{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.291 visninger | Oprettet:

det der med ens fremtid {{forumTopicSubject}}

Åh ja du kære fremtid, hvad skal der ske? smiley
Jeg er absolut ikke fan af at blive "voksen" man skal finde ud af alt muligt jo! Det var ikke som da man skulle skifte fra den gamle skole, som ikke gik længere end til 6. klasse - skal jeg vælge bapperne eller centralskolen? smiley Nu er det jo faktisk valg, som kan medvirker jeg ved ikke hvor langt ude i fremtiden, ikke spor skægt!

Jeg søgte i år ind på sygeplejerskeskolen, men var en ud af mange, som ikke kom ind. Mit gennemsnit er elendigt (blev student i sommers) og selvom jeg har arbejdet på plejehjem som afløser i 2 år talte det slet ikke med som erhvervserfaring da det var under 30 timer om ugen. Min plan er derfor, at jeg bliver på det her plejehjem hvor jeg formentlig meget gerne skulle kunne nå op på de 30 timer om ugen i gennemsnit, så jeg havde lidt mere baggrund at søge ind på næste år, så jeg forhåbentlig kan komme ind. Men vi snakker kommunalt arbejde og vi snakker i den grad kollegaer som skulle have det største los i røven nogensinde, ærlig talt! Jeg er så træt af at være der, og næsten hver gang jeg har haft en dagvagt går jeg hjem med en følelse af at både jeg og de stakkels beboerne er blevet behandlet uretfærdigt af de faste, som ellers burde vide bedre!
Jeg tror ikke jeg kan holde til, at være der et helt år "fast" når det kører som det gør, jeg kan simpelthen ikke klare at man hellere vil sidde på kontoret og drikke kaffe end at hjælpe stakkels else på toilettet. Og selvom jeg pisker rundt, kan jeg altså ikke klare 17 beboere selv.

En "nabo" har netop annonceret, at hun kender en, som mangler en hjælpende hånd på et stutteri i Wales vel og mærke, det er jo så jævnt langt hjemmefra. For 3-4 år siden var det netop lige præcis det jeg drømte om, men tiderne ændre sig jo. Jeg har min bette ven herhjemme som jeg er blevet rigtig glad for og som det lige akkurart er begyndt at gå rigtig godt med! Jeg er dog kun part og derfor heller ikke forpligtet, men det føler jeg jo alligevel jeg er. Kunne det blive aktuelt at man skulle afsted, så ved jeg at han ville stå præcis det samme sted og vente på mig når jeg kom tilbage engang midt næste år, Men jeg ville jo heller ikke kunne tjene point op til sygeplejersken, måske jeg kunne være heldig at komme ind alligevel, måske ikke, men at jeg tjener point er jo stadig ikke en garanti, nok også derfor det lige er lidt svært.
Men på den anden side, at komme ud og bo i udlandet i en 10 måneder uden at være forpligtet til noget herhjemme, er jo også formentlig en once in a life time og derfor overvejer jeg at søge jobbet hvis jeg mener det er noget for mig, men åååh det er så svært.

Hvad pokker havde i gjort?
Blevet hjemme, hygget med hesten, som der ellers endelig er fremskridt med, tjent en masse penge et sted hvor man egentlig ikke føler helt for det, og optjent point til ens drømmeuddannelse dog med det i ménte, at det ikke er en garanti for, at komme ind.

Eller havde i grebet chancen, taget jer en på opleveren, taget væk fra hesten, som ville stå der igen når i kom hjem. Men også med det i baghovedet, at det muligvis kunne gøre, at man igen næste år ikke kom ind på drømmeuddannelsen - men igen det er jo ikke til, at sige.

Jeg ved godt jeg absolut ikke har fået noget job endnu, især eftersom jeg endnu ikke har søgt smiley Men jeg bliver bare også nød til at have styr på konsekvenserne af det, hvis det er noget jeg kunne finde på, at gøre, og lige nu er jeg helt vildt i vildrede smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  det der med ens fremtid
  • #2   12. sep 2014 læt røven og kom afsted, verden har så meget at byde på og når først du har uddandelse, arbejde, lejlighed, kærste o.s.v. så er sansynligheden for at komme afsted lille.

    selv valge jeg ikke at søge ind i år, jeg sidder lige nu i Kina og arbejder i indre mongoliet i et heste show, hvor jeg rider og har det skide sjovt med mennesker fra hele verden, og selvom jeg har gjordt det før er det stadig ligeså fantastisk..

    uanset om du ikke kan bruge det til erfaring for din uddandelse, er det livserfaring der hjælper dig videre i dit liv..

    ha ikke så travlt med at blive vokse, for du bliver voksen, nyd ungdommen og friheden og hold dig ikke tilbage!!


    det er mit råd smiley


  • #3   12. sep 2014 Kom du bare af sted smiley
    Jeg er typen der vælger ikke at tænke for meget på fremtiden, fordi jeg så bare bliver ... ja bange for verden. Derfor vælger jeg på mange måder lidt på må og få.


  • #4   12. sep 2014 afsted! som du siger, det er once in a lifetime, så det er nu du skal gribe den! smiley

  • #5   12. sep 2014 Jeg var nok blevet hjemme.

    Husk, der er jo ingen garanti for at hesten stadig er her når du kommer hjem (worst case at den blir syg, dør eller sådan noget)
    Jeg ville hellere tage min uddannelse også afsted, jeg tror jeg vil nyde mit ophold mere, det med at jeg ved at jeg er færdig med min uddannelse og intet haster nu smiley

    Men må jeg spørge hvor du søgte ind?
    Min bror blev også student her for et år siden, han kom ud med et snit han ikke kunne bruge til noget og kom self ikke ind i Kbh som han havde søgt. Til februar søgte han så ind, ANDRE steder, og bum! Han var inde! På Bornholm. (Vi bor på Amager).. Super hårdt for ham at flytte så langt væk, men nu er han godt i gang med sin uddannelse - som sygeplejerske smiley

    Jeg syntes faktisk ikke du burde tage stilling til det før februar, hvis du heller ikk kommer ind der havde jeg taget af sted, eller gjort noget andet, ville bare være ærgerligt hvis du kunne komme ind et andet sted til februar, også ikke var hjemme smiley


  • #6   12. sep 2014 Du kan ALTID uddanne dig. Jeg har også skubbet gymnasiet lidt, sidste år for bare at få en pause, men i år fik jeg tilbud om drømmejobbet lige inden sommerferien. smiley Nu arbejder jeg i en stald og får penge for at ride. smiley

    Jeg vil rigtig gerne noget selvstændigt inden for hesteverdenen i fremtiden, og gode hestejobs hænger ikke lige frem på træerne. Jeg er super glad for det startskud jeg har fået her.

    Synes klart du skal vælge udlandet. Nu hvor du er ung har du MEGET mere frihed end du nogensinde vil få igen. På et tidspunkt skal man vel også have stiftet en familie. Puha. smiley
    Uddannelser kan du altid få.. Om du er 20 eller 40 år. smiley

    Go for it!


  • #7   12. sep 2014 Tag afsted!

    Jeg fortryder utrolig meget at jeg ikke fulgte mit hjerte og tog til Australien og nu er det for sent! smiley



  • #8   12. sep 2014 Jeg ville rejse helt klart!!
    Jeg har selv kæreste, hus og dyr så kan ikke bare rejse og det ærger jeg mig over nu for ville gerne prøve at arbejde i England smiley


  • #9   12. sep 2014 Josephine, medmindre den bliver syg og dør ja så nej så står den der ikke når jeg kommer hjem igen, men det kunne jo også ske i morgen smiley Min mening er bare at ejer ikke sælger den smiley
    Og nej man søger kun én gang om året, så pladserne til februar er fyldt helt op smiley Men jeg søgte også i anden omgang på Bornholm, men kom heller ikke ind der, men næste år søger jeg på Bornholm med det samme, men det er jo igen ingen garanti smiley

    Og til alle jer andre i for det sku til, at lyde så let smiley
    Jeg tænker bare England, jeg stinker til engelsk, det er så langt væk, og langt væk fra min bette pruh. Men på den anden side så er der altså et eller andet der hiver i mig alligevel smiley


