{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.199 visninger | Oprettet:

Klara J
Klara J
Tilmeldt:
21. nov 2014
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 10

P-ring vs. P-piller? {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige nogle spørgsmål om p-piller og p-ring, mest om p-ringen, som jeg håber i kan svare mig på smiley

Skal man til en gynækologisk undersøgelse hvis man skal have piller/ring?

Hvad koster en p-ring?

Hvad er bedst p-ring eller piller ? smiley Som jeg har forstået det er det meget det sammen, men at ringen er nemmere smiley

Jeg er godt klar over at det ikke beskytter i mod sex-sygdomme. smiley

På forhånd tak!

Mvh Klara


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  P-ring vs. P-piller?
  • #1   24. apr 2015 Kender ikke så meget til p-ring, men med hensyn til p-piller, så skal man ikke nødvendigvis til en gynækolog. Nogen læger presser mere på end andre, men det er sjældent at de nægter at udskrive hvis man siger nej.

    Jeg fik udskrevet p-piller første gang da jeg var 14, der krævede de ingen undersøgelse. Jeg fik så p-piller igen her i en alder af 20 efter 4 års pause, og her nævnte lægen slet ikke noget om gynækolog.


  • #2   24. apr 2015 Mange læger vil gerne undersøge hvordan piger er indrettet indvendig før de udskriver P piller. Men er pigen jomfru, er det jo ikke muligt. Personligt vil jeg selv være mere tryg, hvis man får en undersøgelse indvendig før der udskrives Ppiller. Men jeg er jo en gammel kone på 49 smiley Da jeg i tidernes morgen fik P piller og dengang skulle man bare ha den gu undersøgelse før lægen udskrev noget som helst. Men mange piger er jo noget nervøse ved at få undersøgelsen. Men det gør ikke ondt, kan bare være en smule ubehageligt, fordi man er nervøs ved at en fremmed skal ind den vej.
    P ring kender jeg ikke. Kun P stav, som sættes i armen. Du skal bare være klar over at alt det P pille, P ring og P stav kan give hovedpine. Ikke at du nødvendigvis får det. Det er de hormoner der er de dem, der udløser det, hvis du er disponeret for det.


  • #3   24. apr 2015 p-ringe er fucking dyre, men rigtig smarte. Jeg har brugt p-ring i snart 3 år tror jeg nok, og jeg har været glad for at jeg ikke har skullet huske at tage en pille hver dag. Jeg ville være blevet gravid for laaang tid siden, hvis jeg havde været på p-piller smiley min hjerne er simpelthen ikke indrettet til at kunne huske de samme ting hver dag, og mit liv er alt for uforudsigeligt til sådan nogle rutiner. Til gengæld koster det over 1200 kr. om året at være på p-ringe, så jeg overvejer at skifte til en hormonspiral. Her skal man slet ikke huske på noget, og det er en meget billigere form for prævention.

  • #4   24. apr 2015 Jeg brugte p-ring indtil jeg fik børn. Men da jeg efter anden fødsel, snakkede prævention med min læge, sagde han at p-ring ikke var noget man brugte/anbefalede mere. Dog fik jeg ingen uddybende forklaring. Tænker selv at få en kobber spiral, så er jeg ovre alt det hormon pjat som jeg egentlig ikke ved hvad gør ved min krop.

  • #5   24. apr 2015 Men p-ringen var smart, var selv rigtig glad for det. Tror måske en spiral er lige så smart, det finder jeg vel ud af smiley

  • #6   24. apr 2015 P-ring er nem da man ikke skal huske at tage en pille hver dag. Det er jeg dårlig til nemlig. Det brugte jeg i min ungdom smiley

  • #7   24. apr 2015 som snak skal man helst have en undersøgelse.hvis det er helt nyt for dig men de fleres læger gør ikke smiley jeg er bliver undersøgt en gang og skal her til når jeg fylder 23 år. jeg har så osse fået HVP tre gangen og er på p-sprøjte nu men nok mange kan bedst li p piller end p-ringen smiley

  • #8   24. apr 2015 Jeg har haft p-piller i omkring 6 år og var rigtigt glade for dem smiley Dog blev jeg til sidst træt af at tage pillerne hver aften (plus jeg ikke syntes de fungerede optimalt for mig) så jeg skiftede over til en hormonspiral smiley kobber kan gøre det for de fleste, men dem som jeg selv, der har brug for hormonerne, skal hav en hormon spiral sevfølgelig smiley Så det er jo også en mulighed der er værd at overveje! Jeg fortryder på intet tidspunkt, og tanken om at jeg ikke skal tænke på det, de næste tre år er fantastisk! Personligt ville jeg ønske jeg var skiftet for længe siden.
    Du skal ikke længere til gynækologisk undersøgelse når du skal have p-piller, dog syntes jeg det er en enormt god ide, lige at få tjekket understellet, inden man begynder på noget smiley Det er ikke farligt og det er i sidste ende meget rart at vide, der ikke er noget som helst galt dernede.


  • #10   24. apr 2015 Eftersom at der er mange som klager lidt over p-piller, fordi de skal tages hver aften, har jeg lige lidt indvendinger. Hvis man sætter en daglig påmindelse på sin telefon, f.eks. en hvor der står "piller" hver aften kl. 22 - så er det altså svært at glemme og tage dem smiley Så kan man også have én hver måned som siger "begynd", når du skal begynde på en ny pakke efter ugen med pause, hvor i menstruationen kommer.
    Det er desuden godt at have pakken i sin pung (de fylder jo intet), for så har du den altid med dig, også selvom du er til fest eller impulsivt er taget hjem til veninden smiley
    Så er det vist ikke så svært at huske de piller smiley


  • #11   24. apr 2015 For os der hverken render rundt med mobil på os konstant eller ikke ejer en pung, er det slet ikke så nemt endda smiley men sejt du har styr på det!

  • #12   24. apr 2015 Misforstå mig nu ikke Stine, men det er der vel heller ikke så mange som ikke gør? smiley

  • #13   24. apr 2015 Nej, jeg er nok en enlig tosse smiley min mobil kan nemt forsvinde en halv dags tid i en jakkelomme, bil eller hos hesten. Men dog er det sjældent den forsvinder helt. Det er værre med mit visa kort, det kan være væk i måneder. Bilnøglerne sidder i bilen, så der er styr på dem. Det er bare ikke alle der har alm sund sans for orden :-\

  • #14   24. apr 2015 Et tip til at huske p-pillen kan også være altid at have den et sted du ser HVER dag. F.eks. at have dem ved siden af din tandbørste (som man forhåbentligt bruger 2 gange om dagen som minimum)

    Jeg må indrømme at jeg heller ikke forstår, at det kan være så svært. For mig er det bare en pille jeg SKAL tage, så selvfølgelig husker jeg det. Tænk hvis jeg også bare sagde ''jeg kan ikke huske at tage piller hver dag'', med hensyn til min epilepsi medicin? Så ville jeg gå og falde om i ny og næ, og det dur jo ikke.


  • #15   24. apr 2015 Jeg har prøvet p piller før og stoppet efter en mdr .... Men skal passe godt på med p piller

  • #16   24. apr 2015 Hahaha det er nu ikke for godt med visakortet, så har man da hurtigt ikke råd til hest eller ny mobil smiley

  • #17   24. apr 2015 Så dyr er p ringen heller ikke til dags smiley

  • Klara J
    Klara J Tilmeldt:
    nov 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 10
    #18   24. apr 2015 Problemet med pillerne er at jeg virkelig ikke kan få dem ned, jeg har også overvejet at kigge mere på p-staven. Men jeg synes der er mange der ikke taler så godt om den ? smiley

    Den virker smart, og ser ud til at være billig i pris ^^

    For hvis p-ringen koster 100 kr om måneden, er det jo lidt halvdyrt .. smiley
    Og jeg ved heller ikke helt hvad en dosis p-piller koster hvis man skal sætte det om i mod hinanden smiley


  • #19   24. apr 2015 Er der nogen af jer der har erfaring med en kobberspiral?

  • #20   24. apr 2015 En p-pille pakke koster vist 350 kr. og det gælder for tre måneder. Så 100 kr. om måneden skal du i hvert fald af med..
    Men de er da ikke særligt svære at sluge? Altså.. De er de mindste piller jeg endnu har set.


  • #21   24. apr 2015 350 kr for p-piller?? Langt fra.
    Priserne kan svinge en lille smule, det dyreste jeg har givet har været 55 kr. for en pakke med piller til 3 måneder, og det billigste jeg har givet har været 38 kr. Men aldrig om de når op at koste 350 kr.


  • #22   24. apr 2015 Selvfølgelig varierer prisen også fra mærke til mærke.
    De dyreste jeg har set har kostet omkring 150 kr.


  • #23   25. apr 2015 jeg købt mine p piller kun for 35kr... man kan godt for tilskudt til pillerne hvis man sprøg lægen

  • #24   25. apr 2015 vil nok sige tag p-staven heller p-ringen men snak nok med din mor om det hvis det er muligt smiley

  • #25   25. apr 2015 Der er nogen som ikke kan sluge piller. Og så har jeg aldrig set en p-pille pakke koste 350 :P.

  • #26   25. apr 2015 Røsle: jeg kender to der har kobberspiral og er glad for den smiley Det virker som om der ikke nogen problemer, den skulle angiveligt kunne give større blødninger, men ikke noget de to har bidt mærke i, kun den ene som bløder en lille bitte smule mere (hvis ikke det er indbildning, siger hun selv smiley )

    TS: P-piller varierer meget, men de fleste får de helt billige, som plejer at koste de 40-60 kroner for 3 måneder, så meget billigt smiley



Kommentér på:
P-ring vs. P-piller?

Annonce