{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jobansøgning
  • #1   2. nov 2015 Jeg plejer at bruge den her disposition til en jobansøgning:

    - kort om mig (basis oplysninger, hvad laver jeg f.eks.)
    - hvorfor vil jeg gerne have jobbet?
    - hvad kan jeg tilbyde? (kompetancer, fleksibilitet i forhold til arbejdstider, etc.) (skal gerne understøttes af CV)
    - hvorfor skal jeg ansættes over andre (flettes gerne sammen med hvad jeg kan tilbyde)
    - og en passende afslutning

    Jeg bruger meget energi på at skrive jobansøgninger der passer til jobbet, udvælge de mest nyttige kompetancer jeg har og så fremdeles. Det giver pote smiley


  • #3   2. nov 2015 Noget i retning af:

    Fængende overskrift HVIS du kan komme på en fornuftig en -altså istedet for et eller andet traditionelt ala "ang stillingen som..." e.l. så find på noget der er mere personligt og fængende og passer til stillingen -og som på naturligvis leder over til det første afsnit af selve ansøgningen.
    Nu er kreativiteten lige gået lidt tabt her til aften, men det kunne f.eks. være et eller andet ala: "et job som *indsæt job* er det lige mig..." og så kan man jo fortsætte med hvorfor det er man er lige hvad de mangler..
    -det var ikke ligefrem et kreativt eksempel, men håber du forstår hvad jeg mener smiley

    Nå, men herefter vil jeg gerne have følgende afsnit:

    -hvorfor søger jeg jobbet
    -hvem er jeg
    -hvad kan jeg tilbyde virksomheden (og her må man gerne henvise til/uddybe ting der kan findes i CV'et, men lad endeligt være med bare at gengive det der står i CV)

    Den der "hvorfor skal jeg ansættes fremfor andre" ville jeg være varsom med -jeg sidder og læser ansøgning næsten dagligt i mit job, og det er bare super dårlig stil at nedgøre andre for selv at fremstå bedre. Hvis man har lavet en god præsentation af hvad man kan tilbyde virksomheden HAR man jo allerede fortalt hvorfor det er netop mig der skal ansættes.

    Vigtigst er egentligt at du læser jobopslaget GRUNDIGT (hvis det da ikke er en uopfordret ansøgning) og i ansøgningen forholder dig til på hvilke måder du lever op til deres ønsker og krav

    Hold dig fra floskler som "ser udfordringer fremfor begrænsinger" o.l. -og bruger du dem alligevel, så kom med et eksempel -det er nemlig sådan en Gud og hele verden skriver i ansøgninger, og ingen kan rigtigt nævne hvordan de så lige gør det i praksis -det lyder bare så fint (synes de da) smiley

    Og læs for Guds skyld ansøgningen igennem, ret stavefejl, sørg for den er opstillet overskuelig osv. Får man 100 ansøgninger til en stilling er det bare møgtræls at hakke sig igennem tætskrevne sider i skriftstørrelse 5 og fyldt med stavefejl (og ja, sådanne ansøgninger får man jævnligt smiley )

    Puha -beklager det lange indlæg, håber noget af det var brugbart smiley


  • #4   2. nov 2015 hov -og ang fængende overskrift. Det skal naturligvis have noget at gøre med dig/jobbet -kreativt er godt, men jeg modtog for nyligt en ansøgning med overskriften "neuclear rainbow pants" og så gik den ellers over til selve ansøgningen... det giver altså ikke bonuspoint at "tale" tågesnak smiley

  • #5   2. nov 2015 Jeg vil sige at det handler meget om hvilken stilling du søger, om det er fritids- eller fuldtidsjob, og så om at skille sig ud af mængden... smiley

    Jeg har f.eks. lige fået nyt fritidsarbejde i Horze Aaborg, hvor jeg starter i denne uge. Der var over 100 personer der havde søgt den stilling på under en uge smiley


  • #6   2. nov 2015 Michelle det er heller ikke ment som nedgørende af andre - bare at huske at bruge energi på at fremhæve de kompetencer som (i følge en selv) gør en til den bedst egnede til stillingen smiley

  • #7   2. nov 2015 Hov og den med fængende overskrift er også vigtig som Michelle skriver
    Har søgt et job hvor de søgte Vejles sødeste smil
    Det havde jeg ikke så min overskrift blev "jeg har ikke Vejles sødeste smil men Vejles sødeste tænder! "
    Ved ikke om det lige var overskriften men jobbet fik jeg smiley


  • #8   3. nov 2015 Jeg synes rynkedellens "skabelon" er super fin smiley
    noget af det vigtigste er at have læst op på hvad virksomheden står for.. Evt. blande nogle af deres værdier ind i din ansøgning.

    og så husk aldrig at skrive noget negativt om dig selv! smiley dog husk heller ikke at lyve smiley
    altid vær ærlig i en ansøgning.. og også hvis du kommer til samtale selvfølgelig smiley


Kommentér på:
Jobansøgning

Annonce