{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.001 visninger | Oprettet:

hjælp til springning! {{forumTopicSubject}}

Hej hg!
Jeg har nogle spring problemer med min part.
Nogen gange springer han rigtig flot over, og der skal bare lidt overtalelse til at han springer(han tror ikke nok på sig selv, og kan til tider være meget bange for springende!) men andre gange vil han slet ikke, og går helt i baglås over at skulle springe (bakker og vil ikke gå i trav og hele molevitten! )men nogle gange kommer vi så over, også er han meget fremadgående og glad og hopper med glæde! men nogle gange får vi bare ikke brudt muren helt optimalt? han har sprunget 1.40 så han kan og vil godt.
Ejeren skal ud og undervise mig næste gang! tænkte bare om i hade nogle ideer eller tips til hvad jeg kan gøre, og hvorfor han gør som han gør?
det skal lige siges (ikke for at prale) men jeg er okay til at springe! kommer fra en efterskole hvor vi sprang meget ude i terrænet og på banen! Så har styr på hvad jeg laver! har bare ikke været uden for en hest helt ligesom ham!

undskyld det blev så langt! håber i kan hjælpe/give tips!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hjælp til springning!
  • #1   23. sep 2013 for mig lyder det som om at du enten er for passiv eller du heller ikke selv tror nok på dig selv (ikke for at kriteiserer din ridning, men nogen gange tror jeg heller ikke selv nok på det, eller sidder lidt for passic)

  • #2   23. sep 2013 tak for svaret! smiley -Det er fint konstruktiv kritik du kommer med! smiley tror bare ret meget på mig selv (er på højere niveu end han er inden for spring smiley ) og har spruget omkring 90. og syntes heller ikke jeg er passiv? men nogle gange er det jo svært selv at sen ens fejl! smiley
    jeg må bare håbe på ejeren kan se hvad der går galt for mig/os smiley


  • #3   23. sep 2013 ja jeg synes hellere ikke selv jeg virker passiv, men ofte når jeg laver fejl på banen, siger min ridelærer at det er fordi jeg er for passiv. så det kan jo ske for selv den bedste smiley men held og lykke med det smiley

  • #4   24. sep 2013 Hvor tit springer du?

  • #5   24. sep 2013 smiley OG jeg har selv en pony er til tider ikke vil springe, dog kun for at drille... (træls) Men husk sidde godt ned i sadlen, klemme med lårene og benene. OG husk at følge godt med over springen. det er bedre at følge for meget med, end at hesten bliver træt af at springe hvis den måske for et ryk i munden fordi man ikke følger helt optimalt med smiley Og vent på springet, ikke spring før hesten hvis du forstår hvad jeg mener? smiley


  • #6   24. sep 2013 Har i tjekket ryggen? smiley Det er klassisk beskrivelse af en hest med ondt i ryggen smiley

  • #8   25. sep 2013 har snakket med ejeren om ondt i ryggen, der har stort set lige været dyrelæge, så det tror hun ikke, eftersom han også er "normal" alle andre gange, og det kun er en sjælden gang han går så meget i baglås smiley men det er også derfor hun skal med næste gang! så vi kan finde ud af om det er drilleri eller hvad det er? smiley

    Yasmin Holm
    ja forstår godt hvad du mener!
    får altid ros for at følge godt efter på springet, og give rigtig godt tøjler! smiley og siden han er lidt besværlig til tider overdriver jeg også signalerne og roser ham til skyerne når det er rigtigt! smiley så tror ikke det er problemet! smiley

    -tak for svar alle sammen! smiley


  • #9   26. sep 2013 Okay, så ros til dig herfra

  • #10   26. sep 2013 smiley

Kommentér på:
hjælp til springning!

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce