{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.722 visninger | Oprettet:

Hjælp! Jeg klør.. {{forumTopicSubject}}

Hej med Jer. Sagen er den at vi konstateret at min datter havde lus smiley Vi tog hele familien behandling og skiftede sengetøj og vasket og smed huer, hårbørster, elastikker og hele baduljan ind i fryseren! Vi reder hende med tættekam hver anden dag og hun er ved at være lusefri smiley
Jeg derimod er ved at kradse hovedet af skuldrene! Men jeg har IKKE lus! Der er intet at finde. Jeg begyndte at klø sådan efter luse behandlingen... Jeg har selvfølgelig vasket mit hår som normalt flere gange efter.. Men jeg klør stadigvæk.. smiley

Er der nogle af Jer der har nogle gode råd?

Mvh TT


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp! Jeg klør..
  • #1   12. mar 2014 Enten kan det jo være allergi, men det kan også være indbildt. Har du ikke prøvet det med, at når nogen snakker om lus, så klør det pludselig i din hovedbund? Det kan være noget i den retning, altså at din hjerne pludselig er overbevist om at du har lus, ligesom hesten er overbevist om at træet (som har stået i mange år) er blevet farligt fordi den nu skal alene forbi smiley

  • Emka
    Emka Tilmeldt:
    jul 2011

    Følgere: 4 Svar: 298
    #2   12. mar 2014 Kan sagtens være tør hovedbund

  • #3   12. mar 2014 Jeg lavede samme nummer, var overbevist om lus.... Og konstaterede at jeg bare ikke kunne tåle vores shampoo. Efter min mor købte en ny er der ikke noget. smiley

  • #4   12. mar 2014 lusemidlerne kan være lidt skrappe ved hovedbunden.og tørre den ud så en shampo til tør hovedbund eller en omgang baby olie i håret burde virke godt, det gør det hos mig når min hovedbund bliver tør og ødelagt pga luseshampoer og vejret smiley
    bruger baby olie til ungerne efter endt behandling specielt min datters hovedbund reagere kraftigt på div lusemidler.


  • #5   12. mar 2014 Hvorfor gav du dig selv lusebehandling hvis du ikke havde nogle? smiley
    - desuden, så har jeg hørt at den bedste er den er kun skal sidde i 15. min. der er lavet af noget oliesnask. Den gør så lusene ikke kan ånde smiley


  • #6   12. mar 2014 Det kan være ret giftigt..

    Da jeg var i lusealderen (ja, ved ikke hvad det kaldes), der brugte min mor kun balsam til mig+lillebror..

    Masser af balsam i håret og så lade det sidde en times tid. Redde med en tættekam (mens der stadig er balsam i håret) - dengang fik vi afvide at æggene ville glide af håret og det hjalp virkelig..

    Vi prøvede mange luseshampoo - men tricket med balsam fik dem væk én gang for alle. smiley


  • #7   12. mar 2014 Min mor kendte også til tricket med balsam.. Vi fik gerne en omgang luseshampoo, og så skylede vi det ud efter behandlingen, derefter en ordentlig omgang balsam i, gerne med meget fugt i, så hovedbunden ikke tørrede ud.

    Det var sådan en kombineret luse og tør hovedbund behandling smiley


  • #8   12. mar 2014 mariA
    Er det ikke hedrin du tænker på? Mener det skal sidde i noget længere, men det tørrer ikke ud og fjerner lusene helt. smiley


  • #9   12. mar 2014 Nogle gange så nå man nævner ordet lus så begynder hele håret bare og krible og det næsten ligemeget om du har det eller ej.. Det frygteligt..

    Vi kæmper med lus herhjemme fordi min datter er blevet mega modtageligt overfor dem og min mands 2 børn altid kommer her med lus også få min datter dem bare på 2 sek. =( så det en evig kamp er bare så arrig over det.. fordi pigernes mor ikke gider ordne dem..!!! ØV


  • #10   12. mar 2014 Jeg vil prøve med babyolje smiley Dog må det blive en aften hvor jeg ikke skal ud af døren e.l. Vi brugte den der skal sidde i 10 min. Jeg valgte at tage kuren da min datter har sovet rigtig meget sammen med mig så jeg var bange for at der var en lille vi måske overså smiley
    Det med shampoo er det ikke, da jeg veksler imellem to faste mærker da jeg før har reageret på en med meget parfume i.
    Mange tak for rådene smiley


  • #11   12. mar 2014 Hedrin Once, skal kun sidde i i 15 minutter - gentager jeg lige smiley
    og jo, det fjerner dem, hvis man er grundig. Nu er det jo tilladt at lade det sidde lidt længere, ligesom man gør med hårfarve.
    Hedrin er det bedste på markedet, har jeg hørt. Brugte vi altid da jeg var barn - og jeg havde en veninde hvor jeg altid blev ''smittet'' smiley


  • #12   12. mar 2014 baby olie er rigtig godt og du behøver bare smøre det ind 10 min før det daglige bad. massere hovedbund godt. putte shampo i det tørre hår og så skylle det ud, endelig ikke i vådt hår så det rigtig svært at få ud igen smiley

  • #13   12. mar 2014 Travfreak - Tak for rådet med at IKKE våde håret! Det havde jeg nok gjort smiley smiley
    mariA - Det er ikke pga. lus jeg klør så skal IKKE have lusekur i smiley


  • #14   13. mar 2014 Team Tindur - det var en kommentar til en anden smiley
    men du har jo givet dig selv lusekur, uden selv at have nogle eller kunne finde nogle, det gør man da ikke normalt.


  • #15   13. mar 2014 Ok smiley Jeg var dog bange der var sneget sig en ind smiley Så ville vi jo bare blive ved..og blive ved... og blive ved... smiley

  • #16   13. mar 2014 Ja okay :-). Håber i snart bliver lusefri! Det er så træls smiley

Kommentér på:
Hjælp! Jeg klør..

Annonce