{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
829 visninger | Oprettet:

Mærkelig fund i hestens mund.. {{forumTopicSubject}}

I mandags tog jeg over til Ratino, og ser ham savle fra folden stå og savle.. Han virkede ikke sløv der.. Så jeg tænkte at det kunne være varmen eller han havde drukket noget vand.. Så jeg tog ud og skridtet på ham.. Det gik super fint, men dag jeg trak ham ind savlede han stadigvæk.. Jeg gav ham nogle godbidder og tog hjem.. Jeg tog igen der over om aften,for at se om han stadig savlede.. Hvilket han stadig gjorde, men nu virkede han sløv.. Jeg tog så hjem igen for at se om det nu skulle blive bedre tirsdag..
Jeg tog der over om morgen og kunne se at han virkede sløv nu, og han trak sig fra de andre, og spiste ikke rigtigt noget nu.. Jeg forsøgte at få fat i dyrlægen.. Men uden held..
I dag, fik jeg fat i dyre lægen, og han får noget beroligende så dyrlægen kan få lov at se ind i munden.. I venstre side var der ikke noget at se.. Lige pludselig siger dyrlægen ''Nu kan jeg godt forstå hvad der er i vejen'' Og han trækker dette plastik ud af hans mund, som havde sat sig i hak på hans bagerste tænder hvor jeg ikke selv kunne komme ind..
Jeg blev helt chokeret og lettet på samme tid..
Tænkte om andre har prøvet sådan noget med deres hest? For dyrlægen havde aldrig set dette før d-;

Så nu er den lille baby hest sat på pencelin og smetestillende de næste 5 dage.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mærkelig fund i hestens mund..
  • #1   30. sep 2015 Wow en træls oplevelse - og meget ubehagelig oplevelse. God bedring til den stakkels hest smiley

  • #2   30. sep 2015 Martha har 2 gange haft et gren siddende på tværs i ganen -det resulterede i savlen og "leg" med vandet, sikkert i forsøg på selv at løsne den. Vi har jo så ret hurtigt opdaget problemet fordi hun netop gjorde sådan.

  • #3   30. sep 2015 Ja, får få uger siden. Han stod og savlede lidt, og strakte hals når han åd og gjorde det forsigtigt. Der var en hævet kirtel under kæben. Ellers var han ok. Tænkte først om det var noget med tænderne. Så om det var ondt i halsen osv. Han tog ind imellem en tot hø eller halm i munden og stod med den hængende ud. Som om han ville holde på mundvandet smiley
    Næste dag kom lægen. Det viste sig at være et stykke af en gren, som havde kilet sig fast hen over ganen. Tandkødet så rødt og blødende ud. Lægen sagde, at han ser det en gang i mellem.


  • #4   30. sep 2015 Vores den ene stod en dag og savlede helt vildt, virkelig lidt sløv. Vi stak hende en gulerod, som hun tyggede lidt langsomt og havde svært ved at sluge. Hun havde spiserørsforstoppelse, men kom sig selv indenfor under et kvarter. smiley

  • #5   1. okt 2015 jeg har fundet alverdens plastik i wrappen, også noget der lignede indpakning fra pålæg, fordi folk forurener så meget. Så husk at tjek høet eller wrappen inden i giver det, da det kan havde røget med der smiley

Kommentér på:
Mærkelig fund i hestens mund..

Annonce