  • #10   12. sep 2014 Søg om jobbet. Ingen grund til at bekymre dig hvis du alligevel ikke får det. smiley

  • #11   12. sep 2014 Jeg vil sige at du skal søge jobbet, det er svært at få tid til den slags pauser senere smiley

    Dog er jeg nok ikke verdenens bedste eksempel. Jeg ville holde sabbatår og rejse efter gymnasiet, men jeg endte alligevel med at søge uddannelse. Det skyldtes ganske enkelt at jeg kunne komme ind på drømme uddannelse, samt at jeg flyttede sammen med min kæreste, hvilket jeg følte betød langt mere for mig end at komme ud og opdage verdenen smiley

    Havde jeg stået i din situation og ikke var kommet ind på drømmeuddannelsen, havde jeg søgt jobbet - du kan lære så meget og få så meget ud af det! smiley


  • #12   12. sep 2014 nu har jeg sludret med hende som kender dem.
    Det er transportfirma, de befinder sig jo i wales og kører landet rundt, samt ture til Frankrig og Tyskland ovs. vil der også forekomme. Manden har fået allergi overfor heste og har derfor brug for en hånd til hestene generelt. Samt de har et stutteri med welsh mountain og welsh cob som man selvfølgelig også giver en hånd med når man ikke er med ude at kører. Ingen ridning, men det er fint nok de braser sammen hvis jeg sætter mig op jo smiley

    Jeg har ringet til ham, men han var ude og kører så han ville ringe tilbage, jeg håber han gør det snart for jeg røster helt af nervøsitet for hvornår han ringer smiley


  • #13   12. sep 2014 Hvis jeg var dig, var jeg taget til England og prøvet en masse kræfter af - ja, det er hårdt at skulle "efterlade" en masse herhjemme, men det er kun for en begrænset periode, og når først du har været i England lidt tid, så vil du elske dig selv for at have taget beslutningen! MEN det betyder jo så også, at det sandsynligvis vil være sværere for dig at komme ind på studiet til næste år - du kan bruge din erfaring fra plejehjemmet som substitut, men i din motiverede ansøgning (går ud fra du vælger at søge via kvote 2), skal du så ligge vægt på dit udlandsophold - som netop også tæller som erhvervserfaring, så længe det er af en varighed på mere end 3 måneder. Når du så kommer hjem, har du jo rig mulighed for at søge et andet job. Kommer du så heller ikke ind næste år, har du jo masser af tid til at finde jobs, der tilsammen ender op på mere end 30 timer om ugen.

    - Og lige til sygeplejstudiet tæller alt erfaring nemlig, så hvis du har passet børn hos naboen eller gjort rent ved din mormor, så smæk det på som erfaring! smiley


  • #14   12. sep 2014 Lea, jeg har snakket med en studievejleder fra studiet. Han sagde at så længe det var under 30 timer så talte det ingen steder, så det er godt nok ærgeligt, jeg har jo alligevel været der i 2 år..
    Opholdet i England vil minimum være 4 mdr. smiley

    Nu har jeg i hvert fald kontaktet ham i England og så må vi jo se hvor det bærer hen smiley


  • #15   12. sep 2014 Ja ja, er helt inde i det - kom selv ind på sygeplejstudiet i februar smiley
    Men det er 30 timer i alt! smiley Så har du f.eks. arbejdet 4 timer et sted, 10 timer et andet og 16 timer et tredje sted, tæller det stadig - så længe det er over en periode på minimum 6 måneder, selvfølgelig smiley


  • #16   12. sep 2014 det er selvfølgelig rigtigt nok, men hvis jeg tager til England, så kommer jeg jo ikke til at optjene de point. Og så vidt jeg har forstået, skal det være i 9 mdr. indenfor en periode af 2 år. Men efter jeres svar her, har jeg nok lige taget en spontan beslutning om, at jeg tager afsted hvis de kan bruge mig smiley
    Og så må jeg se med sygeplejersken, det kan jo godt være jeg kan komme ind alligevel smiley


  • #17   12. sep 2014 Hehe jeg ved godt hvad det er noget noget welsh stutteri du snakker om..

