{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
654 visninger | Oprettet:

Homoseksuelle - AT projekt {{forumTopicSubject}}

Hej alle skønne hestemennesker!

Jeg er i gang med at skrive synopsis til årsprøve i 2.G, hvor overemnet er Kampen for det gode liv, og jeg så har valgt Homoseksuelles rettigheder. Jeg arbejder med fagene psykologi og historie og har lidt brug for hjælp til nogle svar jeg skal bruge til psykologi. Så håber i vil svare på to spørgsmål jeg har smiley

1. Har du nogle fordomme omkring homoseksuelle? Hvis ja, hvad er så grunden til dette? Og hvilke fordomme?

2. Tror du at det påvirker børn at vokse op med forældre af samme køn? Hvorfor/hvorfor ikke? Hvordan ville det påvirke?

Det ville være super dejligt hvis i lige tog jer et par minutter til at svare så jeg kan få lavet en god synopsis! Mange tak på forhånd smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Homoseksuelle - AT projekt
  • #1   9. maj 2014 1. Har du nogle fordomme omkring homoseksuelle? Hvis ja, hvad er så grunden til dette? Og hvilke fordomme? - Nej.

    2. Tror du at det påvirker børn at vokse op med forældre af samme køn? Hvorfor/hvorfor ikke? Hvordan ville det påvirke? - Jeg tror det vil gøre børn til mere rummelige mennesker i mange tilfælde. Homoseksuelle par kan være ligeså gode - eller bedre - end hetroseksuelle par. Og da homoseksuelle altid vil skulle have hjælp for at få børn, er man sikker på at børnene er ønsket og vil blive elsket overalt på jorden. Det kan på ingen måde skade børn ikke at have en mor og en far. Det eneste der er er måske at f.eks piger hos et bøssepar vil skulle bruge en kvinde at snakke med? Men det ved jeg ikke. Jeg tror kærligeheden fra de to fædre, eller to mødre, vil være nok til at dække over alle sagn efter det manglende køn.


  • #2   9. maj 2014 1. Har du nogle fordomme omkring homoseksuelle? Hvis ja, hvad er så grunden til dette? Og hvilke fordomme?

    Nej, min fætter er homoseksuel, samt en af mine gode veninder er lesbisk. Og det gør intet for mig! De har ligeså meget ret til kærlighed selvom de er til det samme køn.

    2. Tror du at det påvirker børn at vokse op med forældre af samme køn? Hvorfor/hvorfor ikke? Hvordan ville det påvirke?
    Hel klart! Er sikker på at et barn der vokser op med 2 forældre af samme køn, elsker deres forældre ligeså højt som vi andre elsker vores. Men det kan påvirke dem i skolen, hvis de har forældre af samme køn. Jeg tænker af hensyn til at barnet kan være et nemt mobbeoffer.


  • #3   9. maj 2014 West - Homoskesuelle skal vel ikke forhindres i at have børn, fordi andre forældre har fejlet i at opdrage deres børn, til at være elskende, rummelige mennesker? smiley

  • #4   9. maj 2014 Det siger jeg heller ikke? smiley
    - jeg er kun enig i at de skal have ret til det. Jeg siger bare det kan påvirke børn at have 2 ens kønnet forældre, i forhold til skole, ved at de f.eks. bliver mobbet smiley
    Jeg har også liket din kommentar, da jeg er enig i at barnet er ønsket og er sikker på at få den kærlighed som han/hun fortjener smiley


  • #6   9. maj 2014 Lund, vil du uddybe hvorfor du mener at det er en hjernesygdom? smiley Og hvordan du tror det ville påvirke børn, om du mener negativt eller positivt? smiley

  • #7   9. maj 2014 West - Hah okay, skulle bare lige høre om jeg forstod det rigtigt smiley

  • #9   9. maj 2014 1. Har du nogle fordomme omkring homoseksuelle? Hvis ja, hvad er så grunden til dette? Og hvilke fordomme? - Overhovedet ikke

    2. Tror du at det påvirker børn at vokse op med forældre af samme køn? Hvorfor/hvorfor ikke? Hvordan ville det påvirke? - Jeg tror ikke som sådan det påvirker et barn. Jeg er selv vokset op uden far, så det er vel på den led ikke påvirkende. Jeg tror til gengæld, at det kan påvirke børn i skolen - pga. mobning og sådan. Men som Linnea siger, så er man sikker på, at børnene er ønsket, mere end noget andet - og derfor også elsket meget højt af deres forældre. Homoseksuelle par, har jo ikke mulighed for 'upsere'



  • #10   9. maj 2014 1. nej overhovet ikke! smiley
    2. ja selvfølgelig gør det det, men det påvirker dem ikke på nogen dårlig måde! smiley

    jeg har selv arbejdet med det samme og det er vildt spændene! smiley


  • #12   9. maj 2014 Ja jeg har noget i mod det. Jeg har et par onkeler men... Jeg tror der kun findes ganske få der er født forkert, og s¨er det okay. men man er især lebiske fordi det er på mode. Og det er klamt.. Bare klamt. Gud har skabt os til at være sammen Mand og Kvinde.

    Selvfølgelig påvirker det børnene. Siger ikke det er til det dårlige, men det er bestemt ikke til det bedre.. !!!


  • #13   9. maj 2014 1. Nej, en del af min vennekreds er bi/homo eller sågar transseksuelle. Det påvirker mig ikke. Jeg tænker ikke over det når jeg snakker med dem. Det er jo mennesker ligesom mig.

    2. Well, børn som vokser op med 2 kvinder eller 2 mænd som forældre tror jeg har en fordel fordi de bliver mere åbne og tolerante.. Mobning i skolen tror jeg dog også vil forkomme, desværre. Mange af nutidens børn er utroligt dårligt opdraget.


  • #15   9. maj 2014 AMEN!
    - tak lykkeli smiley


  • #16   9. maj 2014 Lund: Hvis det er tilfældet Lund, så har jeg åbenbart en hjernesygdom...

    1. Har du nogle fordomme omkring homoseksuelle? Hvis ja, hvad er så grunden til dette? Og hvilke fordomme?
    Nej det har jeg ikke, hvorfor skulle jeg dog det?

    2. Tror du at det påvirker børn at vokse op med forældre af samme køn? Hvorfor/hvorfor ikke? Hvordan ville det påvirke?
    Jeg tror ikke det påvirker børnene negativt, dog tror jeg desværre, at børnene ville blive mobbet. Men det handler bare om opdragelsen af dem der mobber. De skal nok finde et eller andet at mobbe med.


  • #17   9. maj 2014 Enig - dette emne burde ikke engang diskuteres.
    Det burde bare være så naturligt så der ingen diskution var smiley


  • #18   9. maj 2014 Det burde det klart JGR, men hvis man er heldig så kan man - ved at diskutere det - få homofober til at slå øjnene op smiley

Kommentér på:
Homoseksuelle - AT projekt

Annonce