{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.042 visninger | Oprettet:

Kender i jeres IQ {{forumTopicSubject}}

Godaften alle Hg'er og glædelig lillejuleaften smiley

Jeg tænkte på om der var nogle herinde der har taget en test og kender sin iq?? Ved ikke hvorfor, men jeg synes høje iq'er er helt enormt spændene og facinerende smiley

Har selv lige taget de der mensa "prøve iq test" fra både DK, Sverige og Norge...Ved godt de ikke helt er til at stole på men det er da sjovt nok at prøve alligevel, og så rammer de nok ikke helt ved siden af ... smiley

Så hvad er jeres score? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kender i jeres IQ
  • #2   23. dec 2013 Den jeg tog har jeg en IQ på 110 men stoler ikke på det :3

  • #3   23. dec 2013 #1
    Hvorfor ikke? smiley


  • #5   23. dec 2013 Man kan ikke stole på sådan nogen ting igennem en computer da det snyder så meget

  • #6   23. dec 2013 Janni Nielsen: Det har jeg altså lidt svært ved at tro på smiley medmindre du bare sjuskede igennem? smiley

  • #7   23. dec 2013 Haha nej heldigvis ik!

  • #8   23. dec 2013 Jeps jeg kender min iq

  • #10   23. dec 2013 Er der nogle herinde der er medlem af mensa? Hvis ja hvorfor og hvad får i ud af det? smiley



  • #11   23. dec 2013 #9

    Sikke en høj iq du render rundt med !! smiley


  • #14   23. dec 2013 # 12
    Det må du vel selv om, du har jo ikke selv valgt din Iq smiley


  • #16   23. dec 2013 # 13
    Fair nok hver sin mening smiley Men de "kloge hoveder" igennem historien har jo haft en høj iq tilfælles, så det er jo ikke bare et tilfældigt tal. Enig i at kreativitet ikke kan måles, ihvertfald ikke på samme måde som ens iq smiley


  • #18   23. dec 2013 Altså meningen med tråden var bare at folk kunne dele deres iq med os andre smiley Ikke hvorvidt det er den korrekte måling af intelligens eller ej - der er jo også "teorien" med de 7 intelligenser...

  • #19   23. dec 2013 Jeg er testet med en WISC-test af en eller anden art som mindre. Og jeg er højt begavet. Men jeg kender ikke min IQ.

    Dixie og Freja: Det er muligt at du ikke mener at IQ kan bruges til noget direkte, og du har sikkert ret på mange områder smiley Men for nogen, der i blandt mig, kan det bruges til at give afklaring på hvorfor jeg reagerer som jeg gør. Er man godt begavet kan man reagere anderledes end standarten i nogle situationer. Kort sagt dum og irriterende. Samtidig kan det for børn give det problem, at hovedet sagtens kan forestille sig hvad de vil have på en tegning, men motorikken kan ikke.
    Ved man at man er højt begavet giver det større forståelse for sig selv og andres reaktioner smiley

    Og når det så er sagt, så foretrækker jeg naturvidenskabelige fag. Men jeg kan stadig gå helt i baglås over en opgave i matematik, fordi opgaven er underligt formuligeret og/eller jeg kan se hvad det skal ende med, men ikke hvordan jeg kommer derhen og vil løbe før jeg kan kravle. For satan hvor har jeg slåsset meget med det smiley


  • #20   23. dec 2013 det er muligt de kloge hoveder har haft en høj intelligens til fælles på visse områder, men langt de fleste af dem har manglet sociale færdigheder og social intelligens.

