{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
717 visninger | Oprettet:

Opstalding..Hvad er ikke ok? {{forumTopicSubject}}

Hej HG.
Jeg undrer mig somme tider om det bare er mig der er sær ift. min hest. Så jeg ville gerne høre med Jer der ikke har hesten der hjemme om hvad der irriterer Jer eller får Jeres sinde i kog ift. opstaldnings stedet smiley
Så hvad irriterer Jer/hvad er I mindre glade for?

Til Jer alle. Hvad er acceptabelt/ikke acceptabelt?

Mvh TT


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Opstalding..Hvad er ikke ok?
  • #1   7. maj 2014 Hvis min hest får det forkerte foder eller slet ingen foder..

  • #2   7. maj 2014 Når folk tager mine ting og bruger dem, uden overhovedet at have hørt mig om det er okay..
    Når folk bruger min boks, uden at fjerne klatter.. Og når trillebørene ikke bliver tømt efter brug smiley


  • #3   7. maj 2014 Og lige nu, at der ikke bliver fodret før 8/8.30, men det er vist ikke sådan til at brokke sig over, heldigvis kan jeg selv fodre hvis vi lige får det koordineret smiley

  • #4   7. maj 2014 At min hest får halm i sin boks trods jeg har understreget at han IKKE skal have halm!
    At min hest bliver smidt på den forkerte fold uden wrap tilgængeligt hele tiden.
    At der render små irriterende børn rundt og leger, som ikke forstår at det er en hestepension men tror det er en børnehave og gentagende gange skræmmer min 4 årige hest!
    Kunne skrive en hel roman! (:


  • #5   7. maj 2014 Når folk låner mine ting uden at spørge om lov og jeg finder dem liggende et tilfældigt sted med skrammer på.. Grrrrrrr!!!!!! Sidste gang havde nogen lånt min OS trense, dog hængt den tilbage med ridser i lakken på næsebåndet og der røget sten fra pandebåndet. Den var helt ny smiley

  • #6   7. maj 2014 Hvis hegnet ikke er i orden, hvis nogen glemmer at fodre, hvis der ikke blir ryddet op, hvis nogen bruger mine ting, uden at spørge osv. Der er faktisk ret mange ting som kan irriterer mig mht. opstaldnings steder .

  • #7   7. maj 2014 Hvis jeg skal tage fra hvor jeg står nu, så må det være når folk tager mine ting uden at spørge om lov.
    At det virker meget som om der er forskelsbehandling.
    Når folk smider den eneste gode longepisk væk, som er nødvendig at have med når der bliver åbnet for psygo-folden... smiley
    At folk smider alt deres lort (striglerkasser, dækkener, grimer, osv) foran min bokslåge, så jeg ikke kan komme ind til min hest.

    Tror det var det, heldigvis er det generelt et dejligt sted jeg står! smiley


  • #8   7. maj 2014 Jeg melder mig på *låne ting uden at spørge* vognen!
    Især hvis de så ligger det et andet sted end, hvor de fandt det.
    Heldigvis har jeg ikke oplevet det med andet end strigler og træktove og ting i den dur, men det er da stadig irriterende.


  • #9   7. maj 2014
    Faktisk er jeg ret tilfreds med mit nuværende sted.
    Vi er kun mig og en anden opstalder og resten af hestene tilhører staldejer.

    Jeg flyttede netop fra det sidste sted fordi der var så mange ting der gik mig på nerverne konstant. Også de andre.

    Der er nogle ting jeg kunne ønsker anderledes, men det er ikke noget der dagligt kan irritere mig eller jeg var voldsomt irriteret over. Så var jeg der ikke.


  • #10   7. maj 2014 Meget slemt ! Hvis nogen tog min hest og "gjorde noget ved" uden jeg har givet lov. Det er aldrig sket, men jeg ville blive SÅ tosset (har hørt om det, fx til en lille træktur med en andens barn)...

    Meget slemt. Hvis aftaler brydes, fx at personen alligevel ikke kan tage en fodervagt(sagt efter fodringstid), at man bliver lovet "sommerfold" uden græs (til småforfangen hest) og så kommer de alligevel på græs eller lign. Det bringer virkelig mit pis i kog!

    Mindre irriterende, hvis en forbedrings-idé(der ikke er synderlig dyr) ikke bliver lyttet til, eller hvis ejeren af stedet har snakket om at lave dit-dat-dut om og det så tager en krig før det er gennemført (fx 1,5-2 år, yes I've been there)

    Mindre irriterende, når der sker huslejestigninger (men det er jo næsten uundgåeligt smiley )

    Frustrerende, når der er bliver bagtalt ved at "kaste med sten selvom man selv bor i et glashus"

    Træls, men svært at gøre noget ved, når banen generelt er blevet lavet lidt for blød og græsbanen hurtigt er dårlig pga lerjorden i underlaget ..


