{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
680 visninger | Oprettet:

Til dem med erfaring i hesteklippere {{forumTopicSubject}}

Jeg har aldrig ejet en klippet, og derfor stiller jeg, et måske, dumt spørgsmål.
Jeg fandt denne ubrugte hundeklipper derhjemme.
Tror I, at den ville kunne bruges til et genklip af en hest, så vi snakker rimelig kort pels?? Har som sagt ikke kendskab til de forskellige klippere, men hvis den kan bruges, behøver jeg ikke ofre penge på en helt ny smiley Min hest er som sagt rimelig kortpelset, men langpelset nok om vinteren til at svede tran fordi hun er ret hysterisk...

Det er denne klipper, jeg taler om:

http://www.petdreams.dk/tradlos-hundetrimmer-moser-arco-1854.html#


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Til dem med erfaring i hesteklippere
  • #1   21. nov 2014 det tror jeg sagtens den kan smiley det er ofte hårdere mod trimmerne at klippe i hundepels, da der er underuld, som ikke er stift, og derfor stilles der højere krav til skærene. Hestepels er strid og derfor nemmere at klippe. smiley

  • #2   21. nov 2014 Lækkert smiley tak for det. Jeg vil forsøge mig ad når tiden nærmer sig igen.

  • #3   21. nov 2014 Ellers kan du få lidt procenter hos mig smiley jeg har hesteklipper, men har erfaringer med at hundeklippere ikke klipper ligeså godt

  • #4   21. nov 2014 Jeg ville ikke anbefale en hundeklipper til en hest, både for dig og hestens skyld.

    De er ikke lige så kraftige som en alm klipper til hest, hvilket gør at de ikke er lige så hurtige, hvilket resultere i at din hest vil skulle stå i længere tid. Kan godt være du har en meget tålmodig hest, men alle heste kan blive træt over en længere periode, hvilket ikke giver en god oplevelse for hesten.

    Dernæst er det rigtig surt at begynde, hvis den ikke kan klippe hesten færdig.

    Også ved jeg ikke hvor varm den bliver, jo hurtigere den bliver varm, jo længere tid går der før den er klippet færdig.

    Det gode ved en hunde klipper er dog at man kan bruge den til de "svære" steder på hesten.

    Klipper selv, men ikke for at tale bedre omkring en der har en klipper til formålet, men ville helt klart vælge en hesteklipper hvis min hest skulle klippes.


  • #5   22. nov 2014 Nogle hundeklippere kan godt bruges, andre ikke.
    Typisk bruger men an heste/får/kreatur klipper (mest hest self.) til heste. Disse er til store dyr, og derfor er skærene bredere, på den måde kommer du hurtigere igennem. En hunde klipper er meget lille i forhold til, og der vil derfor tage lang tid. Men flere bruger ud over hesteklipperen en hunde klipper til hoved, ben og andre lidt svære områder.


  • #6   22. nov 2014 Giv det da et forsøg, jeg ved ikke så meget om klipning, men jeg ville da prøve og går den ikke så har du lært det. smiley

  • Daniel M
    Daniel M Tilmeldt:
    nov 2018

    Følger: 1 Svar: 3
    #7   4. maj 2019 Kan bedre anbefale Oster https://dyreverdenen.dk/oster-el-klipper-pilot-med-2-skaer

Kommentér på:
Til dem med erfaring i hesteklippere

Annonce