{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.487 visninger | Oprettet:

Motivation til vægttab {{forumTopicSubject}}

Hey alle! Jeg har haft en periode, hvor jeg har spist en del for mange søde sager og er kommet ind i nogle dårlige vaner. Julemaden kan nu også ses smiley

Så nu er det selvfølgelig mit nytårsfortsæt at få smidt de overskydende 5-8 kg, og jeg ville derfor gerne høre alle jeres erfaringer og tips med angående vægttab! smiley

Tips til kost og motion? Jeres historier? Hvor meget bør man tabe sig på hvor lang tid? Hvordan finder I motivationen til at holde ved, osv.? Jeg har nemlig indtil nu haft et problem med, at jeg muligvis kan holde min diæt til punkt og prikke i 1 uge, og så crasher det. Så jeg mangler lidt tips til vedholdenhed, og generelt gode råd til vægttab smiley

Jeg er sådan set normalvægtig, men det ville ikke skade at tabe mig lidt. (Er 165 cm og 60 kg)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Motivation til vægttab
  • #1   3. jan 2014 Omlæg din kost og spis en masse proteinrigt mad. Kød, grønt, bønner o.l

    Og så dyrk en masse motion, løb en tur morgen eller aften alt efter hvornår du har bedst tid smiley


  • #2   3. jan 2014 If you can dream it, you can do it.

  • #3   3. jan 2014 Og keder det dig at løbe alene så find en hund du kan løbe med

  • #4   3. jan 2014 Få en veninde med på ideen, så I kan opmuntre hinanden, tage på løbeture/gåture/rideture/svømmeture - hvad I nu lige kan finde på smiley
    Det behøver ikke nødvendigvis at være en træls kamp at få smidt de overskydende kilo, så find nogle sjove, spændende og sunde madopskrifter som du gerne vil afprøve så det ikke bare bliver kedelige gulerødder du spiser smiley Prøv evt. at få din familie med på det, i kan evt. lave en konkurrence ud af hvem der kan leve sundest smiley

    Bare nogle ideer ^^


  • #5   3. jan 2014 Jeg synes, at når man har holdt sig væk fra slik, chokolade, chips, sodavand, is, kage osv osv i en måneds tid, så har man faktisk ikke den store lyst til det mere, og kan spise mindre og mindre af det, når det endelig er.

    Så hvis man kan holde sig fra det i 1 måned, så tror jeg, at man er over det værste.
    Men så er problemet jo bare, at holde sig fra det den ene måned smiley Det kom ret nemt for mig, da jeg ikke havde råd til det, sååå smiley

    Men ligesom dig er jeg selv kommet ind i en dårlig vane med det - især fordi at der er tilbud på det hele alle steder, så min mor køber en masse, og når det står lige foran mig, så har jeg en rygrad som en regnorm.... smiley


  • #6   3. jan 2014 Jeg har hentet app'en lifesum

    Det hjælper mig at jeg skal skrive alt ned hvad jeg spiser på en dag, og kan holde øje m mit calorie indtag

    Start dagen og hvert måltid m 2 store glas vand
    Spis fedtfattigt, lavt sukker, lavt stivelse, højt fiberindhold
    Stop m at spise når du BURDE være mæt, så vendet maven sig til også at føle sig mæt
    Læg motion ind alle steder det er muligt.


  • #7   3. jan 2014 www.madlog.dk kan du føre kalorieregnskab og se den procentelle fordeling af protein, kulhydrater og fedt i din kost. Jeg ved, at min bror har brugt siden med stor succes - det er så bare vigtigt, at man helt konsekvent nedskriver sin kost hver dag, også når man har syndet. Sæt en grænse for dig selv på 1600-1800 kcal om dagen, og forsøg så vidt muligt at overholde den. Det kan være en øjenåbner for, hvilke dele af ens kost der er mest kalorieholdige, og er desuden utrolig motiverende.

    Så sørg for at spise sundt. Få dine proteiner igennem magert kød, bønner, æg og evt. nødder. Drop fødevarer med højt indhold af kulhydrater, og sørg for at få dine fedtstoffer fra gode og naturlige kilder (banan, avocado, mager ost, fisk osv). Skift alle mælkeprodukter ud med fedtreducerede light-udgaver, og pas på med pasta, hvide ris og for mange kartofler. Rigeligt med frugt og grønt er også vigtigt, dette kan fx laves i form af smoothies, hvis man er kræsen. Drik masser af vand, optimalt 2 liter (8 glas) om dagen. Sørg for at spise varieret, og så er det jo en selvfølge at du skal droppe alt hvad der hedder slik, chips, sodavand og kage. smiley

    Motion er også utrolig vigtigt, både for krop og sjæl. Men hvis man er vant til en lidt usund livsstil, er det min klare opfattelse, at det kan være hårdt at omlægge både kost- og motionsvaner samtidig, især hvis det skal være muligt at holde på lang sigt. Så en mulighed kan være først at koncentrere sig om at få stabiliseret en god, sund kost og derefter påbegynde motion, så det hele ikke virker så uoverkommeligt at begynde på. Dernæst må du jo bare finde en måde at motionere på, som du befinder dig godt med - løb kan være yderst motiverende, og især hvis man sætter sig delmål og kæmper for dem.

