{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
681 visninger | Oprettet:

Facebook side - Ideer? {{forumTopicSubject}}

Hej HG.
Jeg er en af dem som synes det er såååå spændene at følge med i andres hver dag med heste, også en af grundene til jeg er herinde og for at vise mine frem.
Ideen med Facebook sider omkring folks hverdag med heste synes jeg er en fed ide, og egenligt vil jeg også gerne selv lave en, hvor det primært vil være at følge mig, min ridning, hest, træning, stævner og en helt masse andet, både med videoer og billeder.
Det vil ikke være en side med give-aways, da økonomien bare ikke er der og fordi jeg ikke har lyst til at bede folk om at følge med hvis det kun er for konkurrencens skyld.
Jeg har gjort mig nogle overvejelser omkring det at lave en side. En af dem er at dem som ikke fatter prik af hest på min venneliste behøver at glo på billeder af min hest konstant xD Også er det man jo kan lave en side, hvor folk der vil kan se hvad der sker.
Har i en side?
Er det på Facebook eller hvor? smiley
Er der andre steder end Facebook folk har sider/blogs udover youtube.

Grunden til jeg ikke har valgt youtube er fordi jeg ikke kun vil ligge videoer op, vil gerne gøre den så personligt som muligt, billeder, tekst og videoer og det kan man ikke på youtube, desværre..

Dem som har en side/blog hvad ligger i op af ting?

Jer som følger en side/blog hvad synes i er spændene at læse/se?

Hvilke sider følger i?

- - -

Så mht. Til navn til sådan en side/blog hvad hedder jeres? Hvordan fandt i på jeres?

Pt. Har jeg 2 heste, 1 pony og en lille hest.
Ponyen har jeg desværre ikke længere efter denne måned da hun skal hjem... smiley
Hesten hedder Winnetou, og jeg Emilie.
Vil det være for kedeligt at hedde Emilie Persson & Winnetou? Har i andre forslag?

Mvh. Emilie smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Facebook side - Ideer?
  • #1   4. apr 2016 jeg oprettede min side af den grund at jeg ikke vil spamme alle folk med billeder af sam smiley så kunne de som ville se billeder og videoer af ham, og høre om ham, gå ind og følge der smiley jeg giver ikke give-aways da jeg ikke ønsker at trække folk til mig for præmierne, men fordi man lyster at følge vores hverdag smiley min side hedder "Lunse og Samse" da jeg kaldes Lunse, og Sam kaldes Samse smiley følger nogle veninder, nyder blot at høre om deres hverdag, deres træning, og generelt hvad der forgår smiley

  • #2   4. apr 2016 Det er samme princip jeg tænker, ingen give-Aways bare for at tiltrække likes eller folk. Og samme grund som din, for at folk der vil kan følge med. smiley

    Vil lige give din et like (Y) Lyder som en inspirerende en!


  • #3   4. apr 2016 haha mange tak, du kan altid lige skrive hvis du laver en side smiley

  • #4   4. apr 2016 Vil jeg gøre! smiley

  • #6   4. apr 2016 Han har også et sandsynligt flot navn.
    At kalde min side Winnetou, synes jeg vil være sådan lidt kedeligt...
    Men okay, er nået frem til den bare skal hedde Emilie Persson & Winnetou - Det er såmen ligeså kedeligt smiley Men det er vores navne xD


  • #8   4. apr 2016 Tænker ikke det kan blive mere simpelt smiley

    Årh ja, tanken om at kunne døbe sin hest liiiiige hvad man vil! smiley
    Jeg har så bare ingen fantasi, vi har f.eks lige fået hvalpe, og ved ikke hvorfor - Men de er døbt Martha, Murphy, My, Plet, ToeToe(Han har ulveklør) og Lille Prik.. smiley


  • #9   5. apr 2016
    Siden hedder mit HG navn, fordi det var folk fra HG der spurgte ad om jeg ikke ville oprette en side ;o). Har ingen give aways, det er jeg imod og liker konsekvent ikke sider, som har 117 af dem.

    Promovere ikke min side på nogen måde, den måde folk ser den på gætter jeg på er ved hvis jeg deler et opslag i en gruppe :o).