  • #11   7. maj 2014 Folk går og tager af mine forskellige tilskuds pulver og andre ting, selvom jeg hænger 10 sedler op rundt om, hvor der står at man skal holde sine snitter væk smiley

  • #12   7. maj 2014 Hvis min hest pludselig er kommet på en anden fold med helt nye heste. Det kan virkelig genere mig!

  • #13   7. maj 2014 Når hesten bliver flyttet fra en fold til en anden - dog med samme kammerater, så render man rundt på hele gården og leder efter sin egen hest.... Dét irritere mig!

    Når man ikke rydder op på ridebanen efter springbrug...


  • #14   7. maj 2014 Har oplevet at min hest kom på sygefold, når han var rask... Var ved at eksplodere! Når småbørn ikke hører efter, når man pænt forklare dem, at de altså larmer for meget, og er for mange omkring hestene. Har faktisk også oplevet at min hest kom ud MED staldgamacher! Har de der Back on Track, som er ret dyre.. Kunne nævne mange flere ting. smiley

  • #15   7. maj 2014 Noget der irriterer mig, er når folk ikke passer på opstaldningsstedets ting fx. vores springmateriale. Det ene bom bliver ødelagt efter den anden, springmaterialet bliver smidt på jorden, så det gør i stykker, og malingen ryger af..

  • #16   7. maj 2014 Det irriterer mig grænseløst, når der er nogle regler, fx man skal samle klatter efter sig i hallen og feje efter sig på strigle pladsen/ efter at have strøet boksen. Og så der konsekvent er nogen som ikke gør det, og som endda ikke lige får en reminder af stald ejer.! Mens vi andre går og fejer og fejer og fjerner klatter, og glemmer man det lige en enkelt gang, så er helvede løs i Laksegade.!

  • #17   7. maj 2014 Generelt synes jeg det er uacceptabelt, hvis det går ud over min hest. Det kan være forkert/manglende fodring, ingen læ på folden, manglende stråfoder, farlige hegn, meget mudrede folde eller lignende. Det ville få mig til at overveje at flytte, og sidste gang jeg flyttede var pga. foldenes tilstand.
    Ting der ville irritere mig, var ting der gik ud over mig. F.eks. medopstaldere som lånte mine ting, bagtalen/sladren, at folk ikke rydder op efter sig eller ikke gør deres del af arbejdet generelt eller at banen var meget våd/ujævn. Har stort set ikke oplevet det sidste, så måske derfor jeg tænker at det ikke ville få mig til at flytte. Hesten skal bo der 24-7, så det vigtigste er at han trives, så må jeg forsøge at løse de ting der irriterer mig smiley


  • #18   8. maj 2014 Der er ingenting der irriterer mig der hvor jeg står, men en masse fra det sted jeg stod før.

    At folk smider kæde på min hingst, når det slet ikke er nødvendigt.
    At folk stiller en brunstigt hoppe foran min drengs boks - undskyld, men hvad tænker folk på?
    At mit udstyr bliver flyttet, uden jeg får det at vide.
    Og helt specielt irriterer det mig, at mange er SÅ hingste forskrækket. Min hingst skulle åbenbart stå med plade for, til sin nabo i boksen, og gå mutters alene, uden nogen ved siden af, kun fordi han er hingst. Det er nu jeg skal nævne, at han ofte står i trailer med en vallak uden problemer, og nu har både nabo på fold og i boks, præcis som han skal.

    Kan komme på en masse andet, men specielt er det håndtering af hingste der irriterer mig. Nogen mennesker skal bare ikke forsøge, hvis de kun kan irettesætte ved at slå og med kæde. Øv.


  • #19   8. maj 2014 Når mugeredskaber ikke står på sin plads og trillebøren er fyldt..



  • #20   8. maj 2014 At staldejer ringer og hun har fodet.. Og det kan ikke passe for der var en pose tilbage i kassen og det var der også lørdag da jeg skulle foder.
    Så endnu en løgn..:(((((


  • #21   8. maj 2014 Når man snakker med nogen nye der skal overtage det sted man flytter ud til og de så ikke informere om at prisen stiger med 1000kr så fra at tro man skal betale 1850 for fuldpas til at skulle betale 2850 for selv at muge og nogen gange lukke ind. + selv lukke på græs hvor den kun må gå 1 time...

    Det surt....


  • #22   8. maj 2014 Når nu hestene her skal på sommergræs og vi egentlig betaler samme pris som om vinteren, men staldejer mener han stadig kan leje vores bokse ud til andre
    .


Kommentér på:
Opstalding..Hvad er ikke ok?

Annonce