{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.838 visninger | Oprettet:

Hjælp mod lungebetændelse. {{forumTopicSubject}}

Hej kære HG'er.
Hjælp mod lungebetændelse.

Jeg håber i vil hjælpe eller komme nogen råd. Det har desværre ikk noget med hest at gøre. Jeg har en eks kæreste, som har astma, og han hoster, faktisk ret slemt, jeg har været sammen med ham i 4år, og har stadig kontakt til ham, men jeg har aldrig hørt ham hoste så slemt før. Han har været hos sin egen læge og lægevagt, de siger der ikk er noget og han skal ringe hvis han får feber. Og jeg er næsten sikker på det er en lungebetændelse af en eller anden art. Da han både sveder og fryser og hoster ekstremt. Mit spørgsmål er om jeg kan købe noget på apoteket, som jeg kan give ham? Nu hvor han har astma. Jeg havde tænkt på benylan, men jeg ved ikk om han må få det pga sin astma? Har i nogen råd? Så mange tusind tak!:)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp mod lungebetændelse.
  • #1   22. dec 2015 Jeg tror nu lægerne ved bedst. Bare fordi man hoster voldsomt er det ikke lig lungebetændelse og har man lungebetændelse så har man også feber smiley
    Din eks hoster sikkert voldsommere pga hans astma.


  • #2   22. dec 2015 Jeg har desværre ikk så meget tiltro til de læger, det er i Holbæk. Og jeg har døjet med smerter, og rendt derude i tide og utide. Jeg ringede så til Roskilde sygehus, og de tjekkede mig, også viste det sig at jeg havde en cyste på æggestokken med blod. Og der er mange andre som har været udsat for noget ligene ude på Holbæk. Derfor jeg tror han har lungebetændelse, han har også haft feber smiley

  • #4   22. dec 2015 Jeg er stort set heller ikk i tvivl. Jeg er næsten 95% sikker på at han har det. Men vil bare høre om der var noget som virkede imod det? Feks det benylan smiley

  • #5   22. dec 2015 Lungebetændelse findes også i en "kold" udgave uden feber! Min mor led nemlig en del år med kold lungebetændelse hvor hun måtte på sygehuset og få penecillin i drop o.O

    Kender desværre ingen nemme husråd, for lungebetændelse skal kureres med penecillin. Men en kostomlægning har hjulpet min mor rigtig meget. Den hedder noget med "spis basisk"

    Der til sagt hvis han har haft symptomer på feber hvorfor har han så ikke været ved lægen igen?


  • #6   22. dec 2015 De vil jo alligevel ikk gøre noget. De har bare reguleret hans astma medicin. Men jeg tror det er en kold lungebetændelse han har. Men skal selvfølgelig ikk gøre mig klog på det. Må prøve og høre apoteket ad. smiley

  • #7   22. dec 2015 En feber forsvinder ikke ved lungebetændelse, den bliver der forsat indtil man begynder på penicillin. Og lægerne kan tydeligt høre på lungerne om det er der problemet er. I sommers var jeg også syg og næsten hostede mine lunger ud, hostede faktisk så kraftigt at jeg fik næseblod flere gange. Men det var ikke lungebetændelse, faktisk var der intet at høre på mine lunger. Derimod havde jeg influenza smiley

    Det eneste der hjælper, hvis det er en lungebetændelse er penicillin og det får man ikke uden en recept - men vil jeg ikke mene når lægerne siger modsat, og blot fordi du har haft en dårlig oplevelse med lægevagten i Holbæk, behøver det ikke være samme læge. Lige lægevagten skifter jo mellem mange læger for henholdvis Kalundborg, Odsherred og Holbæk smiley

    Men et godt husråd, lav et pepermynte damp-bad. Altså kog noget vand og tilsæt pepermynte dråber. Dette skal i en stor skål også skal han sidde i dampen i 10 minutter med et håndklæde over. Det åbner op i luftvejene.


  • #8   22. dec 2015 Okay det må jeg prøve. Men det lyder lidt til det som du har haft team grafik. Lægen havde sagt til ham at det var en forkølelse som havde sat sig på hans astma. Han har nu haft det siden oktober. Og hans hoste bliver værre. smiley

  • #9   22. dec 2015 Pip: Man har ved kold nu stadig feber, bare ikke høj feber. Det er faktisk forkert at kalde den kold, skal man kalde den noget så er det en atypisk lungebetændelse. Forskellen på alm lungebetændelse og "kold" er hvor længe der går fra smitte til man bliver syg - i grove træk. Men at man får feber ved kold er nu også henholdvis ny viden, kun 10 år gammel smiley
    Har lige for 3 månederne siden haft omkring dette i mit studie, og forskellen er måden smitten opstår, hvor i lungerne det rammer og hvilken bakterie som er årsag til den. Men en lungebetændelse uden feber eksisterer ikke, det er kroppens naturlige forsvar mod sygdom smiley


  • #10   22. dec 2015 Okay tak team grafik smiley

  • #11   22. dec 2015 TS: Når man har astma bliver dette nemt forværret ved sygdom smiley Min mor har selv astma og når hun bare er let forkølet bliver hendes astma værre. Så jeg vil nu stole på lægerne, især når det har stået på så længe. Man kan ikke gå flere måneder med lungebetændelse uden at vide det smiley Det mest klassiske lungebetændelses tegn er at man hoster grønt slim op fra lungerne. Selv ved en atypisk lungebetændelse sker dette smiley
    Men ingen vil kunne gå så længe med en ubehandlet lungebetændelse uden at være nær døden smiley


  • #12   22. dec 2015 TG: tak smiley men ved du om benylan muligvis vil hjælpe?:)

  • #13   22. dec 2015 TS: Jeg ved intet omkring medicin, men ved fra min storesøster som er uddannet farmaceut at den form for håndkøbs medicin ofte bare er et "placebo" altså de har faktisk ingen effekt. F.eks strepsils hjælper på ingen måde udover at smørre halsen, og dette kan andre bolsjer også gøre smiley

  • #14   22. dec 2015 Han skal insistere på at komme afsted, det kan være kold lungebetændelse og så får man ikke nødvendigvis feber

  • #15   22. dec 2015 Han skal gå til lægen og sige at han er meget bange for at han har lungebetændelse. Så tror jeg nok at de skal tjekke det. smiley
    Og lad vær med at give alt muligt håndkøbsmedicin, det kan gøre det meget værre. Hvis hosten er produktiv er det meget vigtigt at han ikke får noget hostestillende, hvilket det meste hostesaft er, da slimet så vil blive nede i lungerne og kan give ham lungebetændelse hvis han ikke allerede har det.
    Der ud over bør man have tillid til lægerne. Hvis man ikke er tryg ved den behandling man får, skal man sige det under konsultationen, så lægen har mulighed for at reagere på det. smiley


  • #16   22. dec 2015 Jeg har astma og bruger benylan mod tør hoste. Hvis der er slim i halsen, skal der bruges noget hostesaft, som er slimløsende smiley

  • #17   22. dec 2015 Okay Maiken tak smiley

  • #18   22. dec 2015 Han siger at hvis man fjerner hosten og ikk får noget slim op er der større chance for lungebetændelse, så han vil ikk ha noget imod hans hoste smiley

  • #19   22. dec 2015 har man noget på lungerne/i luftvejen, så er det vigtigt at det kommer op.
    og bedste råd til dette, er faktisk bare ganske almindelig vand.
    hostesaft virker ikke - jo på ens pengepung


    har selv astma, og har prøvet det mange gange.
    din ven skal tage til egen læge.

    i øjeblikket er der mange som har kold lungebetændelse - og her er ingen feber. Oftes går det over af sig selv, men det tager lang tid.
    for mig, selv med pencillin, går der oftes 3 uger - lidt svært at forklare en arbejdsgiver.
    min mor har lige haft en tur, og hun har også astma. vores læge sagde at hun selv måtte vælge om hun ville have pencillin eller ej - for det ville gå over af sig selv, men det ville tage noget længere tid. hun havde ikke feber. valgte dog at få pencillin, da det er træls når man har astma og ikke kan få vejret ordenligt, og slet ikke når man skal sove


  • #21   22. dec 2015 Det du beskriver, er ca som jeg har det nu.
    Og jeg hoster så voldsomt, at lungerne kigger op og jeg pisser i bukserne smiley smiley
    Forhelved hvor er jeg træt af det, havde nogle hostedæmpende piller liggende, som nogle gange virker.
    Og af en mystisk oversag, får jeg kvalme af, at ride for tiden.
    Så håber da det snart er ovre, så jeg ka komme igang igen.

    Jeg har dog ikke en mistanke om lungebetændelse og har været ved læge.


Kommentér på:
Hjælp mod lungebetændelse.

Annonce