk var i disse vitaminer....

Kommentér på:
vitaminer

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce