{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
884 visninger | Oprettet:

Here we go again.. (allergihest) {{forumTopicSubject}}

Jeg har en 12-års islænderhoppe, som jeg (tydeligvis) er ret glad for. Jeg har uden tvivl betalt flere dyrlægers brød, og føler mig ærligt talt noget naiv.

Tritla har (ifølge synlige symptomer) pollenallergi. Sidste dyrlæge gættede på græspollen. Han gav hende et skud binybarkhormon og b-vitamin, som skulle sænke hævelsen i lymfekirtlerne, og mindske symptomerne, som er kraftige hovedkast, som følge af luftproblemer pga. de hævede kirtler. Denne dyrlæge skulle jeg kontakte, når bedringen var synlig, nu er der gået en måned, og ingen stor synlig ændring. Så kunne han ikke hjælpe mig mere, sagde han.

Sidste år kontaktede jeg en anden dyrlæge, som lavede en allergitest via blodprøve, men kom med et svar, han godt selv kunne se, var helt forkert i forhold til symptomerne (hans papdatter, min veninde, indrømmede, at han muligvis havde fået rod i papirerne).

Tidligere har jeg prøvet 4 andre dyrlæger, som heller ikke kunne komme med et konkret svar..

SÅ NU afprøver vi endnu en allergitest, i det naive håb om, at det kommer med et brugbart resultat.
Jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal gøre, hvis ikke dette hjælper. Dyrlægerne kan ikke hjælpe mig mere. Hvor ville det pine mig, hvis jeg skulle lade hende aflive. Men det ville også være trist, at sådan en god hest bare skulle stå ude ved limfjorden (hvor hun tilsyneladende ikke er ligeså ramt) resten af sit liv, uden at kunne bruges (det forværres når pulsen stiger)..

Bare lige et lille klagesråb, fra en sørgmodig ejer..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Here we go again.. (allergihest)
  • #1   11. sep 2013 min veninde har en islænder der også er ekstremt generet af allergi. hovedrysten endte sommetider i stejlen og det blev også meget værre ved aktivering.
    den blev testet possitiv for noget pollen allergi.
    idag går hesten fint på fold, men under ridning er han meget moderigtig idet han går med en nylon strømpe over mulen.
    (Det ser meget mærkeligt ud når han puster, og han kan ikke spise med den på, men det fungere. der er intet med ham nu smiley )


  • #2   11. sep 2013 Det der dels også er problemet ved allergiprøver og blodprøver ved heste er tit at de faktisk ikke er særlig præcise og godt kan vise negativ selvom de er positiv og omvendt, jeg står lige nu med en meget lignende situation med min mors vallak.
    Men heldigvis var dyrlægen da så ærlig at sige det uden at lægge skjul på det, så vi kunne prøve andre muligheder først smiley


  • #3   12. sep 2013 Nylonstrømpe over mulen? Dét må du lige forklare yderligere! smiley Jeg har afprøvet et mulenet http://www.tattersall.dk/product/kavalkade-mulenet-mod-headshaking/ men det har ikke rigtig nogen effekt..

    Kimmie: Ja, den første var også negativ for pollenallergi, hvilket hverken jeg eller dyrlægen kunne forstå eller forklare.. Hvilke muligheder har i prøvet? smiley


  • #4   12. sep 2013 bogstaveligt talt trækker vi en nylonstrømpe over mulen. Det genere ikke og han har ingen problemer med luft og sådan. det ser mærkeligt ud og det er det også, men det virker! smiley
    træk den over ligesom når du selv tar en på smiley


  • #5   13. sep 2013 Christina: Vi har lige kigget på tænderne først, og selvom at det kun er et halvt år siden vi sidst havde tandlæge til hesten havde han nogle rigtig grimme tandspidser helt omme bagved, så han havde to store sår på størrelse med 5 kroner omme bag i munden.
    Så nu håber vi at det hjælper ham smiley


  • #6   14. sep 2013 CAK - men hun kan da ikke rides med den, eller hvad? Og hun skal da også kunne spise? smiley Hvordan fastgør i den? smiley

    Kimmie: Ja, okay. Jeg krydser fingre for ham! smiley ..


  • #7   14. sep 2013 jo vi rider søren rundt med den uden problemer. du kan fastgøre den til næsebåndet smiley
    på marken går han ikke med den da de jo skal kunne spise, men under ridningen har han den altid på smiley


  • #8   14. sep 2013 okay, værd at afprøve! :o)

  • #9   19. sep 2013 I morgen får jeg besøg af en dyrlæge, som skal tage en blodprøve til allergitesten, for at prøve det en sidste gang..
    Skulle det ikke virke, har jeg i dag snakket med en anden dyrlæge, om en større undersøgelse til foråret - hun lover, at prisen max er 5000 kr, så det er ok, hvis det absolut skulle være. Der vil så indgå en kikkertundersøgelse, hvor de gennemgående undersøger luftvejene.
    Krydser dog fingre for, at den første undersøgelse virker, både økonomisk, men også fordi jeg psykisk ikke rigtigt kan magte mere..


Kommentér på:
Here we go again.. (allergihest)

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce