{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bil
  • #1   13. dec 2018 hvide plader, på disel.

  • #2   13. dec 2018 Den skal kunne trække, hvilket diesel er bedst til. Dertil må den gerne gå bare lidt på literen, helst 8-10 km/l og gerne mere (altså med trailer)
    Jeg er ligeglad med om det er hvide eller gule plader, hvide er som regel billigst i både indkøb og afgift.


  • #3   13. dec 2018 Hvide plader, som udgangspunkt benzin, men en diesel trækker meget bedre og er langt mere økonomisk i forhold til brændstof.
    Det er kun fordi den også skal bruges privat, at jeg tænker benzin smiley


  • #4   13. dec 2018 Hvis jeg skulle købe bil til at kunne trække hestetrailer, så ville jeg kigge på hvad den må trække og hvad den skal trække? Er det en enkelt pony eller store heste? Hvor langt den kører på literen og motorstørrelsen. Diesel har ofte mere trækkraft end benzin og kan også køre længere på literen, men ville bestemt ikke købe en hvis den kun skulle køre 10 km ad gangen. Den skal køre nogle længere ture, ellers ender man med at ødelægge den. Det kan bla være partikelfilter der falder sammen fordi det ikke bliver "brændt" af grundet de korte ture - og det er ikke billigt.
    Hvide eller gule plader for mig er ligegyldigt - det er nok mere om man har økonomien til det smiley Der er desværre en høj afgift på gulpladebiler

    Hilsen en reservedelsekspedient der arbejder på et værksted smiley


  • #5   13. dec 2018 Gulpladet diesel.. hvis det udelukkende skal bruges som trækker.


  • #6   13. dec 2018 Har allerede en hvidpladet mini bil.
    Mine forældre har en hvidpladet firhjulstrækker og vægtafgidt syntes jeg nu ikke er så billig det omrking 12.000kr om året og kan få en guldpladet/ papegøje til 5000kr ca i årlig afgift også skal den kun betales en gang om året


  • #7   13. dec 2018 Jeg har en volvo V70, 2,4 disel,fra 2004, den er på hvide plader. koster 12000kr om året i afgift. Den køre 15 km/l med trailer.
    Da den også bruges til daglig er det et must med den plads der er i bilen.


  • #8   13. dec 2018 Jeg kiggede efter en bil som kunne trække 2 mindre heste.
    Den skulle være på diesel, af samme årsag som alle andre skriver.
    En nogenlunde kraftig motor.
    Jeg valgte hvide plader, fordi jeg bruger den privat og gerne ville kunne bruge bagsæderne. smiley

    Jeg var også meget opmærksom på at vægtafgiften ikke var vanvittig høj. smiley


  • #9   15. dec 2018 Det er altså ikke en automatisk sandhed at en diesel trækker bedre end en benzin.. Det kommer helt an på motoren, og størrelsen på denne.. Derudover er mange af de tidligere "store fordele" ved at stinke rundt i en dieselbil også ved at fordufte, i og med at benzinbilerne bliver mere og mere effektive, både med hensyn til selve motoren, men også brugen af kompressorer og turboer..
    Når det så er sagt, så ville jeg til enhver tid vælge en Toyota 4WD, hvis det skal være sådan noget, da det nok er de mest fejlfrie biler i det segment, man overhovedet kan få.. smiley


  • #10   16. dec 2018 Jeg har en Nissan xtrail men jeg skal ikke bruge så stor en bil mere. Skal bruge en som må trække omkring 1800
    Gerne en stationcar model fra 2000 og op ikke noget nyere for det skal gerne være så vi selv kan lave den og ikke behøver et værksted hver gang. Har lidt tænkt Toyota måske


Kommentér på:
Bil

Annonce