{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.028 visninger | Oprettet:

Nye ting! {{forumTopicSubject}}

ja nu har jeg ofte tænkt på hvor meget man egentlig bruger i udstyr?

Ved at mange tricksryttere osv evt. ikke bruger lige så mange penge på udstyr osv, og ved da bestemt at mit forbrug er gået meeeget ned!

Har dog lige brugt 1500 på denne smukke sag smiley

http://amazonas-shop.dk/shop/flores-med-kapsun-415p.html

Men hvad med jeg? bruger i mange penge eller ikke?
Og har i fået købt noget fedt man evt. skulle kigge efter eller har noget fedt i kikkerten? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nye ting!
  • #1   31. jul 2013 Jeg har hvad jeg skal bruge... ellers bliver pengene gemt til et evt. dyrlægebesøg smiley

  • #2   31. jul 2013 Jeg bruger virkelig få penge på udstyr. Jeg har en stick, 2 rebgrimer, et torv, en kapsun, en sidepull. Jeg bruge primært kun rebgrimerne, sticken og torvet. Kapsunen er dog også regelmæssigt i brug.

    Jeg brugte 1000-, på stick m. string, rebgrime + 3,7 m. torv til.
    Jeg købte min sidepull for 300-,
    den anden rebgrime for 98-,
    og min kapsun for 300-,

    Så jeg har brugt 1698-, på de ting jeg har ofte i brug. Disse ting passer jeg godt på, og intet at det træner til udskiftning.
    Jeg har et meget stramt budget, og bliver nu her 18 = flere regninger, og mere ansvar til mig selv, hvor jeg selv skal betale mere og mere = der ikke er råd til nyt udstyr hele tiden (-: Jeg har dog heldigvis ikke et behov for at købe nyt udstyr hele tiden (-:

    Uh, også har jeg lige fået en cordeo foræret af en veninde jeg havde på besøg (': Selv de små ting skal man være glade for smiley


  • #3   31. jul 2013 Jeg har det nødvendige. Hvis der er noget jeg gerne vil have, så ønsker jeg mig det til jul, og ellers går alle mine penge til opstaldning og dyrlæge

  • #4   1. aug 2013 Det her er off topic smiley

  • #5   1. aug 2013 Hahaha, har simpelthen så meget gammelt udstyr jeg slet ikke bruger mere, og falder alt for nemt for noget flot udstyr smiley

    Har selv mere end jeg kan tælle til min, er dog blevet bedre til at tænke både over pris og hvad jeg skal bruge tingen til xD

    Også er meget af det udstyr jeg bruger nu billigere, lige bortset fra de håndsyet ting.

    Det jeg nok kunne drunke mest i er ting som rebgrimer! De er bare billige og man kan få så mange slags, tror jeg har mindst 6 xD Og trenser! Har en alm. kapsun, hackamore og havde 3 andre slags sidepull og et tilbage træk, har dog fået solgt lidt ud af det, men god.

    Er dog virkelig en kvalitets person, ville ti gange hellere spare op i et længere stykke tid også købe noget viiiirkelig lækkert end at købe en masse halvdårlige ting.. Må dog indrømme at det stadig frister en del når tingene er billige xD


  • #6   1. aug 2013 Hvordan er det off topic? smiley Spørger jo egentlig også om folk tror deres måde at ride og have hest på har ændret hvordan de bruger deres penge? smiley
    Fks. brugte jeg maange flere penge på udstyr da jeg var konkurrence rytter end jeg gør nu, der er faktisk en stor forskel. smiley


  • #7   1. aug 2013 Jeg bruger rimeligt meget på udstyr, har bla. en hackamore m. tøjler der samlet har en værdi på over 800 :P!
    Men jeg er så ikke udelukkende trick 'rytter', hvis je gvar det behøvede jeg såmænd ikke andet end min grime og et almindeligt trækketov. Jeg har to rebgrimer, men jeg bruger dem aldrig til andet end et par ture i skoven, men selv der har jeg oftest hackamoren på :P!
    Kunne også godt finde på at bruge 1000 på en trense, hvis jeg kunne bruge næsebåndet til noget xD! Og hvis min pony kunne passe det, han har en ret mærkelig hovedstørelse..
    Men jeg har også en kapsun og en 'bitless'.. Og faktisk også en bosal. Bitlessen er tilbage fra da jeg stadig var rideskole rytter, og gerne ville have en bidløs trense der lignede en normal, som man kunne snige med ind under trensen, og jeg red en del med den før jeg købte min lækre hackamore xD!
    Kapsunen købte jeg som et forsøg på at lege akademisk dressur, jeg har dog aldrig rigtigt brugt dem, den sidder for dårligt på min hest :s!
    Bosalen bruger jeg til bueskydning for at få et mere 'indiansk' udtryk, og for at lade ham have undermunden fri fra trykket fra hackamoren når han ikke skal arbejde seriøst :3!
    Men derudover er mit mest brugte udstyr en hjemmelavet cordeo.. Så ja, hvis jeg gad kunne jeg faktisk holde omkostningerne nede smiley


  • #8   1. aug 2013 Jeg bruger meget få penge på udstyr, for ikke at sige ingen. Hvis jeg lige er på et marked eller i en udstyrsforretning, køber jeg måske en pose guf med hjem, hvis jeg er gavmild, men ellers er det kun "store ting", der prioriteres - sadel, bid, ny computer, kamera (skønt hesten ikke har noget med det at gøre) etc.

    Til gengæld bruger jeg enormt mange penge på mit læderarbejde. Det er helt sindssygt, og jeg tror, jeg roder rundt oppe i 4-5000 kr brugt på få måneder - det kan absolut ikke betale sig at gå i gang, hvis ikke man vil fortsætte! Og hvis man vil lave udstyr billigere, må man nok også blive skuffet. Håber på, at jeg engang lærer at sy lige, så nogle gider købe det, jeg laver, ellers ryger mine penge da med et svup.


Kommentér på:
Nye ting!

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce