{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
528 visninger | Oprettet:

homoseksuelle vielser {{forumTopicSubject}}

Ja kære hg.hvad er jeres holdning til at homoseksuelle nu må bliver viet i kirken.

Min egen holdning er : at det godt nok endelig var på tide at de bliver set som alle os andre. Jeg er ateist og syntes religion er noget pjat. Jeg kan ikke forstå at vi i det 20 århundrede tror på noget som ikke kan bevises. At der skulle være en gud som skulle have sagt hvordan vi skal leve og hvad der er rigtig og forkert.
Hvorfor skulle homoseksuelle ikke kunne blive viet. En vielse nu til dags har intet med religion at gøre men tradition.
Så hvad mener i og hvorfor mener i det.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  homoseksuelle vielser
  • #1   8. jun 2012 Jeg synes det er et kæmpe skridt for ligheden i Danmark, og tænk at det først bliver lovligt nu!

  • #2   8. jun 2012 Jeg er kristen (men "dyrker" det ikke som sådan), men det betyder for mig ikke, at man sal være enig i alt der står i Bibelen. For mig handler kristendom og kirker og fællesskab og kærlighed, og så er det da dobbeltmoralsk ikke, at tillade ægteskab for to mænd eller to kvinder der elsker hinanden..
    Jeg synes det er super fedt, at det er blevet vedtaget! :o)


  • #3   8. jun 2012 altså jeg er kristen.. døbt og konfirmeret, men går ikke i kirke smiley jeg tror bare at der er mere mellem himmel og jord. well..
    Selvfølgelig skal homosexuelle vies i kirker. de er jo som alle os andre! de er også forelsket og vil giftes.. det er jo helt normalt.
    Jeg synes at det er alt for sent at de for lov til det, men bedre sent end aldrig smiley


  • #4   8. jun 2012 Mener præcis det samme som dig. Det var fanme på tide

  • #5   8. jun 2012 Biblen siger det meget simpelt: Størst af alt er kærligheden!

    Er ikke kristen, så har intet imod det :o)


  • #6   8. jun 2012 Det handler om ligestilling. Kirken får enormt statslig støtte, og er derfor i langt højere grad en statslig institution frem for et samlepunkt for troende. Derfor må der være lige ret for alle i de statslige institutioner. Biblioteker, hospitaler, kirker osv. Hvis kirken ikke vil underordne sig de demokratiske principper, må den jo melde sig ud af staten og finde sin finansiering et andet sted. Vil kirken bestå må den følge med.

    Man burde jo antage at kristne selv, kunne tage deres egen tro seriøst nok til ikke at udnytte kirken ved f.eks. at blive konfirmeret, få en begravelse eller blive gift i kirken bare fordi den er smuk.

    Argumentet om at man ikke bør gide giftes, fordi det er imod biblen, holder ikke - der er så mange ting der er imod biblen, og tog man hvert et ord seriøst kunne man jo gå ud og udsætte andre mennesker for incest, overfald, mord og voldtægter. Og disse ting er altså også beskrevet helt og aldeles præcist :o)


  • #7   8. jun 2012 Jeg synes det er en hån i mod den danske folkekirke.
    Hvis man har læst biblen står der direkte flere steder at Gud skabte mand og kvinde for at de skulle leve samme.. Ikke samme køn.
    Man kan også se flere steder i biblen at den udtaler sig meget negativt om homoseksuelitet.

    Fint de kan vies, men bare ikke i min kirke..
    Jeg er i mod det, og alle må have deres holdning.

    Jeg synes lidt det er det samme som at sige at muslimer må vies i den katolske kirke.


  • #8   8. jun 2012 Jeg synes også det var på tide! Synes det er dybt åndssvagt at de skal behandles så anderledes fordi de er til det samme køn, det er jo ikke noget de selv har valgt.

  • #9   8. jun 2012 Sandie:
    Hvis ikke de selv har valgt det, hvem har så?

    De er jo ikke ligefrem tvunget smiley


  • #10   8. jun 2012 Klostermarken: Vil da virkelig håbe at jeg læste forkert på din sidste kommentar

  • #11   8. jun 2012 Klostermarken - Tina:

    What? Du vælger jo ikke din egen seksualitet. Det handler jo om hvad du føler dig tiltrukket af seksuelt.


  • #12   8. jun 2012 Selvfølgelig er incest ikke okay !!

    Jeg må vel have min holdning til emnet, ligesom alle jer andre har en holdning om det.


  • #13   8. jun 2012 Naturligvis har du ret til en holdning - men det du udtrykker er ikke en holdning, men en påstand. Og den påstand har du ikke belæg for :o)

    Du føler dig vel også selv seksuelt tiltrukket af forskellige typer - tør vædde med, at der er typer mænd du ikke på nogen måde kan forestille dig at være sammen med. Det er jo ikke et valg - hvis du absolut ikke kan tænde på en bestemt hudfarve, hårfarve, kropsbygning, højde eller lignende, så er det jo ikke et valg. Det er bare sådan du er - det er præcist det samme for homoseksuelle.


  • #14   8. jun 2012 Daydreamer:

    Nu er det sådan at biblen er som man fortolker den.. Det er op til den enkelte hvordan man fortolker den.
    Det er det samme med alle andre bøger - ikke alle læser det samme.


  • #15   8. jun 2012 Er atheist, og synes religion er skyld i alt for meget ondt.
    Men når det er sagt, er jeg konfirmeret (for traditionen - ligesom hvis jeg skal giftes i kirke) og jeg tolker biblen som at kærlighed er større end alt andet, og ikke at man skal være sammen mand og kvinde.

    Og selvfølgelig vælger man ikke selv sin seksualitet Tina.. Vil ikke komme med et argument for det, for synes Andreas' er perfekt..


  • #16   8. jun 2012 Daydreamer:

    Ja, biblen er skrevet på en anden tid, men det er koranen også?
    Den lever de bogstavelig talt efter hver evig eneste dag.
    Det gør vi kristne dog ikke - men som Caroline siger, behøver man ikke være enig i alt der står i biblen..

    Jeg har heller intet i mod homoseksuelle - min bedste ven er bøsse, men derfor er det bare ikke okay at blive viet i den danske kirke. Hvorfor er rådhuset ikke godt nok?


  • #17   8. jun 2012 Btw. kan homoseksuelle ikke være kristne nu????


  • #18   8. jun 2012 Klostermarken:

    Dit spørgsmål besvarer jeg netop i mit indlæg. Som du øjensynligt vælger at ignorere O:)


  • #19   8. jun 2012 Vi bliver aldrig enige om det med biblen..
    Skal vi ikke bare afslutte debatten her, og så sige at nogle er for.

    Caroline og jeg er i mod..


  • #20   8. jun 2012 synes da godt nok også det er på tide!! De er jo mennesker som os andre hvorfor skulle de ikke måtte have samme faciliteter (eller hvad man siger) som os andre?? Vidste faktisk slet ikke at homoseksuelle ikke måtte vies i kirken indtil nu?? troede at det var en selvfølge smiley

  • #22   8. jun 2012 Jeg mener heller ikke at homoseksuelle burde vies i kirken, synes ikke der er et godt nok argument til at man kan se bort fra at det står skrevet så tydeligt i biblen at det er forkert. Mange af de ting der står i biblen, der ikke længere bliver fulgt i dag, kommer sig af at Jesus kom ned på jorden og ændrede disse love med indførelsen af den nye pagt med mennesket.

    Jeg forstår dog heller ikke hvorfor man som homoseksuel ønsker at blive gift i kirken, når det der bliver set på som en synd og vederstyggelighed...


  • #23   8. jun 2012 Jeg synes det skulle have været vedtaget for længe siden...

  • #24   8. jun 2012 Jamen.. jeg forstår det bare ikke.. kan man så ikke være kristen, hvis man er homoseksuel? Kan man ikke tillade sig at gå i kirke og have en tro, binde sig til en religion, hvis man elsker en person af samme køn?

  • #25   8. jun 2012 Jeg synes det var på tide!
    Er meningen med den protestantiske kirke ikke, at tro er en personlig sag mellem en selv og gud?
    Hvis man gifter sig med en af samme køn, er det ikke noget resten af menigheden skal blande sig i. Det er de to forelskede mennesker og gud.
    Det er jo ikke gud, der ser på homoseksualitet som en synd og vederstyggelighed. Det er dem, der har skrevet Biblen og dem, der fortolker Biblen. Biblen er ikke det mindste objektiv, så man skal ikke tage alting for at være guds eksakte ord og meninger - snarere en af forfatternes.


  • #26   8. jun 2012 Tenna D: Der er jo en konflik mellem det at praktisere sin homoseksualitet og være kristen på samme tid, i det du ved at praktiserer homoseksueliteten så følger du ikke længere biblens ord. Jeg ved godt man ikke selv vælger hvad man seksuelt er til, men man vælger selv om man følger disse lyster jo smiley

  • #28   8. jun 2012 Men det må da være forfærdeligt, hvis man enten skal undertrykke sin religion eller seksualitet smiley
    Jeg er overrasket over, at kristendommen er så homofobisk.. Men selvfølgelig, det er en gammel religion, og tiderne er skiftet, så det vil jo medføre nogle komplikationer.


  • #29   8. jun 2012 Sig mig engang. Kan homoseksuelle ikke være kristene!!!? Det kan de da. Og hvorfor skal de så ikke have lov at blive gift. Det er simpel racisme det i siger. Tænk at der findes sådan nogle folk endnu. Se DET burde forbydes at se sådan på andre mennesker. De er mennesker som os med de samme følelser og det samme blod i årene. Hvordan kan man benægte sig sin egen race de samme privilegier som sig selv. De vil også leve med de samme traditioner.
    Desuden får kirken støtte fra skatter og homoseksuelle betaler skat. De får penge fra noget de foragter. Simpelthen for latterligt


  • #30   8. jun 2012
    HORNBÆK - Ja, man vælger selv om man vil følge ens lyster. Men skal man da undertrykke dem ellers? Jeg ville blive bims hvis jeg ikke måtte gøre forskellige ting og have den kæreste jeg har, pga. en tro.

    For mig der en ting der er størst og især i kristendomen der er kærligheden størst.



  • #31   8. jun 2012 Louise s. Du har så meget ret. Jeg forstår ikke at der kan komme sådan nogle kommentarer i dag. At man kan være så snæversynet i dag som klostermarken og Caroline.

  • #32   8. jun 2012 Krikken: Ja enten det eller acceptere at ens ægteskab ikke kan blive velsiget af Gud.

    Anne Sofie: Jeg håber godt nok ikke det er fordi folk mener at heteroseksuelle er bedre mennesker end homoseksuelle at de ikke vil have dem gift i kirken, jeg mener ihvertfald personligt at homoseksuelle er ligeså gode eller dårlige mennesker som alle os andre. For mig er det et spørgsmål om hvilke handlinger der er rigtigt og forkert ud fra et bibelsk synspunkt, og der er ægteskabet mellem mand og kvinde. Og synes det er svært at forlange af Gud af velsigne et forhold der i bund og grund er bibelsk forkert smiley


  • #33   8. jun 2012 Endelig siger jeg bare..

    Ingen vælger selv, hvem man forelsker sig i og nogle forelsker sig i en person af samme køn..

    Kristen eller ej, så syntes jeg det var på tide..


  • #34   8. jun 2012 Caroline, af ren nysgerrighed. Hvad siger du så til at folk som er ateiser, eller ikke tror disideret på Gud, kan giftes sig i en kirke? Hvad hvis du selv fik en ikke religiøs kæreste? Skal I så heller ikke kunne giftes i en kirke?



  • #35   8. jun 2012
    Jeg vil gerne giftes i en kirke fordi det er en lille pige drøm. Kæmpe kjole, smukke omgivelser og det er en tradition osv.

    Ligesom jeg blev konfirmeret fordi det er en tradition.

    Jeg tror ikke på gud men er medlem af folkekirken alligevel - som det fleste danskere nok er. Jeg går kun i kirke til begravelse, konfirmation, bryllup osv. - som så mange andre danskere.
    Så må man vel heller ikke blive gift, hvis man ikke kommer i kirken og dyrker troen?


  • #36   8. jun 2012 Homoseksuelle vielser? Nej føj! Det synes jeg ikke er iorden. Men jeg havde heller ikke sex med min mand før vi blev gift og han stener mig hver gang jeg forlader huset uden ham. Han slår mig også tit, men jeg vender altid den anden kind til. Hver gang jeg har haft min menstruation går jeg til præsten med to dueunger, så han kan ofre dem.
    Når vi får børn skal vores døtre sælges som slaver. Det må man nemlig gerne for biblen. Men være homoseksuel, det må man altså ikke!


  • #37   8. jun 2012 Maja? :b

  • #38   8. jun 2012 Jeg synes at det er et stort skridt for Danmark. Jeg har lige skrevet en kronik om vielse af homoseksuelle i Danmark og jeg endte den således:

    " Ud med den gammeldags, snæversynede og lettere fanatiske folkekirke og ind med en rummelig, nuanceret og åbenhjertet institution! "


  • #39   8. jun 2012 Caroline, jamen med din holdning til homoseksuelle og vielser i kirken, så forstår jeg slet ikke at du er i tvivl. Hvorfor skulle kristne bøsser ikke kunne gifte sig i en kirke, mens en ateist skal? I min verden hvis jeg skal følge den holdning, er det mere naturligt, at to kristne, bøsser eller ej, giftes i en kirke end en ateist.

    *High five* Mint.


  • #40   8. jun 2012 Det forstår jeg godt du mener, men forstår ikke ikke hvordan du kan være i tvivl om ateister så også skal have ''lov'' til at gifte sig i en kirke smiley

  • #41   8. jun 2012 Tradition? Ligesom de flestes grund til dåb og konfirmation? d:

  • #42   8. jun 2012 Jeg syntes det er på tide, kender da en del kristne - da min kæreste er troende - og der er da en hel del bøsser i blandt, selvfølgelig skal de have lov til at blive gift i den danske folkekirke.
    Navnet "folkekirke" betyder jo at det er en kirke for folket altså også en kirke for homoseksuelle smiley


  • #43   8. jun 2012 Det skal du have lov til, men så kender jeg personligt stort set ingen, der ville blive hverken døbt, konfirmeret eller gift i kirken smiley

  • #44   8. jun 2012 Jeg har intet imod det sådan set, og kan godt se det, fra deres synspunkt. Altså, at en kvinde (eller mand for den sags skyld) siden hun var lille har haft en drøm om at blive viet i kirken. Sådan har jeg det også selv, selvom jeg ikke tror på Gud. Jeg er også døbt og konfirmeret, og hvis det ikke var fordi, jeg gerne ville giftes i kirken, havde jeg nok også meldt mig ud af folkekirken smiley

    Når det så er sagt, så synes jeg måske, det var lidt unødvendigt lige nu set i lyset af den situation, Danmark er i rent økonomisk. For mig virker det til, selvom der var overlegent flertal, at det røde regering har fået det ændret under deres regeringstid, så de endelig har vedtaget noget, befolkningen vil synes om. smiley
    Hvis jeg havde stemt rødt, ville jeg da være overordentligt skuffet over alle de løftebrud og den politik, regeringen fører.


Kommentér på:
homoseksuelle vielser

Annonce