{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
617 visninger | Oprettet:

Jobansøgning? {{forumTopicSubject}}

Hej tøser (og drenge).
Har i nogle gode råd - eller en god måde - til at skrive en jobansøgning på? Altså kunne mega godt tænke mig et job og har også tiden til det, men kan ikke finde en måde at starte ansøgningen på.. Aner virkelig ikke hvordan jeg skal starte den.. Hjælp..
(Jeg er 14 - 15 på søndag)
Håber i fatter mit budskab - er ikke så god til at forklare..
- Nikita T


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jobansøgning?
  • #1   6. maj 2014 Lad være med at lave en standardansøgning, og send ud til alle. Lav hellere en målrettet ansøgning til hver af de steder du ønsker at søge. Så er den henvendt til det enkelte sted, og de kan se at du er interesseret i at arbejde der.

    Her er det en god idé at læse hvad der står i jobopslaget, hvis der er sådan et. Læs hvad de lægger vægt på ved den ansatte og i virksomheden generelt, og hvad de kan tilbyde dig, og forsøg at inddrage det i din ansøgning. Det kræver måske lidt øvelse i starten. Er der ikke et jobopslag, så research på deres hjemmeside, eller ring til dem.

    Sæt ord på dine egne kompetencer, og gerne hvad dine tidligere jobs/erfaringer/oplevelser/fritidsinteresser har givet dig af kompetencer. Har du hest, kan du fx sige at du er ansvarsbevidst, tålmodig, grundig, fleksibel og god til at skabe overblik og holde hovedet koldt.
    Har du spillet fodbold fx, så er du måske god til at samarbejde med mange på én gang, du tænker hurtigt og er god til at overholde aftaler.
    Husk også at have et ordentligt CV med. Søg på nettet, for at se hvordan du laver sådan et.

    Gør din ansøgning svær at overse, ved fx at lave en stor overskrift. Overskriften skal være fangende og gerne lidt sjov. Hvis du fx sender en uopfordret ansøgning, og der på firmaets hjemmeside står at de er 25 medarbejdere, så kan du skriver i overskriften "Jeg er jeres 26. medarbejder" eller sådan noget. Noget der fanger interesseren.
    Slut gerne af med noget ala "Jeg ser frem til at høre fra jer", da det opfordrer dem til at tage kontakt til dig. Du kan også nævne nogle ting, som du gerne vil uddybe i en jobsamtale.

    Husk at der skal være en rød tråd mellem ansøgning og CV. Brug samme skrifttype, størrelse og farve og hvis du bruger nogle specielle effekter - fx sidehoved, rammer osv. så skal det være ens på begge to. Hav gerne det samme billede af dig, på begge to.


Kommentér på:
Jobansøgning?

Annonce