{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  bil
  • #1   13. jan 2015 Det kommer jo lidt an på hvilke bil man vælger, hvor gammel man er/hvor meget anciennitet i forbindelse med forsikring man har.
    Der er grønafgift der kan svinge fra alt fra 500kr årligt til mange tusind kr årligt alt efter bilen.
    Forsikringen afhænger også alt efter bilens størrelse, motorens størrelse, hvor længe man har haft bil osv.
    Brændstofforbruget er også meget individuelt alt efter hvor langt/meget man kører og hvor langt bilen går på literen.
    Jeg har en nye bil der har stor motor 2.0 TDI og 140hk den koster i forsikring 6000kr årligt (jeg er elitebilist og den er derfor noget billigere end hvis man er ny bilist).
    I grønafgift koster den 3800kr årligt(gulplade og nedvejet).
    Jeg bruger ca 1000-1500kr om måneden på diesel (kører langt på arbejde). Så er det alm vedligehold som bremse,olie,dæk osv over i.


  • #2   13. jan 2015 afhænger meget af hvad type bil du skal bruge. jeg har en af de såkaldte mikrobiler, en citigo, købt fra ny. den koster mig 1350 kr om måneden over 8 år. vægtafgiften er 280 kr halvårligt og forsikring incl kasko 3300 om året. den kører ca 24 km på en liter 95 benzin. nye dæk koster ca 3000 incl montering og afbalancering for 4 stk.
    min bil er købt med udvidet garanti så jeg har fuld garanti til 5 år eller 100000 km. har lige haft første service og det kostede 999kr.
    min gamle bil var en stor trailertrækker på gule plader, og selvom den var betalt kostede den 12000 om året i vægtafgift og 4500 om året i forsikring. mine månedlige udgifter til den var ca 1500 uden reparation og brændstof.


  • #3   13. jan 2015 Som de andre nævner, kommer det an på, hvilken bil du har, og hvor gammel du er, samt hvor lang tid du har haft bil førhen.
    Jeg har før haft en toyota corolla fra 90, som jeg desværre måtte gå af med i 2010. Den kostede mig mellem 6 og 7.000 om året i forsikring (kun ansvar) og 1420 i halvårlig vægtafgift.

    Nu har jeg købt "ny" bil, en VW polo fra 96, 1,6. I forsikring, står den i min mors navn, og mig som bruger. Der giver jeg så omkring 8000 i forsikring årligt, og skal give mellem 1600 - 1700 i halvårlig vægtafgift. Hvis jeg selv skal forsikre den, ligger jeg mellem 9 - 12.000 om året. Skifter den over i mit eget navn, når jeg bliver 25 smiley Har trods alt haft kørekort i 5 år, haft bil i 1½ år, og stor knallert i 2 år.

    Benzin kommer an på, hvor meget du kører, samt hvor meget bile kører på literen.


  • #4   13. jan 2015 ja det er rigtig, jeg er 18, og har snakket med min far om en delt forsikring,så jeg altså står som andenbruger af bilen.

    jeg havde tænkt mig at jeg skulle ha en forholdsvis ny bil (helt til 5 år gammel) og så skal den selvfølgelig være en lille bil smiley


  • #5   13. jan 2015 Hvis du skal have en lille bil, så ville jeg kigge efter en Toyota Aygo feks.. Vi har nu Aygo nr3 fra ny, da vi skifter når de bliver 3 år gamle. De er billige at købe, billige at have, og billige at køre i, og grøn afgift og forsikring er bestemt også overskueligt. smiley

    Har også en nu 6 måneder gammel Avensis 1,8 T2 Premium stationcar, men det er jo en noget anden størrelse og med væsentligt større forbrug på alle fronter. smiley


  • #6   13. jan 2015 Vi har en bil som er rimelig billig for os ifht. vi skal bruge den til. Det er en skoda superb 1.9 tdi greenline model, som vi har købt for også at kunne trække trailer. min kæreste har 4 års anciennitet og forsikringen koster 8600 om året. 3600 i vægtafgift årligt, og så kører den Ca 19 km/l. vi afbetaler så også lån på den, samt lægger omkring 500 til side til reparation og dæk osv. så vi bruger Ca 5000 om måneden på bil og så brændstof ved siden af.

  • #7   13. jan 2015 Jeg vil også anbefale aygo. selv kunne jeg godt tænke mig den nye, men har desværre ikke råd til en ny bil smiley Du kunne også kigge på en UP, de skulle være fantastiske, selvom jeg ikke er så vildt med designet, men det kan man leve med smiley

    Jeg vil råde dig til, at holde dig fra ford, peugeot, fiat og citroen


  • #8   14. jan 2015 Fiat er blevet et godt bilmærke de seneste år. En Fiat panda fx er en af de bedste biler du kan få i den str. og den går aldrig i stykker smiley

  • #9   14. jan 2015 Jeg har så ikke styr på dem, her de sidste år, men nogle i familien, har haft fiat, og det var = mange regninger på værkstedet. Min farmor brugte omkring 18.000 på hendes punto (som brændmænd osv sviner til), på under 1 år.

Kommentér på:
bil

Annonce