    Angående vedholdenhed kunne en idé jo være at nedskrive, hvorfor du ønsker et vægttab, og så genlæse det hver gang du er ved at give op. Og hvis du overvejer bare at droppe det hele, med en undskyldning om at prøve igen fra på mandag (hvilket mange mennesker har tendens til), så sig til dig selv at det hele ikke bliver nemmere af at udskyde det, så du kan lige så godt komme i gang og få det overstået - ellers vil du med stor sandsynlighed bare give op på samme måde næste gang, og sådan får du aldrig tabt dig. Husk at rose dig selv for de små sejre - held og lykke smiley



  • #8   3. jan 2014 Johanne R
    Sikke en øjebner selv for os der ikke ønsker vægttab men blot at komme igang med at træne, vidste jeg hvor du boede havde jeg kommet og sagt tak Face to Face smiley har nemlig længe tænkt nu skal jeg igang med træning smiley mange tak


  • #9   3. jan 2014 Jeg har faktisk oprettet en gruppe, netop til det formål smiley

    Måske du kunne bidrage til noget positivt derinde også? smiley

    http://www.hestegalleri.dk/grupper/sundogglad


  • #10   4. jan 2014 Først og fremmest synes jeg, du skal droppe alt, der hedder at tælle kalorier.
    Synes i stedet du skal indlede en sund livsstil, hvor du løber ca. 3 gange ugeligt og styrketræner 2. Så det selvfølgelig også vigtigt at spise sundt, og ikke overspise, men omdanne sine kostvaner, så du kan spise nok til at føle dig mæt.
    Spis mad som skyr, a38 med frugt til morgenmad. Fisk, kylling er begge gode slags kød med højt protein indenhold. Du må godt spise grovpasta og ris, bare hold det i små mængder bland det evt med salat, så det mætter bedre.

    Men det vigtige ved dit vægttab er, det skal være sjovt og overskueligt. Husk vægt er bare en vægt, noget andet er om din fedtprocent er i orden. Muskler vejer mere end fedt. Så du må ikke blive overrasket, hvis du ikke taber dig så meget som du ønskede eller måske tager lidt på, for fedtomsætning til muskelmasse har en højere vægt værdi.
    Hold dig fra hurtige vægttab, da de er farlige, og kan lede mod spiseforstyrrelser. Og tro mig, det har du ikke lyst til at have.
    Det okay at spise en snack engang i mellem bare gør det med omtanke og i små mængder. Motion før maden kan helt klar anbefales, da ens krop ikke kan forbrænde og optage mad samtidigt, hvilket gør, man ikke kan spise så meget. Det samme hvis du drikker et glas vand, det dog ikke lige så sundt, da det er kunstigt mættelse. Når vandet forbrændes eller omsættes til urin, vil du igen blive sulten

    Men lov mig, du holder dig fra hurtige vægttab, tæller kacl. I høj grad + er besat af at nå dit vægtmål. Men i stedet gå efter at få din fedtprocent optimal. Du kan endelig skrive hvis det er.
    Kh Naja??


  • #11   5. jan 2014 Jeg har samme højde og vægt som dig nu, men har fornyligt tabt mig 30 kilo, jeg mangler 'kun' 10-15 mere smiley Det handler bare om vilje styrke og selv kontrol.

  • #13   5. jan 2014 Slips jeg er 165 da jeg rundede 58kg kunne man se mine ribben!! Jeg var skind og ben da jeg var på 50, er i dag på 66 og man kan stadig se mine ribben lidt. Så bare fordi man er så og så høj er der ikke en bestemt vægt, kig på dig selv og husk man kan være tyndfed smiley

  • #14   5. jan 2014 Navnsø: Det var da virkelig så lidt, er meget glad for at du kunne bruge det! smiley

  • #15   5. jan 2014 Johanne
    Det kan jeg smiley selv med forfærdige smerter(der er ved st aftage) holder jeg mig i gang netop ved at huske dit indlæg her


  • #16   5. jan 2014 min motivation var virkelig det med at se man er kommet en størrelse ned i tøj bl.a. XD og så det at mine venner støtter mig både når det lige går lidt galt men også når det fungere godt :3 (har spist lidt mindre end normalt dog en periode intet da jeg havde noget galt med mine tanker)
    og nu også det faktum at kæresten bor 7km væk og jeg har kun cykel og busser køre elendigt der ud XD
    kosten er lagt via min skole/arbejde da vi gerne vil have eleverne får god mad (arbejde i min skoles køkken xD)
    jeg har nu brugt 14-15måneder på at komme fra en vægt der sagde 95kg til nu at veje 68.7 smiley


  • #17   12. jan 2014 Pas virkelig meget på med at tælle kalorier! Jeg er enormt perfektionistisk og begyndte også på det kaloriehejs. Jeg har før haft en spiseforstyrrelser og røg direkte tilbage i det, men nåede at stoppe mig selv.
    I stedet bør man bare omlægge sin kost på en naturlige måde, så det ikke bliver en besættelse med de kalorier.
    Og så dyrk masser af motion - men husk nu, at kroppen også skal blive tid til at restituere, så lad være med bare at klø på. Det ender bare med skader.

    Jeg kan anbefale dig at følge en på facebook. Hun hedder Fie, og hendes side hedder noget i stil af "Fies vægttab - fra 140 til 70 kg"
    Hun er en god inspiration, og lægger god madinspiration samt motionists ind! smiley


  • #20   18. feb 2014 Jeg kører dukan, og er SÅ glad for det :1)

    Www.facebook.dk/karenellaskamp


Kommentér på:
Motivation til vægttab

Annonce