    Og nu jeg både igang med uddannelse og har mand, hus og barn så kan desværre ikke..
    Havde jeg ikke det var jeg smuttet..

    Det bliver helt klart en oplevelse for livet..

    Så sys klart du skulle springe ud i det =)


  • #18   12. sep 2014 Camilla L
    Ej ved du, ej hvor sjovt smiley
    jeg har i hvert fald fået afvide at de er mægtig søde, nu må vi se, det er jo slet ikke sikkert at de vil have mig smiley


  • #19   12. sep 2014 Haha Jah griner nå det gælder welsh så vi et lille forbund og kender jo ninett =)

    Men hvorfor skulle de dog ikke ville det?


  • #20   12. sep 2014 ja det er i da åbenbart smiley
    jeg så bare at hun slog det op i en gruppe på facebook for et ridested herude på landet, og så kom jeg til at tænke over det, men var alligevel i tvivl, så jeg ville gerne lige hører hvad andre ville gøre. Men nu når jeg har vendt og drejet den så vil jeg faktisk gerne afsted! smiley
    Ja altså det ved jeg ikke, jeg kunne også forestille mig, at der nok er mange om buddet smiley


  • #21   12. sep 2014 Jeg tror nok mange vil men for at gøre dette skal man jo være rimelig fri og det er der jo mange som ikke er =) så tror det ret begrænset alligvel =)

    Men hvis man ikke forsøger så kommer du da slet ikke derovre jeg regner med til næste år og se om jeg kan finde praktikplads derovre som en del af min skolegang på bare 3 uger hehe det jo meget for mig nu jeg har masser af heste og barn og mand =)


  • #22   12. sep 2014 det er jo nok lige det og det er jo også det jeg mener med at jeg sådan set ikke er forpligtet til noget lige nu smiley

    Jeg håber i hvert fald at han snart ringer tilbage smiley


  • #23   12. sep 2014 Nej det jo det men bliver de fleste jo med tiden =) Så det da om og gøre det mens man kan,..

    jeg tog til jylland og arbejde som staldpige i et år da jeg var 19 =) fortryder jeg bestemt ikke.. fedt år selvom det var hårdt og lærte sindsyg meget


  • #24   12. sep 2014 præcis smiley
    Altså jeg bliver mere og mere klar på at komme afsted smiley


  • #25   12. sep 2014 Jeg havde taget afsted!
    Blev selv hjemme efter gymnasiet pga kæreste, lejlighed og hest, og jeg ved, at man ikke for sådan en mulighed senere i livet, når der F.eks. Kommer børn til.

    Held og lykke i hvert fald til dig! smiley


  • #26   17. sep 2014 Har du hørt fra ham? smiley

  • #27   17. sep 2014 Desværre ikke.
    I lørdags blev jeg ringet op af en skole for handicappede som jeg tidligere har været til samtale hos, at de nu pludselig stod og manglede en, om jeg stadig var intresseret. Jeg ville få endeligt svar fra dem tirsdag, samme dag som ham fra England ville ringe. Han har endnu ikke ringet... Men det har dem fra skolen, så der starter jeg fra på mandag af smiley
    Det er godt nok ikke England, men det er et job jeg tror jeg vil blive hamrende glad for og jeg er helt sikker på, at det er et meget givende arbejde. Hvor heldig har man lige lov til, at være? smiley smiley


  • #28   18. sep 2014 Ej hvor godt for dig!! smiley Held og lykke med det hele!

  • #29   18. sep 2014 Emilie, ja det er så dejligt, mange tak smiley

  • #30   18. sep 2014 Fedt! smiley
    Træls du ikke har hørt fra England, men fedt at der så åbner sig en anden mulighed! smiley

    Tillykke, og held og lykke med det. smiley


  • #31   18. sep 2014 jo tak, det er mega lækkert smiley
    men også noget sjusket med ham fra england syntes jeg, men sådan er det smiley


  • #32   18. sep 2014 Tjoo, det må man sige... smiley

Kommentér på:
det der med ens fremtid

Annonce