  • #24   23. dec 2013 Min IQ ligger på 132 smiley

  • #25   23. dec 2013 rikke blume: Og det er lige nøjagtigt et af problemerne ved at være godt begavet. Du rammer simpelthen hovedet på sømmet smiley

    Det kaldes asynkron udvikling.
    "Alligevel kommer mange højt begavede børn i klemme i systemet, fordi pædagoger eller lærere tror, der er noget helt galt med det højt begavede barn. Barnet kan nemlig ofte svinge ualmindeligt meget - for eksempel kan det tænke og ræsonnere abstrakt, men det begår sig ikke ret godt socialt.
    Så bliver barnet sendt til psykolog. Og dette sker fordi læreren tror, barnet skal "hjælpes", men i stedet får det barnet til at føle sig endnu, endnu mere forkert....."
    (link fjernet)


  • #26   23. dec 2013 Freja: Jeg stinker til sproglige fag, det bilder jeg i hvert fald mig selv ind smiley
    Jeg er klart bedst i det naturvidenskabelige. Også matematik, når jeg ikke lige for spændt ben (for mig selv) på den måde smiley

    Intelligens er et enormt spændende emne. Ole Kyed har skrevet en bog om højt begavede børn (rødt omslag, jeg har simpelthen glemt hvad den hedder). Der står rigtig meget spændende, også om intelligens generelt. Den er desværre målrettet forældre og pædagoger/undervisere som har børn i børnehave og 0.-3. klasse smiley


  • #28   23. dec 2013 Kathrine Emilie Nielsen: Hvordan fik I taget den IQ test?
    Har flere problemer som der nævnes, sociale problemer (er SÅ dårlig når der er noget socialt, medmindre det er min tætteste familie), reagerer tit "unormalt" i forhold til de andre, og ja jeg kunne dælme da nærmest skrive en halv roman om mine "særheder" x3


  • #30   23. dec 2013 Nu vi er i gang med alt det her halløj. Findes der så et "forum", en gruppe af folk, eller måske noget materiale som egner sig til os der er så gamle at vi ved hvad der foregår? Og som ikke er Mensa.
    Der er et have af materiale målrettet til dem der har noget at gøre med børn. Altså mindre børn. Jeg kan da genkende mig selv, men jeg føler lidt at der er et hul for os der er lidt ældre smiley


  • #31   23. dec 2013 Hvad er der i vejen med mensa? smiley

  • #32   23. dec 2013 Melisa: Absolut ingenting. Jeg orker bare ikke umiddelbart at skulle igennem en masse ting lige det næste halve års tid. Jeg ved ikke engang om jeg ligger højt nok, for mine forældre har aldrig overvejet Mensa.
    Jeg tænkte bare på noget lidt mindre "rigtigt". Ikke en forening man skal være medlem af. Det giver lige rigelig at tænke på midt i alt det andet jeg får nu her smiley


  • #33   23. dec 2013 Tror desværre bare det er det eneste "tilbud" i Danmark for højt begavede ... smiley

  • #34   23. dec 2013 Det er bare ikke fair at der er så meget litteratur og artikler på nettet. Og så er det alt sammen henvendt til forældre og lærere til små børn smiley

    Ork, jeg føler at jeg sproger meget skidt dansk lige nu. Jeg burde smutte i seng.


  • #35   24. dec 2013
    Går død ved nr. 5 stykker i den der test med mønstre mm. på firkanter og trekanter, så har aldrig færdiggjort den fordi jeg ikke kan svare på resten.

    Men det gør mig ikke bedre på det sociale plan.


  • #36   24. dec 2013 Den svenske test tager kun 10 min. smiley

  • #37   24. dec 2013 Jeg burde også snart sove.. og så er det jul i morgen ! smiley nej vent i dag...

  • Scout
    Scout Tilmeldt:
    aug 2006

    Følgere: 35 Emner: 1 Svar: 446
    #38   1. jan 2014 Når jeg tager Mensas test, ligger jeg så lavt, at det er et mirakel på højde med da Jesus gik på vandet, at jeg overhovedet kan trække vejret selv smiley Så dårlig er jeg smiley Hvis intelligens er at kunne se, hvilken figur der ikke passer ind, eller hvilken cirkel der kommer næste gang i rækken, så er jeg bestemt ikke speciel kvik. Jeg satser på, at jeg har andre kompetencer smiley

Kommentér på:
Kender i jeres IQ

Annonce