{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.223 visninger | Oprettet:

Havde hest på SU eller Kontant hjælp?? {{forumTopicSubject}}

Går lidt at leger med tanken om at låne en hest, vis jeg ikke kan finde en part som opfylder mine krav.

Men Vil hører om der er nogen som har hest som er på SU eller kontant hjælp??

Jeg bor i Nordsjælland Hillerød, og er på kontant hjælp men arbejder mod at starte på skole til sommer, så derfor kommer jeg på SU.

Er military rytter så skal havde undervisning i alle disipliner.


Så vil hører hvordan i kan få det til at fungere.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Havde hest på SU eller Kontant hjælp??
  • #1   25. mar 2014 Er på SU, og her fungerer det fint.
    Men jeg får pt. ikke undevisning og min hest står ok billigt smiley sigter dog mod et sted med ridehus på et tidspunkt og en underviser snart.


  • #2   25. mar 2014 Jeg kan godt få det til at fungere på su... Godt nok har jeg heller ikke en ride hest, men koster jo stadig det samme som en ridehest.
    Dyrelæge regninger blev min mor dog nød til at betale, da jeg ikke kan finde pengene til dem.


  • #3   25. mar 2014 Jeg må indrømme, at jeg ikke turde købe hest, hvis jeg var på SU - én høj dyrlægeregning, og man står med skægget i postkassen. Men nu er mine to også ret dyre i foder, og det er jo individuelt fra hest til hest...Det er bare et meget stramt budget, der skal lægges - og man har ikke luft til uforudsete udgifter....Men hvis du har et godt bagland (forældre?), der kan hjælpe med de tunge udgiftsposter, så er det selvfølgelig nemmere....

  • #4   25. mar 2014 Jeg har valgt at få en rimelig god og dækkene forsikring på min hest!

  • #5   25. mar 2014 jeg er på SU, jeg har alle tre heste stående hjemme, er der en måned hvor det er lidt presset pga smed eller dyrlæge betaler min kæreste og så betaler jeg ham tilbage måneden efter smiley jeg får ikke undervisning..

  • #6   25. mar 2014 Men ja, sørg for at der er nogle der måske kan hjælpe dig, hvis du står i problemer. Det har jeg, og det er jeg taknemmelig for.

  • #7   25. mar 2014
    Det kommer an på hvor meget du får ubetalt og hvor mange andre udgifter du har.


  • #8   25. mar 2014 Det sats vil jeg nok ikke tage, medmindre den kunne stå hjemme og/eller forældre ville betale.

    desuden må du højest sandsynligt slet ikke eje en hest hvis du er på kontanthjælp.


  • #9   25. mar 2014 nu vil jeg ikke eje, men leje.

    jeg for 8000 kr. nu, bor hjemme. betaler selv mobil, net og mad, og betaler af på su lån, som er færdig om 3 måneder, når jeg kommer på su, vil det være det samme beløb, da jeg jan handicap hjælp.


  • #10   25. mar 2014
    Så længe værdien ikke er over 10.000 kr må man gerne. Samt nogen kommuner ikke regner en hest for en værdi. Da de var ude på min skole og fortælle var det kun hvis den var meget værd det var relevant - fordi den så kunne indbringe penge.
    Da jeg så selv kom på kontanthjælp blev jeg ikke spurgt ind til det overhovedet, selvom jeg havde skrevet det på faste udgifter.

    Så det er forskelligt og intet fast - trods det er møg irriterende. Men det er en vurderingssag. Man må også gerne have en hund - men er det en meget dyr hund der kan indbringe penge, så er det noget andet. Samme med TV osv.


  • #11   25. mar 2014 Så længe du er på kontanthjælp må du ikke have nogen værdier på over 10000 kr.

    Jeg har haft hest da jeg fik SU. Alle pengene gik til hest og der var ikke penge til andet også selvom jeg havde arbejde.


  • #12   25. mar 2014 vil ikke EJE!!!!! men låne en hest

  • #13   25. mar 2014
    Om du har råd til at låne en kommer stadig an på hvad du får udbetalt og ellers har af udgifter :o)


  • #14   25. mar 2014 Jeg har hest på SU.. Men bor også hjemme ellers kunne det ikke hænge sammen.

