{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
717 visninger | Oprettet:

Finde hest? {{forumTopicSubject}}

Hej. Jeg har nu indset at min kære pony aldrig bliver stævne hest pga alle hendes angster, og hun kom slemt til skade sidst der var stævne, og hun deltagede ikke engang /:
Så har nu besluttet mig for, at finde en stævne hest, for vil ikke udsætte hende for noget unødvendigt.

Mit spørgsmål er så, hvor man kan finde forholdsvist billige heste?
Mit max beløb skal helst ikke skride over 15.000kr. Tænker enten en 3-6 års som er tilredet, eller en ældre som kan springe, men som har stået stille. Tænker det er hvad jeg kan få for pengene.

Jeg har kigget på hg og hn, og fundet et par stykker, men har ikke tænkt "wauw dén skal det være".
Jeg kan godt tilride selv, men lige nu har vi et heste hold på 4 heste, hvor de er 3 og 4 år gamle, så kigger efter en som allerede er tilredet, så der ikke skal lægges vægt på det, men som er lige til at gå til.

Kender i nogen steder? Eller evt nogen som sælger en fin hest for pengene?

Håber i kan hjælpe mig smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Finde hest?
  • #1   26. aug 2014 Ridehesten, dba eller Gul og gratis? smiley

  • #2   26. aug 2014 Facebook, der er mange derinde smiley

  • #4   26. aug 2014 Berit: den ene er en miniature og de to andre er min søsters smiley men jeg hjælper hende med tilridningerne smiley

  • #5   26. aug 2014 Tak!:)

  • #6   26. aug 2014 Jeg tror desværre at det bliver lidt svært at finde sådan en hest på sider som ridehesten, hestenettet, everhorse osv.
    Men hvis du nu ønsker at finde hest på disse sider, og få en fin hest ud af det, bliver det måske en hest med skader eller røngtenfejl. Man kan ofte være heldig med at købe en hest med røngtenfejl, men det kan også gå ekstremt galt. Så det vil jeg ikke anbefale.

    Prøv evt. at opsøge nogle stutterier, de har ofte nogle plag eller ungdyr billigt til salg pga. tids- eller pladsmangel smiley
    Men så er de nok ikke tilredne...

    Ellers så find en hest i tyskland, de er ofte langt billigere! Men man skal også lige huske omkostningerne til kørsel osv. derned.


  • #7   26. aug 2014 Kunne aldrig finde på at købe en hest med fejl. Men heste fra Tyskland skal vel også i karantæne?

  • #8   26. aug 2014 Kig ideal, evt skriv pb

  • #9   26. aug 2014 Har ikke hørt noget om at de skulle i karantæne... De kørte derned, prøvede hesten osv. Man skal bare have en tysk dyrlæge til at udføre handelsundersøgelsen, og ellers er det bare at tage den med hjem til Danmark.

    Ellers hvad med at låne en hest?


  • #10   26. aug 2014 Havde du ikke kæmpe krise over hvad du skulle gøre ved kræet når du skulle opereres og aldrig kunne ride igen efterfølgende? Oo

    Bliver total forvirret af at du skal noget nyt hele tiden og den ene dag vil sælge, og den næste dag har du reddet hesten fra døden og den er dit kæreste eje... Men det er måske bare mig


  • #11   26. aug 2014 Astrid jeg har ALDRIG skulle sælge min hest. ALDRIG. Ja jeg købte diva som mishandlet, og jo jeg kan ikke ride om 7 år, pga en operation, men det betyder da Ikke, at jeg skal stoppe med at ride nu? Jeg har på intet tidspunkt sagt, at jeg ikke havde penge til min hest.

  • #12   26. aug 2014 Jeg har bare indset at leve rytter livet fuldt ud, og derfor ønsker at få mine sidste år på stævne banen, og derfor søger jeg ny hest.

  • #13   26. aug 2014 Jeg har på et tidspunkt søgt part til diva i en kortere periode, fordi jeg var indlagt, men det er ved at være godt stykke tid siden. men har aldrig haft hende til salg. Kunne ikke drømme om at sælge min hest.

  • #14   26. aug 2014 Jeg har aldrig skrevet at du ikke har penge til hest, for det kan jeg af gode grunde ikke vide noget om.

    Om du har ville sælge din hest er vidst bare mig der kommer på et sidespor, for nej det er selvfølgelig sagen uvedkommende.

    Men jeg kan ikke forstå at du ikke forsøger med den du har når nu du ikke vil sælge i stedet for at anskaffe dig noget nyt du igen kommer til at have krise over når du skal opereres og ikke kan ride mere - det er da lidt skørt at købe flere heste når du VED at det skal stoppe.

    Min hest var da heller ikke en engel de mange første gange hun var med i byen, men det kom med rutinen.

    Synes bare du roder lidt rundt i dine beslutninger og ønsker og det er måske ikke det bedste at anskaffe et nyt dyr hvis man ikke selv ved hvad man vil.

    Fejlede du ikke også noget med et kraveben der gjorde det svært at ride?

    Nej nu skal jeg nok stoppe, men træk vejret dybt gør du går ud og kæber endnu en hest fordi det er det du vil nu.


  • #15   26. aug 2014 Astrid: jeg tænker også over tingene før jeg køber ny hest. Både tidsmæssigt og økonomisk. Mange år frem. Og flere gange i ugen passer jeg tit alle 4 heste vi har, så kan ikke se det helt store problem i at købe en til.

    Problemet med diva er, at hun er bange for mange mennesker og musik, og de to kombinationer gjorde så, at hun kom til skade. Vi arbejder Self på det. Det er slet ikke det. Men eftersom hun fik dyrlæge efter sidste besøg af stævnet, så vil jeg ikke risikere noget.

    Nej jeg har intet med kravebenet. Tror måske du forveksler det med min skæve hofte? Ved ikke om jeg har nævnt det nogen steder. Tror jeg jeg har i et indlæg hvor min hest hele tiden smed den ene sko, men det var ikke pga mig, men et låst bækken på min hest. Dyrlægen og osteopaten siger det ikke kan være pga mig, fordi hun har fået det med bækkenet på folden.


  • #18   26. aug 2014 Berit: nu er det mange år siden jeg har startet, og så forventer jeg ikke at finde en hest til 15000kr som kan blive den helt store distrikt hest. Så primært klub plan, så jeg kan opleve noget mere de 7 år jeg har at ride i.

    Er også på udkig efter låne hest, men her har de helt store interesser ikke fundet sted smiley


  • #19   26. aug 2014 Okay hvis du skriver du ikke må ride om 7 år, ville det så ikke være en ide at feks. købe en hest der er omkring de 15-16 år for så ville det ca. passe med at når du ikke kan/må ride mere så er hesten også gammel og så kan den komme på pension med dig agtig smiley smiley smiley

  • #20   26. aug 2014 team fjordhest: Jo. Og derfor søger jeg også dette:) Hvis jeg falder for en yngre hest, så kan jeg altid få part til den:)

Kommentér på:
Finde hest?

Annonce