  • #10   5. apr 2016 Jeg har selv en side på facebook, og har blogget i godt og vel 4 år til oktober. Jeg har haft lidt forskellige sider, Maja & Siff - blev forholdsvis hurtigt skiftet til Maja & Olwena (Siff døde.....) - den havde jeg så i godt og vel 2½ år, før jeg skiftede til Hauge Horsemanship, fordi jeg fik min ungmule hjem og gerne ville opdatere om hende også. Nu er jeg på Hauge horsetraining. Egenetlig er jeg ikke besynderlig meget fan af navnet - men det dækker hvad sidens indhold er, og det er vel egentlig det væsentligste.

    Udover facebook har jeg en instagramprofil både til min facebookside Hauge horsetraining, men ligeledes også til min kanin Filippa (udelukket fordi mine følgere på min facebookside ønskede at følge min kanin også....) Det er der også mange der bruger, og ellers opretter mange en alm. blog.

    - Mht hvad jeg ligger op, så ligger jeg alt fra ting jeg har tilsalg, til træningsopslag op - til blot billeder, videoer eller what ever.... smiley Hvad der lige falder mig ind, har ikke rigtig nogle retningslinjer at gå efter, deler hvad jeg føler for.

    Generelt kan jeg godt lide at følge med på sider som ikke er bombaderet med give awayas. En side som deler videoer, og deler både op og nedture, samt en masse træningsopdateringer smiley

    Følger efterhånden få sider, sådan følger rigtig med på.
    Men jeg følger da Equitandi og Amitién.. Det er vist lige dem... Haha


  • #11   5. apr 2016 Min side hedder Waikato - fra fed til fabulous . Fordi han hedder waikato og var mega overvægtig da jeg fik ham smiley
    Jeg har ingen give aways, folk skal følge fordi de har lyst ikke fordi jeg "køber dem" med gaver smiley
    Jeg opdatere mest om min hest sygdom, genoptræning etc, da han har været langtidssyg ( 11 måneder).

    En god side for mig er en med lækre billeder og spændende trænings metoder etc smiley


  • #12   5. apr 2016 Du kan vælge en hjemmeside som en blog agtig. Så er der instagram, eller facebook, det er dem jeg lige kender til, man kan bruge smiley

    Ja jeg har en side med min hest. Den startede egentlig bare med at jeg skulle se hvordan man oprettede sådan en side, Og før jeg så nåede at slette den igen, så havde den fået 1. Like og det var jo lidt sjovt, Og så tog det ligesom bare fart derfra smiley

    Navnet tænkte jeg ikke videre over for siden skulle jo bare slettes igen. Så det blev rimelig simpelt. Bettemus, Ponyen i orange (Min ponys navn og den farve vi bruger)
    Navnet har så også bare hængt ved smiley

    Det er lidt forskelligt hvad jeg poster. Lige nu handler min side rigtig meget om min kamp mod rideangst.
    Ud over det poster jeg billeder af min hest i alt muligt udstyr.
    Så poster jeg billeder og tekster om vores træning og mål. F.eks. da det endelig lykkedes mig at lære min hest at stå oppe på en sten med alle 4 ben.
    Og ind i mellem får jeg også taget mig sammen til at filme en smule, men det er desværre noget begrænset smiley
    Og ind i mellem inspirere min pony mig til at dele lidt guldkorn fra min træning som andre måske kan bruge smiley

    Desværre er jeg ikke så god til at følge andre folks sider da jeg hurtigt finder dem "se mig agtigt" Hvilket er ret dobbeltmoralsk. Men ja, sådan har jeg det bare smiley
    Jeg følger da enkelte sider. Disse følger jeg fordi de interasserer mig, ikke fordi de er unikke eller noget. Nærmere fordi de har en helt almindelig kedelig hverdag, og det er rart lidt at kunne følge en "normal" person fremfor de sider der får det til at se ud som om deres liv altid er et evenstyr. smiley
    F.eks. har jeg forelsket mig lidt i siden:
    "Mie G. Stævne & Show"

    Hvad jeg tilgengæld holder mig langt fra er Give aways, Syntes det fylder for meget og overtager ofte en side, og det er på en eller anden måde "Giv mig likes" agtigt. Så de sider kan jeg ikke lide. Nok også fordi jeg mere er til en real konkurrence hvor det ikke er tilfældigt hvem der vinder, men hvor det handler om at gøre sig umage og derved gøre sig fortjent til at vinde. Men det syntes jeg nok også vil fylde lidt for meget på en side smiley

    Hvad vil jeg gerne se på en blog.. Hmm smiley
    Gode billeder. Ikke bare en mudret pony på en fold.
    Spændene tekster om en oplevelse. Ikke bare "så var jeg ved hesten" eller "Så red jeg en tur, det gik godt" - Nej så vil jeg gerne have en uddybning. Hvad gik godt. Hvad gik ikke godt. Hvad skal der fokus på næste gang? smiley

    Så vil jeg se god træning. Jeg vil ikke se magtmisbrug af hverken, bid, pisk, sporre eller andet.
    Og så vil jeg se humoristiske indslag smiley


  • #13   5. apr 2016 Jeg har min Pox dyrene på fb for at spare mine venner for spam om mine dyr, men også fordi min fb profil er meget privat for mig, så når jeg møder heste/dyrefolk, så siger jeg at de kan blive medlem af gruppen og vi så ikke behøver at være venner på fb.
    Jeg laver af og til konkurrencer hvor man kan vinde, ofte har det været navne eller køn på dyr der endnu ikke er født.
    Jeg behøver ikke mange der er i gruppen, men blot et sted hvor jeg hurtigt kan opdatere med links, billeder og videoer af mine oplevelser, men også folk som har afkom af min hingst, kan se andre afkom, folk må også gerne ligge noget op, men det skal høre til i gruppen, sælge en hest jeg på en eller anden måde har haft noget med at gøre, fortælle om noget de har oplevet og meget andet.
    Navnet skal være nemt, lige til og beskrive hvad gruppen omhandler.
    Held og lykke, det er sjovt at have en gruppe


  • #14   5. apr 2016 Jeg oprettede min i bund og grund, fordi jeg har NOGLE venner, som følger rigtig meget med i, hvad det er jeg går og laver med min hest, og hvordan det går (hun har ikke altid været lige nem, men et projekt jeg har haft siden jeg var 12. Jeg er knap 19 nu og hesten knap 3 - har selv avlet hende). Andre venner jeg har er lidt træt af de mange hestebilleder mm smiley Selvom jeg stadig ligger meget op på min almindelige FB væg, og deler opslag fra siden, hvis der er sket noget stort (som f.eks da jeg sad på hende for første gang) smiley

    Valgte at kalde den noget så nemt, som hendes navn: TwinHors Don'a Ballerina

    Smider billeder og videoer op - men ikke hver dag! (så bliver det røv sygt i længden, synes jeg - jeg lægger noget op, når jeg lige er i humør til det)
    Det er altså kun hvis jeg har et sjovt billede/video, eller hvis det er gået særligt godt/skidt eller der er sket noget nyt smiley


  • #15   5. apr 2016 Jeg har en blog på Instagram med 11.500 følgere, hvor ponyerne og jeg så opfindsomt hedder Lene_Olesen smiley Det var egentlig min bedste veninde der fandt på navnet + oprettede siden, og så har jeg ikke ændret det siden. Jeg poster billeder og videoer fra vores daglige træning, shows og stævner smiley Dog ligger jeg også gerne tanker og mål for vores træning op smiley

    Jeg kører nogle gange konkurrencer, men aldrig giveaways, da jeg synes at folk skal følge fordi de har lyst og ikke for at vinde et eller andet smiley

    Jeg følger kun sider jeg finder inspirerende, venner og fan/factsider(om Irish og Perle) smiley Vil ikke følge for mange, da jeg så ikke ser opslag, fra dem jeg virkelig gerne vil se smiley

    Held og lykke med din side! smiley


  • #16   5. apr 2016 Vi har oprettet en facebookside for vores stutteri, hvor vi lægger salgsponyer op, og diverse dyrskue og show resultater, samt nogle få dagligdags opdateringer smiley Vi har 323 likes indtil videre

  • #19   5. apr 2016 Jeg oprettede i sin tid min side,McAdoo ox, fordi jeg mødte flere og flere der spurgte "Er det ikke dig der har ponyen med de mærkelige ører"?
    Derfor valgte jeg at oprette en side på facebook, hvor folk kan følge med i hvad vi går og laver, se billeder af ham mm.
    Jeg har ingen give aways, og det er mest for hyggens skyld jeg har den.
    Jeg er faldet for aldersgrænsen for længst, og starter ikke længere stævner - vi er bare en helt almindelig ekvipage, men man kan læse lidt om vores ture, og McAdoo's små sære påfund osv smiley

    Har også min fotoside, som er noget mere seriøs smiley


  • #20   5. apr 2016 Har også min egen side og følger mange andres sider også af ren interesse smiley

    Tjek

    Zenia Jørgensen & Militaryponyerne smiley


Kommentér på:
Facebook side - Ideer?

Annonce