    Men prøv at lav et budget og se om du kan få enderne til at mødes


  • #15   25. mar 2014 Jeg bor altså ude, og jeg har hest opstaldet - men hvis lokummet brænder, så kan jeg altid få min hest hjem til mine forældre - de bor bare 40 km væk.
    Men det er en priortering og vurderingssag, om man vil bruge mange penge om mdr. Det kommer jo også an på ens krav til opstaldningssted osv. Jeg har valgt et billigt sted lige pt. fordi jeg gerne vil have penge tilovers til mig selv - ja jeg bruger mange af dem, men jeg arbejder også en del :-).


  • #16   25. mar 2014 Ren prioriteringssag - jeg har haft både bil, hestetrailer, mc, lejlighed og 8 heste på SU under en videregående uddannelse - dog med job og studielån.

    Det er et spørgsmål om man kan og vil prioritere - og ja, man kommer til at ofre andre dele af livets mange glæder.

    Som de andre siger, så er det helt klart at foretrække, at have et godt bagland - just in case.



  • #17   25. mar 2014 Låne leje er jo det samme. Omkostningen ved køb er det mindste af det. Men naturligvis kan du ved lån måske dække dig for dyrlægeudgifter. Alt efter hvad du aftaler omkring hesten. Jeg bruger hurtigt mange på hest hver måned. Ved nogle kan holde det på et lavt nivo men aldrig rigtig lykkes mig. Vil hellere anbefale part ful part. Og så spar op og få taget uddannelsen. Uden at skulle arbejde og ordne hest og ikke have tid til at læse. Men vi jo alle forskellige. Som oftest man kan hvad man vil, hvis man brænder nok for det.

  • #18   25. mar 2014 Jeg har hest på hjemmeboende kontanthjælp. smiley
    Det er stramt, men det kan liiige løbe rundt, men der er bestemt ikke penge til byture eller tant og fjas. smiley


  • #19   25. mar 2014 jeg har hest på hjemmeboende su, men ville ikke kunne klare det uden mit arbejde ved siden af..
    jeg har kun penge til hesten, men sparer så også penge sammen til eventuelle dyrlægeregninger smiley og rider ikke undervisning, det kan jeg ikke finde penge til smiley


  • #20   25. mar 2014 opstaldning skal være billigt, da undervisning tag de fleste penge, og stævner.

    planen er at jeg skal flytte i år, hvornår ved jeg ikke endnu.


  • #21   25. mar 2014 Med lån så ville jeg ikke gøre det. Ville vente til jeg havde betalt mit lån HELT ud smiley

  • #22   25. mar 2014 jeg har haft heste/e da jeg var på kontant hjælp men jeg havde desværre ikke råd til så meget undervisning som jeg gerne ville hav. Man skal jo også tænke på at der er noget der hedder smed og dyrlæge så det skal der også altid være råd til. Jeg havde 2500-3000kr. om mdr. som der stå hest på og en 5 øre mere.

  • #23   25. mar 2014 Først og fremmest skal du have en klar plan over din kommende indtægt i forhold til dine udgifter. Du siger, du vil have hesten opstaldet "et billigt sted", men overvej muligheden for, om det overhovedet er muligt at finde en opstaldning i den prisklasse, du kan få råd til, hvor der samtidig er nogle faciliteter, til at kunne modtage undervisning i den mængde, du ønsker smiley
    Alfa og omega i din situation er også, at du enten har en økonimisk "buffer", du kan trække på i hårde tider - her tænker jeg med hensyn til smed, foder, dyrlæge med videre - som måske kan være begrænset i og med, du pt er på kontanthjælp, eller at du har en familie, der vil kunne låne dig penge.

    Er du det mindste i tvivl, så lad være. Når det er et dyr, du vil gå ind og tage ansvar for, som jo bekendt er et kæmpe prioriteringskrævet ansvar, skal du som minimum være sikker på, at du både tidsmæssigt og øknomisk er sikret, så det ikke bliver hestens velfærd, der må nedprioriteres.


  • #24   25. mar 2014 jeg har 2 heste på SU og det går også fint og har stadig ok potion penge tilbage til mig selv og mine andre dyr bagefter.

    min far betaler dyrlæge.

    men jeg betaler så smed selv men det er også kun 800 kr. for begge hypper til sammen så det er ikke så slemt.


  • #25   25. mar 2014 Jeg vil også sige ren prioteringssag. Jeg er på SU, jeg ejer halvdelen af et nedlagt landbrug, en hund, 3 katte og 4 danske varmblod. Jeg har ikke råd til så meget andet. Så ingen biografture osv. Men det kan godt lade sig gøre. Man skal dog lave en opsparing hvad angår hjælp til dyrlægeregninger osv.

