{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
760 visninger | Oprettet:

Meningen med livet? {{forumTopicSubject}}

Halløjsa!
Jeg skal op i Religion til afgangsprøverne og jeg har trukket "Livsfilosofi og etik". Jeg har valgt at fokusere på hvad meningen med livet er, ifølge de forskellige trosretninger. Derfor ville det hjælpe mig meget hvis i ville skrive hvad i tror meningen med livet er, og hvilken tro i har. Er der overhovedet en mening med livet osv?

- Caroline


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Meningen med livet?
  • #2   26. apr 2016 Wow... hvilket seriøst svar.. Hold da helt op..



  • #4   26. apr 2016 Du er direkte latterlig.

    TS:
    Jeg synes meningen er, at gøre hvad man gør, hvad man føler er rigtigt for én selv.
    Følger egne drømme og følelser.

    - Jeg tror på, der er en slags "gud", men ikke kristendommen generelt smiley


  • #7   26. apr 2016 Møffe: Så du tror på at meningen for mennesker er at leve så de er tilfredse med deres liv. Leve for at glæde dem selv? Men hvad med andre? Hvor stor betydning har andres lykke? Hvad hvis man ved at der er noget der vil gøre en selv glad, men en anden ked af det?

  • #17   26. apr 2016 Hej!
    Etik og meningen med livet er ekstremt filosofisk og jeg ville sige det ligger på grænsen til at være filosofi og ikke religion. Meningen med livet er forskellig fra religion til religion, du har dommedags religioner så som Jehovas Vidner, så er der den Nordiske mytologi som bygger på det evige liv som enten i Hell(må ikke forveksles med helvede) og Valhalla, så er der de gamle egyptere som på mange måder levede for at dø, det der er interessant at kigge på er jo netop også menneskets rolle i livet i følge religion i de gamle naturfolks religioner er mennesket en meget lille del af en meget stor verden med mange andre væsner, hvorimod idag er mennesket alt ting, derfor kan man sige at meningen med livet også er plastisk og foranderlig og det ændre sig med tiden :)))


  • #18   26. apr 2016 Ida B: Ja, du har ret i at det går hen og bliver ret filosofisk, men vores lære synes ikke at have noget problemer med det. Tusind tak for et super godt, uddybende svar, men hvad er din mening? Lever du også for at dø eller...? smiley

  • #19   26. apr 2016 Hvis jeg vidste hvad meningen med livet var ville jeg være en rig dame, men hvis jeg skulle give et bud ville det være en af flere ting smiley ligesom hinduisme og buddhisme (eks Dalai Lama d. 10) syntes jeg meningen med livet ofte ligger hos andre mennesker, andre mennesker kan give ens liv mening. Der er derimod også det individuelle aspekt vi ser i kristendommen og islam nemlig at mennesket ene og alene skal finde denne mening. Det er de to sider af sagen ser fra mine øjne, det individuelle og det duelle. Det afspejler jo også den sekularistiske tildens vi har i Danmark. Jeg tror religion skaber mening for rigtig mange mennesker, men om en religion ene og alene kan give mig mening? Der må jeg svare nej, der er religion for mangelfuld i mine øjne, religion giver mange svar men stille også mange spørgsmål, derfor mener jeg ikke at meningen med livet kan findes igennem religion udelukkende, men skal findes igennem en kombination af ting :))) det er ikke et særlig simpelt svar jeg kan komme med :))

  • #22   26. apr 2016 Jeg er ateist. Tror ikke på nogen overordnet mening med livet, det, at vi er her, er rent tilfælde smiley

    Min personlinge mening med mit liv, er at gøre verden til et bedre sted. Mennesker er ved at smadre planet og torturerer og dræber milliarder af uskyldige undervejs, og jeg vil bruge mit liv på at bekæmpe det smiley


  • #23   26. apr 2016 Jeg er absolut ingenting, jeg er fascineret af religion, men samtidig synes jeg til at til at smide i skraldespanden, så...

    Tror ikke på der er en mening med livet. Vi bliver født, vi lever og vi dør, indtil menneskeracen måske en dag er uddød. Så spændende er min overbevisning :b


  • #24   26. apr 2016 Jeg tror som sådan heller ikke der er en dybere mening med livet..
    Men må indrømme, at jeg indenfor de sidste 5 år er begyndt at tænke mere over hvor livet skal gå hen, og hvad meningen egentlig er med livet.
    Jeg har dog fundet ud af, at meningen med mit liv ikke nødvendigvis er børn, bleskift og sutteflasker..
    Men mere en bestræbelse efter at få det perfekte liv.. Set fra mit synspunkt..

    Så det er jo nok mit svar.. At meningen med livet er at få det bedste ud af det og lade være med at gå på kompromis..

    Jeg er opdraget i en kristen familie, men ikke en indermissionsk familie overhovedet.. Vi er i Kirke til jul, mest af alt for traditionens skyld.
    Jeg vil ikke sige jeg tror på liv efter døden, men har samtidig meget svært ved at tro at der ikke er 'et eller andet' efter døden..


Kommentér på:
Meningen med livet?

Annonce