{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
647 visninger | Oprettet:

Stil vil du hjælpe {{forumTopicSubject}}

Hej HG

Hvad syntes i om min klumme? i må gerne kom med kommentar til hvad der skal laves om:)

Nr. 6 politik i 2013
Lockouten
Jeg sad sammen med mine forældre, og vi snakkede om hvad der ville ske under lockouten. Jeg tænkte bare at der ikke ville blive en, fordi jeg troede at politiker altid bliver enige. Lidt sener fandt jeg så ud af, at de ikke gør det. Det var ikke noget chok at den kom, men vi troede ikke at den ville vare så lang tid som den gjorde.
Jeg var selv over ved min farmor og farfar under hele lockouten, hvor vi lavede skolearbejde. Mange andre fra min klasse var i Aarhus eller så TV. Der var også nogen, der var på besøg hos deres bedsteforældre eller andre slægtninge. Jeg syntes ikke det var fair at alle andre ikke skulle lave skolearbejde, men jeg er faktisk glad for at jeg , for jeg fik lavet noget under lockouten. For jeg fik en masse hjælp af min farmor til tysk, så jeg fik en bedre udtale. Vi hyggede men jeg savnede også kammeraterne. Vi fik slet ikke snakket med hinanden, i den tid lockouten varede. Jeg syntes lockouten varede lang tid. Men jeg så stadig nogle af min kammerater da jeg gik til spejder og ridning, men selvom der var lockout var vi stadig til præst en gang om ugen, vi så stadig hinanden, men ikke på samme måde som når man ser hinanden hver dag i skolen.
På en måde havde jeg håbet at lockouten havde varet en uge længere, for så havde jeg haft fri op til min konfirmationen. For så jeg kunne have hjulpet mere end det jeg gjorde. Fredag ugen inden ugen blev lockouten stoppet. Min far og jeg hørte det på et pressemøde i fjernsynet og vi kom tilbage i skole igen, det var rat at se alle kammarterne igen. Der var nogle ting i ikke nåede i 2013, men det må vi så nå i 2014.
Nu snart et år efter er jeg stadig sur på politikerne, over at der skal laves en ny skole reform. Da jeg ikke syntes at den vil gavne skolebørnene. Det med at vi skal lave lektier på skolen er da en dårlig ting, for hvis man nu ingen lektier har får. Så skal man stadig sidde på skolen en hel eftermiddag! Eller hvad med de små børn, der sikkert er lidt trætte efter at have været i skole i fem til seks timer. Skal de også lave lektier lige efter skolen? Der er så mange spørgsmål som vi sikkert snart vil få svar på. Jeg syntes at politikerne skal tænke sig grundigt om, inden at de sætter den nu skolereform igang. Der er dog den finte ved det, fordi man kan ikke bare ligge stoppe regeringen i sådan en stor reform.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Stil vil du hjælpe
Kommentér på:
Stil vil du hjælpe

Annonce