  • #26   26. mar 2014 Jeg tænker lidt, hvordan du ka få 8000 når du bor hjemme og under 25?
    Satsen er omkring 3265 normalt.

    Men SU er jo lavere, og hvis du påtænker at ska flytte, ska du overveje det grundigt, for der er ik meget overskud når huslejen er betalt.
    Der ska nok et job til..
    + du har store stævneplaner (ved jeg fra tidligere indlæg)


  • #27   26. mar 2014 Fordi jeg for aktiverings tillæg, og når jeg kommer på su, så kan jeg få handicap tillæg, da jeg har nogen psykiske problemer, som gør jeg ikke er istand til at havde et studie job. så derfor vil jeg få det samme.

  • #28   26. mar 2014 Hvilken uddannelse skal du muligvis starte på.? Så vidt jeg ved kan du nemlig kun få handicaptillæg på en videregående uddannelse.

  • #29   26. mar 2014
    Bare så du ved det, handicaptillæg er ikke noget man bare sådan lige får. Min kæreste søgte og fik først godkendt det efter 10 måneder, selvom hans journal mm. fulgte med og han på alle måder er godkendt.

    Så du kommer til at mangle de penge til du får dem. Og ja, man kan kun få det tillæg på videregående.


  • #31   26. mar 2014 Jeg købte min hest da jeg havde modtaget SU+SU lån i lidt over 6 mdr. Jeg har billig opstaldning og modtager meget lidt undervisning. Da jeg studeret arbejdet jeg meget ved siden af også. Jeg har dog mand og børn (manden har dårlig betalt og børnene er bestemt ikke gratis smiley ) men vi fik det hele til at gå rundt..Dog havde vi/har vi ingen luksus som biograf, café ture, rejser e.l. Kun det mest nødvendige som tøj, mad, bolig og fritidsinteresser til børnene. smiley

  • #32   26. mar 2014 Jeg skal starte på pædagog assistent

  • #33   26. mar 2014
    Det er en erhvervsuddannelse. Ergo kan du ikke få handicaptillæg.


  • #34   26. mar 2014 Oki, så gir det mere mening:)
    Dog troede jeg ik det var så meget, når man stadig bor hjemme.
    Men det lyder til, at der ka blive problemer når du kommer SU..


  • #35   26. mar 2014 ja på grundforløbet bliver det presset, men når jeg går på elev løn så er det lettere, for til den tid jeg skal starte er jeg 26 år, og chancen for at få voksenelevløn er der.

  • #36   26. mar 2014 Hvor i Hillerød vil du finde billig opstaldning? smiley

    Jeg er lokal, og de få billige steder der er, er forholdene ik til at ha andet end fold hest, slet ik få undervisning og ride sig op til stævner?
    Med mindre du bare skal bruge fold og skur, og så kører dagligt til bane/ridehus ? smiley


  • #37   26. mar 2014 kender 1 par stykker private. men skal lige havde styr på en masse først, før det bliver til noget

  • #38   26. mar 2014 Ok smiley

    Men det kan jo være at vi ik er samme sted, når vi snakker om billigt smiley


  • #39   26. mar 2014 vis det kunne fås gratis vil det være super, men ellere mellem 1000 - 1600 kr.

  • #40   27. mar 2014 Ok, da kan du nok få noget m bane

    Vær opmærksom på at mange annoncerer een pris, men så er det uden strøelse og foder...

    Jeg kender et selvpasserstald hvor alt er med i prisen, du skal bare indgå i en staldtjans og det er 1800 om måneden


  • #41   30. mar 2014 Du er nok nødt til at ligge en hel klar plan over hvad din fremtid er. En ting er at du gerne vil låne en hest. Men de fleste hesteejer, som låner deres heste ud, vil gerne at man har en del af udgifterne på hesten. Såsom opstaldning, smed og evt vaccinationer. Nogle deler man dyrlæge regninger med og andre ikke. Dog kan der også være ulemper ved at låne en hest.. I skal have nogle hel klare aftaler omkring den og HVIS nu hesten kommer til skade under dit varetægt, hvad så?

    Så du skal være hel sikker på hvad opstaldningen vil koste, hvad er der med i prisen? evt hvad prisen er for de lokale smede og vacciner. Undervisning koster jo også, alt efter hvilken underviser du vil have..

    Hvis du også vil flytte hjemmefra, begynder det jo nok at blive stramt.. Men måske det lykkedes.. smiley


  • #42   30. mar 2014 vil først begynde at lede, når der er styr på det.

Kommentér på:
Havde hest på SU eller Kontant hjælp??

Annonce